Gå till innehåll

Allt om Fotbolls-VM!


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 574
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen kan väl vara så dum så att dom vill möte värdnationen, tillika ett bra spelande Tyskland i åttondelen?

 

Tyvärr är VM nu över för Sverige. Tyskland kommer att vinna matchen. Räcker inte bra spel kommer åtminstone domaren att se till att der Manschaft går vidare. Sorgligt...

 

Bra spelande Tyskland? 4-2 mot ett svagt Costa Rica imponerade inte på mig, 1-0 mot Polen först i 90:e minuten och nu sist 3-0 mot ett reservbetonat Ecuador som inte gjorde mycket väsen av sig. Visst Sverige började inte bra men jag tycker laget har vuxit rejält sedan första matchen.

 

Visst är tyskarna bra, men jag tror att tex England är bättre och dem fick vi 2-2 mot (hade lika gärna kunnat vinna också). Så att säga att VM är över tycker jag är en överdrift. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som ett sunt alternativ att skruva ner förväntningarna... om man bara kunde.

 

Roas över jämförelserna med VM -94 som nämns varenda gång någon får chansen "då spelade vi också oavgjort första matchen... vädret var si å så... bla bla bla"... så meningslösa jämförelser.

 

Största tilten förutom ribbträffarna var ändå kommentatorns ständiga "Lampart", bara för att det hålls i Tyskland behöver man ju inte börja uttala namn på ett nytt sätt... ungefär som folk som säjer Seinfelt, död åt dom alla!!

 

Viktig info: Ja, jag är sjukt uttråkad och försökte sysselsätta mej med posten så länge som möjligt, bara en timme kvar nu tills det är dags att gå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ungefär som folk som säjer Seinfelt, död åt dom alla!!

Uttal, schmuttal!

Stavning, schtavning!

 

 

;)

 

Jag gör en medveten insats för att hålla språket levande, om jag nånsin kommer över till ditt läger lovar jag att fila på en anordning jag såg på film (Det våras för Frankenstein?) så kanske vi kan få Gustav Vasa levande igen; så kan vi alla tre jobba för att få tillbaka något som skulle kunna liknas vid 1500-talets rikssvenska... okej? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige hade oflyt och borde vunnit matchen. England dominerade 1:a halvlek men skapade inga jättechanser direkt. Sverige dominerade 2:a halvlek och skapade massor av heta chanser framförallt på fasta situationer och borde kanske haft en straff också.

 

Känns inget vidare med Tyskland i 1/8-delsfinal även om det är osäkert hur bra de egentligen är. Equador hade ju varit rena drömlottningen även med tanke på eventuellt senare matcher.

 

Isaksson tycker jag agerade mycket svagt på båda målen och framförallt det första som inte en målvakt i världsklass släppt in. Till sist hade A. Svensson slagit bort så många passningar och fasta situationer som Kim gjorde i första halvlek hade han troligen blivit landsförvisad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Isaksson lite överskattad ändå? Han är väl ok, men att han skulle vara en riktig toppmålvakt har jag svårt att se. Han är ju inte direkt blixtsnabb, och han är riktigt kass med bollen. Tyckte Schaban gav ett säkrare intryck.

 

Annars så är det ju inte i första hand Tyskland som var det tråkiga med resultatet, utan att vi får Argentina i kvarten om vi går vidare. Vi hade haft mycket större chans att tura in en semifinal om vi vunnit gruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tror jag på oavgjort mot Tyskarna. Då kommer målvakten bli väldigt viktig. Skulle gärna se Shabaan som straffmålvakt eftersom Isaksson visade att han inte var bra på detta i EM.

 

Tror inte att det i själva matchen spelar nån större gummiboll vem som står. Ingen av målvakterna är nån världsmålvakt i nuläget. Isaksson kan kanske bli men det får framtiden utvisa.

Vad tycker ni? Är jag en mupp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Vad tycker ni? Är jag en mupp?

 

Ja, av en helvetes massa anledningar.

 

Vad galler fotbollen sa spelar det val ingen roll om vi moter tyskarna? Fattar inte att folk fortfarande hoppas pa semi. Glom det. Hander inte. Aldrig, Nix. Nope. Inte en chans.

 

Ånej, inte ännu en tråkmåns som kommer att skratta och peka finger åt alla hängivna (riktiga) fans om Sverige åker ut mot Tyskland. Jag antar att du inte ens tycker att Sverige borde ställa upp i VM ens eftersom vi inte har samma spelarmaterial som Brasilien och Argentina. Eller när jag tänker efter, varför ens spela ett VM, FIFA kan väl bestämma vilket land som är världsmästare utifrån hur bra spelarna presterat i klubblagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Vad tycker ni? Är jag en mupp?

 

Ja, av en helvetes massa anledningar.

 

Vad galler fotbollen sa spelar det val ingen roll om vi moter tyskarna? Fattar inte att folk fortfarande hoppas pa semi. Glom det. Hander inte. Aldrig, Nix. Nope. Inte en chans.

 

Du är inte direkt älskad du heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör en medveten insats för att hålla språket levande, om jag nånsin kommer över till ditt läger lovar jag att fila på en anordning jag såg på film (Det våras för Frankenstein?) så kanske vi kan få Gustav Vasa levande igen; så kan vi alla tre jobba för att få tillbaka något som skulle kunna liknas vid 1500-talets rikssvenska... okej? ;)

Nej hujeda mig.

 

Ja, av en helvetes massa anledningar.

 

Vad galler fotbollen sa spelar det val ingen roll om vi moter tyskarna? Fattar inte att folk fortfarande hoppas pa semi. Glom det. Hander inte. Aldrig, Nix. Nope. Inte en chans.

Släpp sargen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej alla

 

Skickar en halsning fran ett soligt kroatien som vi ar 3 grabbar som semestrat i efter att ha sett T&T matchen live i Tyskland. Jag kan lova er alla att var man an ar sa har svenskar slutit upp sjukt bra pa matcher pa storbild :)

 

Nagon som vet vad biljettpriset pa en klass 1 biljett till attondelen mot tyskland ligger pa??!

 

(Vi har namligen 4 biljetter men ar bara 3 som ska dit sa vi maste kranga bort en eftersom ingen av vara polare kan komma ner.)

 

Skriv garna har om nagon vet det ungefarliga priset sa vet vi att vi inte blir lurade jmf med marknadspris.

 

 

Forza Sverige!

 

/Mvh Matteprof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

Vad tycker ni? Är jag en mupp?

 

Ja, av en helvetes massa anledningar.

 

Vad galler fotbollen sa spelar det val ingen roll om vi moter tyskarna? Fattar inte att folk fortfarande hoppas pa semi. Glom det. Hander inte. Aldrig, Nix. Nope. Inte en chans.

 

Ånej, inte ännu en tråkmåns som kommer att skratta och peka finger åt alla hängivna (riktiga) fans om Sverige åker ut mot Tyskland. Jag antar att du inte ens tycker att Sverige borde ställa upp i VM ens eftersom vi inte har samma spelarmaterial som Brasilien och Argentina. Eller när jag tänker efter, varför ens spela ett VM, FIFA kan väl bestämma vilket land som är världsmästare utifrån hur bra spelarna presterat i klubblagen?

 

Jag tanker inte peka finger at nagon. Forstar bara inte vad det ar som ar sa svart att se? Visst, kommer vi till semi sa hurra! Men det ar val bara att inse att chanserna ar ratt sma? Man kan och far och ska hoppas sa mycket det bara gar men det finns en viss skillnad mellan det och att verkligen tro att vi inte ar gigantiska underdogs.

 

Du är inte direkt älskad du heller...

 

I know where I'm loved, do you?

 

Forstar att det ar svart for dig att lasa mellan raderna ibland men den forsta kommentaren till tamtaram var ett skamt.

 

Släpp sargen...

 

Nej. Men jag ar glad for er om Sverige vinner eftersom ni verkar ha en hel massa kosing pa det resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte att folk fortfarande hoppas pa semi.
Man kan och far och ska hoppas sa mycket det bara gar men det finns en viss skillnad mellan det och att verkligen tro att vi inte ar gigantiska underdogs.

 

Hur ska du ha det?

 

Ok, my bad. Andrar mig till "Fattar inte att folk fortfarande tror pa semi".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte mitt inlägg var ganska oskyldigt men med tanke på reaktionerna som man får så undrar man ju......

 

Klart Fritzarna är favoriter men de är ju inte guds gåva till fotbollen så helt omöjligt är det väl inte att klå dem. Dock är ju historieböckerna fulla med hemmalag som tar sig långt i VM och det är nog det som mest talar emot en svensk vinst.

 

Om vi tar dem blir det dock mycket svårare i KVARTS-final där antagligen Argentina väntar som har imponerat mycket.

 

Bollen är rund!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker vi höjer upp Tyskarna lite väl mycket nu.

SÅ bra har nämligen inte tyskarna varit.

 

Tyskland 4 - 2 Costa Rica

Tyskarna visar upp ett rätt darrigt försvarsspel, och imponerar inte speciellt offensivt heller

 

Tyskland 1 - 0 Polen

Kan Polen spela "jämt" med Tyskland så kan Sverige oxå göra det, visst tyskarna hade en grym press i slutet, men dom imponerade fortfarande inte.

 

Tyskland 3 - 0 Ecuador

Det är den här matchen alla snackar om hur bra Tyskland är. Låt mig då påminna att Ecuador vilade 5 av sina ordinarie spelare inför åttondelen.

 

 

Men absolut Tyskland är favoriter mot Sverige, och ganska stora sånna med.. Men dom är inte bättre än vad England är, så än finns det hopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men absolut Tyskland är favoriter mot Sverige, och ganska stora sånna med.. Men dom är inte bättre än vad England är, så än finns det hopp

 

Eftersom England, enligt mitt tycke, hittills varit snäppet sämre än Sverige borde vi ju ha en riktigt jäkla god chans med andra ord.

 

Att engelsmännen tycker de är så jäkla bra i fotboll säger bara en hel del om hur dåliga de är övriga sporter. Bra individuellt sett, men mindre bra när det gäller att jobba ihop.

Tyskarna är bättre än så... de har ett lag som fungerar, även om vissa lagdelar sviktat med jämna mellanrum. Sverige har troligen ändå sig själva som värsta fiende. Gör man inga mål vinner man sällan några matcher.

 

Jag antar att Tyskland kommer att satsa rätt hårt framåt under första halvleken, precis som England gjorde. Lyckas Sverige hålla tätt i första halvan av matchen kommer vi att ha övertag under den andra halvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...