omduvoresomjag Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 Tycker båda floplinjerna fungerar om man är hyffsat säker på att Fi. betar ut turn. Personligen hade jag dock inte velat ge gratiskort på denna bräda utan trebettat flop och donkat turn även om han cappar. på river hade jag checksynat. Betfold är "beundransvärt" men jag har inte hjärta att lägga den här handen i en så stor pott och vill inte tvingas lägga mot en raise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 26 Maj , 2006 Rapport Share Postad 26 Maj , 2006 cappa floppen Du menar tre-betta? Vad göran sen på turn om fi synar? Om han cappar? valuebetta river. bet-syn eller bet-fold? 3beta ja. beta ut på turn sedna. frikort är döden. är du efter har du 10outs. cappas turn blir det checksyn. annars betsyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Jag har ännu inte siffror på MP, men han verkar löspassiv av det jag har observerat. Kompletterat SB först in några gånger mot min BB, har inte heller sett honom stjäla från knappen. Vad göra på turn? Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with A , K . UTG calls, MP calls, morberg raises, 2 folds, UTG calls, MP calls. Flop: (7.40 SB) T , K , J (3 players) UTG checks, MP checks, morberg bets, UTG calls, MP calls. Turn: (5.20 BB) 7 (3 players) UTG checks, MP checks, morberg bets, UTG calls, MP raises, morberg ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Jag har ännu inte siffror på MP, men han verkar löspassiv av det jag har observerat. Kompletterat SB först in några gånger mot min BB, har inte heller sett honom stjäla från knappen. Vad göra på turn? Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with A , K . UTG calls, MP calls, morberg raises, 2 folds, UTG calls, MP calls. Flop: (7.40 SB) T , K , J (3 players) UTG checks, MP checks, morberg bets, UTG calls, MP calls. Turn: (5.20 BB) 7 (3 players) UTG checks, MP checks, morberg bets, UTG calls, MP raises, morberg ? Det ser kallt ut. Jag hade varit sugen på att lägga utan read, och med din read hade jag absolut lagt. Det kan finnas ett par vinstkort, men oftast tror jag du spelar med 0 faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 syna ner... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 syna ner... Med en spelare kvar att agera bakom mig? Vilka kort vill du se på river? Vilka kort vill du inte se? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
in|sane Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Jag har ännu inte siffror på MP, men han verkar löspassiv av det jag har observerat. Kompletterat SB först in några gånger mot min BB, har inte heller sett honom stjäla från knappen. Vad göra på turn? Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with A , K . UTG calls, MP calls, morberg raises, 2 folds, UTG calls, MP calls. Flop: (7.40 SB) T , K , J (3 players) UTG checks, MP checks, morberg bets, UTG calls, MP calls. Turn: (5.20 BB) 7 (3 players) UTG checks, MP checks, morberg bets, UTG calls, MP raises, morberg ? Om du funderar lägga på turn vid raise av Fi, är det inte då bättre att checka bakom på turn och ta ett frikort och få en relativt billig showdown? Känns ju som du har minimalt med outs om Fi sitter med tvåparet och om ngn av Fi har en spader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Om du funderar lägga på turn vid raise av Fi, En check-raise brukar vara starkare än en "vanlig höjning" är det inte då bättre att checka bakom på turn och ta ett frikort och få en relativt billig showdown? Men varför ge fi med spader gratiskort till river? Eller svagare K till tvåparet? Känns ju som du har minimalt med outs om Fi sitter med tvåparet och om ngn av Fi har en spader. Just eftersom jag har få outs och har två pers mot mig tycker jag att det är enkelt att släppa när jag blir check-raisad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Jag börjar känna mig mer och mer bekväm på 5/10 och körde tre bord under senaste sessionen utan att känna mig särskilt pressad. Jag ska bli lite mer försiktig med den här typen av uttalanden. Strax efter detta backade jag 103BB på 483 händer. Det kändes inte alls bekvämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Jag börjar känna mig mer och mer bekväm på 5/10 och körde tre bord under senaste sessionen utan att känna mig särskilt pressad. Jag ska bli lite mer försiktig med den här typen av uttalanden. Strax efter detta backade jag 103BB på 483 händer. Det kändes inte alls bekvämt. Variansen i FLT SH är brutal. Om vi ser till totalen, vad har du för resultat på 5/10? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Variansen i FLT SH är brutal. Om vi ser till totalen, vad har du för resultat på 5/10? Efter 15k händer ligger jag back 44BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
in|sane Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 Om du funderar lägga på turn vid raise av Fi, En check-raise brukar vara starkare än en "vanlig höjning" är det inte då bättre att checka bakom på turn och ta ett frikort och få en relativt billig showdown? Men varför ge fi med spader gratiskort till river? Eller svagare K till tvåparet? Känns ju som du har minimalt med outs om Fi sitter med tvåparet och om ngn av Fi har en spader. Just eftersom jag har få outs och har två pers mot mig tycker jag att det är enkelt att släppa när jag blir check-raisad. Klart check - raise är starkare än när ngn bettar ut. Men blir man inte mottaglig för folk som c/r starka drag här om du tänker färdig färg eller tvåpar/triss när ngn kör en c/r ? Men, är rätt grön på FL än, så ditt resonemang är säkert helt ok. Försökte ge lite synpunkter bara, eftersom jag inte är riktigt med på varför en check bakom på turn inte är bättre om du foldar till raise. En check bakom på turn och sedan syn på rivern kostar dig ju lika mycket och du får se showdown än om du istället bettar turn och sedan viker vid raise. Visserligen känns det lite väl passivt, men är ju ingen drömbräda för din hand direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 27 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 En check bakom på turn och sedan syn på rivern kostar dig ju lika mycket och du får se showdown än om du istället bettar turn och sedan viker vid raise. Nja, eftersom jag är uppe mot två motståndare så det finns en möjlighet att rivern blir höjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
in|sane Postad 27 Maj , 2006 Rapport Share Postad 27 Maj , 2006 En check bakom på turn och sedan syn på rivern kostar dig ju lika mycket och du får se showdown än om du istället bettar turn och sedan viker vid raise. Nja, eftersom jag är uppe mot två motståndare så det finns en möjlighet att rivern blir höjd. Visst, det finns chans till bet/raise bakom dig, men då vet du ju att du är slagen och kan vika. Då har du iaf gett dig chans till showdown..Fast, ju mer jag tänker på det så känns check på turn för jävla passivt, och inte kul att ge gratis kort om man faktiskt leder. Möjligt att man kan variera spelet efter hur passiva/aggro Fi brukar vara.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 5 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Av tekniska skäl hamnade en del av min rulle på bankkonto och där såg det så mycket ut (det var inte särskilt mycket, men # SEK># $) att jag inte hade hjärta att sätta in allt på pokersiter igen. Kombinerat med en fortsatt uppförsbacke på 5/10 gör det att jag går tillbaks till 3/6 och mal på ett tag till. Som Don Martin. (Hojta om det finns någon som hänger med på referensen.) På 3/6 hamnar jag efter en LAG (44/21/2,8 efter 160 händer) i följande situation: Party Poker 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with 8 , 8 . 2 folds, CO raises, morberg 3-bets, 2 folds, CO caps, morberg calls. Jag ser inte att jag kan släppa 88 mot en sådan motståndare. Vad säger mig cappen? Sannolikt två höga kort, kanske till och med av samma valör. Flop: (9.33 SB) 5 , 4 , T (2 players) CO bets, morberg calls. Är WA/WB applicerbart? Vad gör jag om jag höjer för att bli trebettad? Jag bestämmer mig för att det inte är det och väntar till turn... Turn: (5.66 BB) J (2 players) CO bets, morberg raises, CO calls. ...med min höjning. Som han bara synar. Jag hade lagt mig mot en trebet. Jag gissar han har höga kort som har missat turn. Cappen pre gör att jag lutar åt AK/AQ, men KQs eller kanske tom KQ är en möjlighet. Han kanske har haft ATs som nu blir nojig över knekten. Kan KJ/QJ vara möjliga? Andra händer att lägga till hans HD? River: (9.66 BB) 9 (2 players) CO checks, morberg checks. Jag har svårt att se att han synar med några sämre händer (AK/AQ tänker jag mest på). En CR från KQ hade gjort ont, så även en bluff. Med ATs synar han nog. Där har ni det. Fire away! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gurgel Postad 5 Juni , 2006 Rapport Share Postad 5 Juni , 2006 Tror jag har ett ex. av "Don Martin studsar tillbaka" hemma hos mina föräldrar. Gissar att du inspirerats av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Du Morberg jag vet att du postat en del grafer baserade på din PT data. Vad använder du egentligen för program till det? Finns det att lada ner eller är det något man måste köpa? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Du Morberg jag vet att du postat en del grafer baserade på din PT data. Vad använder du egentligen för program till det? Finns det att lada ner eller är det något man måste köpa? http://www.pokerpatterns.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Tror jag har ett ex. av "Don Martin studsar tillbaka" hemma hos mina föräldrar. Gissar att du inspirerats av den. Pluspoäng då ditt förslag var bättre än det jag tänkte från början, vilket var "Don Martin mal på". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Hade föredragit att smälla in lite mer pengar i potten på floppen mot en LAG och ta mig till en showdown billigt om han visar motstånd. Finns så många kort som kan komma på turn som är kort som hindrar dig från att dra ut värde ur en LAG. Och vad är det som säger att en LAG inte kan 3-betta turn med KQ och få dig att lägga bästa handen? Jag föredrar linjer som låter mig gå till showdown mot LAGs när jag har en hand som kan vara bäst även mot, som i detta fallet, en 3-bett på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Och vad är det som säger att en LAG inte kan 3-betta turn med KQ och få dig att lägga bästa handen? Jag tycker att det är en ganska stor skillnad mellan hur (åtminstone vissa) LAG-spelare behandlar flop resp. turn. På floppen sprutar de ur sig marker oavsett hand, men på turn och river brukar höjningar (inte bet) betyda något. Jag föredrar linjer som låter mig gå till showdown mot LAGs när jag har en hand som kan vara bäst även mot, som i detta fallet, en 3-bett på turn. Höj flop, beta turn och checka river, eller vad har du på lut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Lessande på Partys nätverksproblem igårkväll och signade upp på Stars via forumet - lite kan väl QoS få för besväret av att hålla allt detta under armarna. Döm om min förvåning när jag har blivit nerkopplad säkert fyra-fem gånger under mindre än en timme. Är det alltid såhär dåligt på Stars? Då kan jag lika gärna spela på WorldPX; där slipper jag åtminstone raken. Jag kan riktigt se jobbannonsen till Stars framför mig: "Sökes: nätverksadministratör, ingen tidigare erfarenhet nödvändig. Designer: du måste vara minst tolv år gammal och kunna starta MS Paint, färgseende önskvärt men inget krav." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Döm om min förvåning när jag har blivit nerkopplad säkert fyra-fem gånger under mindre än en timme. Är det alltid såhär dåligt på Stars? Då kan jag lika gärna spela på WorldPX; där slipper jag åtminstone raken. Jag kan riktigt se jobbannonsen till Stars framför mig: "Sökes: nätverksadministratör, ingen tidigare erfarenhet nödvändig. Designer: du måste vara minst tolv år gammal och kunna starta MS Paint, färgseende önskvärt men inget krav." Hahaha Jag hade också riktigt dålig uppkoppling mot Stars, därför jag slutade spela där. Angående WordPX så postade heltok tror jag det var en riktigt bra länk till en mod för WPX: http://www.holdemreview.com/index.php/2006/05/02/down-to-business/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Angående WordPX så postade heltok tror jag det var en riktigt bra länk till en mod för WPX: http://www.holdemreview.com/index.php/2006/05/02/down-to-business/ Jo, den installerade jag när jag spelade där sist. Jag har för dåligt tålamod med saker som inte fungerar, hur billigt det än är. Jag betalar hellre rake till Party för ett väl fungerande system än ingen rake med påföljande frustration. Droppen för mig på WPX blev när jag blev nerkopplad och sedan uppkopplad för att hinna se att mina QQ hade auto-foldats före floppen... Minst av allt vill jag betala rake till en site med kasst system. Hur är svenska spel? Kanske skulle ge dem en chans som backup till Party. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 6 Juni , 2006 Rapport Share Postad 6 Juni , 2006 Hur är svenska spel? Kanske skulle ge dem en chans som backup till Party. Ganska dött på FL högre än 10/20. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts