Gå till innehåll

NL - Slowa set, två färgkort på flopp, implicita odds?


tikhal

Recommended Posts

Allt mitt snack gäller låglimit.

 

Om potten är väldigt liten och jag har träffat set på flopp och anar att någon sitter på färgdraget, kan det vara EV+ att slowa settet och hoppas att brädan paras och flushen går in medan jag sätter kåken? En genomsnittlig spelare på NL50 släpper aldrig nutflush trots parad bräda.

 

Risken finns att man ger bort potten billigt, men de implicita oddsen måste vara finfina.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första kan du ju inte ha en så tydlig aning om vad motståndaren har för hand om du inte betat floppen. För det andra så finns det ingen anledning att slowa eftersom din motståndare med nötfärgdraget antagligen kommer betala av hyffsat stora bet på både flopp och turn.

 

Sannolikheten att både färg och kåk går in är ju runt 1/16 och då är det inte ens säkert att din motståndare har färgen, så att du skulle få hela hans stack på att checka ned på det där viset kommer bara hända mycket sällan och mot mycket dåliga motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då var jag ute och cyklade, har väl bara haft flyt.

 

Men att aldrig slowa nånting låter dumt, säg att jag floppar kåken och det ligger färgdrag, då ska det minsann slowas.

Tycker inte jag, dock behöver du inte lägga in pot bets.

Tänk så här, om han missar färgen kommer han inte att betala något men kommer att betala 1/2 pot bets eller lite mer för att dra till den då får du lite pengar medan om du slowat hade inte fått något när han missar färgen. Samtidigt kan du ta hela hans stack när han väl träffar och det finns pengar i potten för då är det lättare att göra större bet på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då var jag ute och cyklade, har väl bara haft flyt.

 

Men att aldrig slowa nånting låter dumt, säg att jag floppar kåken och det ligger färgdrag, då ska det minsann slowas.

Tycker inte jag, dock behöver du inte lägga in pot bets.

Tänk så här, om han missar färgen kommer han inte att betala något men kommer att betala 1/2 pot bets eller lite mer för att dra till den då får du lite pengar medan om du slowat hade inte fått något när han missar färgen. Samtidigt kan du ta hela hans stack när han väl träffar och det finns pengar i potten för då är det lättare att göra större bet på river.

 

Självklart, med slowa menade jag inte att bara checka, däremot betta såpass lågt att han får odds att dra ut färgen. Man måste bygga pott om man vill ha in hela hans stack om han träffar. Om jag ställer in mot färg med parad bräda börjar fi ana oråd och släpper kanske släpper en mindre pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...