morberg Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Tja, höj. Troligen 12-outare mot syn ju. Ska jag dra till med ett pottbet på $59 eller en mindre höjning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Känns ju som du blir commitad med alla höjningar mot UTG om du ens har en halvriktig hand så ställ ligger rätt nära till hands IMO. Förutsätter ju förstås att du kan spela så med set och sånt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Känns ju som du blir commitad med alla höjningar mot UTG om du ens har en halvriktig hand så ställ ligger rätt nära till hands IMO. Förutsätter ju förstås att du kan spela så med set och sånt också. Hade hoppats att det fanns lite mer finess än att bara dega in. Nu höjde jag pott, men hade naturligtvis varit beredd att syna alla höjningar - kanske lika bra att trycka in direkt då... Malt på lite på mitt lilla FL-projekt. Spelarna är fortfarande härligt usla, men jag har lite mer flyt just nu än på 0,5/1. Nuvarande Stars-rulle: $746, +$102 Nuvarande nivå: FL 1/2 Kvar till nästa nivå: $54 Kvar till slutmål: $254 Händer spelade på 0,5/1: 5.605 Händer spelade på 1/2: 885, +253 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Känns ju som du blir commitad med alla höjningar mot UTG om du ens har en halvriktig hand så ställ ligger rätt nära till hands IMO. Förutsätter ju förstås att du kan spela så med set och sånt också. Jag vet inte om jag gillar att bara ställa rakt in här med ~95$ i en 30$ pott, det är väl inget spel vi gör med ett set direkt, en spelare som inte är totalt pantad borde inse att vi har just den typen av hand som vi har när vi ställer. I just den här handen så funkar det väl eftersom UTG bara har $50 kvar i stacken efter sitt floppbett men hade han haft fullt inköp känns det ganska genomskinligt att ställa rakt av med ett så stort överbett, så vida att vi inte också gör det med monster givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 9 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2007 Jag vet inte om jag gillar att bara ställa rakt in här med ~95$ i en 30$ pott, det är väl inget spel vi gör med ett set direkt, en spelare som inte är totalt pantad borde inse att vi har just den typen av hand som vi har när vi ställer. Vad tycker du man borde göra istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 9 Januari , 2007 Rapport Share Postad 9 Januari , 2007 Vad tycker du man borde göra istället? Insåg när jag tittade lite närmare på detta läget att om vi utgår från 100BB och vill höja floppen, men inte ställa, så kommer vi ha väldigt dumma stackar kvar på turn så länge vi höjer mer än en minihöjning. Säg att vi höjer till 45 här, då blir potten 107 på turn och vi har 50 kvar att trycka in, dvs synar han en sådan höjning på floppen är han helt commitad och kommer syna turn no mather what om han är inte totalt blåst. Så det kanske helt enkelt är bäst att ställa här med både drag och monster mot motstånd som kan tänka givet 100BB stackar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 Mer saker som jag är ovan vid i NL: lägga ner överpar HU. Fi har 35/8/3 efter 65 händer. Han har check-höjt 0 floppar av 7 möjliga. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $51.80 UTG+1: $89.20 CO: $100.95 morberg: $96.30 SB: $112.10 BB: $100 Pre-flop: (6 players) morberg is Button with K:club: K:spade: UTG folds, UTG+1 raises to $2.5, CO folds, morberg raises to $9, 2 folds, UTG+1 calls. Flop: 9:spade: 5:heart: 6:heart: ($19.5, 2 players) UTG+1 checks, morberg bets $12, UTG+1 raises all-in $80.2, morberg ? Solklar fold, inget att fundera över? Tänk en stund, men lägg ner handen sen? Syna och gråt? Solklar syn? Vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 10 Januari , 2007 Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 På en sådär dragig bräda känns det som en måste-syn mot denna fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 10 Januari , 2007 Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 Finns inte så många drag som jag ser han kan spela så här, A8h,A7h och 43h kanske, men höjer han dem preflop i MP ? Akh borde väl betta lite bättre ? Tycker det ser ut som han har settat och är livrädd för drag och hålstegar med 77/88. Sålunda fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grillkrydda Postad 10 Januari , 2007 Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 Kombodrag, typ AhKh känns väl ganska troligt. Antar att du måste syna med tanke på att det redan ligger en del i potten. "Fi har 35/8/3 efter 65 händer. Han har check-höjt 0 floppar av 7 möjliga." Testa att spela NL utan PT ett tag. Du kommer lära dig mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 10 Januari , 2007 Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 När det är 3-bettat pre känns det som en måste-syn mot denna fi. FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 10 Januari , 2007 Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 FYP Oj jävlar det var visst trebetat. Syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 "Fi har 35/8/3 efter 65 händer. Han har check-höjt 0 floppar av 7 möjliga."Testa att spela NL utan PT ett tag. Du kommer lära dig mer. Jag spelar bara två bord just för att kunna göra egna observationer av motståndarna; tyvärr hade just denna inte gjort något noterbart varför jag fick falla tillbaks till siffror för att ha något att gå på överhuvudtaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 Oj jävlar det var visst trebetat. Syn. Bara så att jag också hänger med: min höjning räknas som trebet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 10 Januari , 2007 Rapport Share Postad 10 Januari , 2007 Bara så att jag också hänger med: min höjning räknas som trebet? Si. Mörken börjar betta (1). Sen raise (2). Sen din raise (3). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 11 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 När det är 3-bettat pre känns det som en måste-syn mot denna fi. Ok, jag har funderat på det ett dygn och fattar fortfarande inte. Varför måste jag syna? Vilken handrange kan han ha som jag slår? Tycker det luktar floppat set lång väg, men jag är kanske för vek. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Ok, Vilken handrange kan han ha som jag slår? Typ alla mellanpar. Om jag inte räknar med att det är en bra spelare så skulle jag instasyna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Dubbelpost. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 11 Januari , 2007 Rapport Share Postad 11 Januari , 2007 Ok, jag har funderat på det ett dygn och fattar fortfarande inte. Varför måste jag syna? Vilken handrange kan han ha som jag slår? Tycker det luktar floppat set lång väg, men jag är kanske för vek. Du synar 68 för att vinna 178, så 38 % equity räcker. Om motståndarens HD exempelvis är JJ+, 99, 66, 55 samt AhKh så har du nästan 45 %, och det är ändå ganska snävt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2007 Du synar 68 för att vinna 178, så 38 % equity räcker. Om motståndarens HD exempelvis är JJ+, 99, 66, 55 samt AhKh så har du nästan 45 %, och det är ändå ganska snävt. Tack, jag börjar sakta men säkert att närma mig förståelse. Det jag undrar över är då i vilka lägen jag ska lägga överpar? Långt bak i huvet på mig mal nåt mantra om att du antingen vinner en liten pott med AA eller förlorar en stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 14 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2007 I avvaktan på ett svar på min NL-fråga ovan redovisar jag lite mer FL-lir. Inga intressanta händer att redovisa tyvärr, känns som om spelet på 1/2 går lite på autopilot... Kommit upp i 2k poäng på Stars, så jag beställde No Limit Hold'em av Sklansky/Miller enbart på Wagghos rekommendation. Han får betala tillbaks om den suger. Nuvarande Stars-rulle: $766, +$20 Nuvarande nivå: FL 1/2 Kvar till nästa nivå: $34 Kvar till slutmål: $234 Händer spelade på 0,5/1: 5.605 Händer spelade på 1/2: 1.371, +486 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 14 Januari , 2007 Rapport Share Postad 14 Januari , 2007 Kommit upp i 2k poäng på Stars, så jag beställde No Limit Hold'em av Sklansky/Miller enbart på Wagghos rekommendation. Han får betala tillbaks om den suger. Det gör den inte, antagligen en mycket bra bok för dig att läsa nu när du har kommit in en bit i NL-liret. När det gäller att lägga överpar så är det svårt att göra det HU på många floppar, framförallt om det var 3-bettat pre. Annars finns det ju givetvis massa situationer med fler spelare med i potten eller på senare gator även HU givetvis, men att räkna upp dem är ju inte speciellt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 15 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Kuriosa. Hur kan fi undvika att hamna AI här? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $206.40 UTG+1: $191.05 morberg: $95 Button: $104.50 SB: $98 BB: $124.60 Pre-flop: (6 players) morberg is CO with 8:heart: 8:spade: 2 folds, morberg raises to $3.5, Button folds, SB calls, BB folds. Flop: K:heart: T:heart: 8:diamond: ($8, 2 players) SB checks, morberg bets $5, SB calls. Turn: 8:club: ($18, 2 players) SB checks, morberg checks. River: J:diamond: ($18, 2 players) SB bets $15, morberg raises to $40, SB calls. Results: Final pot: $98 morberg showed 8h 8s SB mucks Tc Ts Och nu, vidare till riktiga händer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 15 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Jag har suttit några varv, men fi har ganska nyligen slått sig ner. Har inte utmärkt sig än. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Stack sizes: UTG: $109.25 UTG+1: $186.95 CO: $110.50 Button: $118.40 SB: $24.75 morberg: $91.60 Pre-flop: (6 players) morberg is BB with J:heart: Q:spade: 3 folds, Button raises to $4, SB folds, morberg calls $3 (pot was $5.5). QJo känns som en syn mot vad som ser ut som ett stöldförsök. Eller? Flop: 8:spade: Q:diamond: T:diamond: ($8.5, 2 players) morberg bets $6, Button calls. Idag testade jag att beta ut i sådana här situationer, även vid miss, och vann förvånansvärt ofta potten direkt. Nu gjorde jag tyvärr inte det. Men denna gången har jag åtminstone en hand. Turn: J:spade: ($20.5, 2 players) morberg bets $10, Button calls. Tvåparet känns inte supersexigt när en nia räcker för stege. Jag har som sagt ingen koll på fi och själv öppnar jag på knappen med en mängd händer som har en nia i sig. AK är en möjlighet, men varför leta monster? Fegbettar ut halva potten och fi synar. River: 7:diamond: ($40.5, 2 players) morberg checks, Button checks. Rälig ruter på river. Pustar ut när fi checkar bakom. Borde jag betat ut? Lästips från Myssion i annan tråd: El Diablo är veckans brunnsorakel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Lite stats eller reads på knappen skulle inte skada. Jag checksynar floppen fwiw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts