Gå till innehåll

TV: WPT på Kanal 5


stenarn

Recommended Posts

Stackars Phil, när skall han klonka på ett finalbord? Den bäste spelaren som aldrig vunnit på WPT.

 

Jag sätter 1K på att han missar nästa säsong också, nån som tar det vadet?

 

1k på en plats på ett finalbord elelr en vinst?

 

Gissar på att han menar vinst, nåt annat vore ett högst märkligt vad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 364
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stackars Phil, när skall han klonka på ett finalbord? Den bäste spelaren som aldrig vunnit på WPT.

 

Jag sätter 1K på att han missar nästa säsong också, nån som tar det vadet?

 

1k på en plats på ett finalbord elelr en vinst?

 

Skulle nog kunna sattsa 1k på att han menar vinner :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett mycket bra avsnitt, kanske säsongens bästa? Dock börjar jag bli trött på alla amatörer som tar sig till finalbord - jag vill se pokerkändisarna. Det är ju så mycket roligare att se spelare man har en relation till. Och på sikt undrar jag om inte folket kommer att tröttna på att se spelare de aldrig har sett förr och aldrig kommer att se igen?

 

Vidare har Sexton tiltat mig för länge sen. Allt känns så överdrivet - för mycket "wow!" "amazing!" och så vidare... Ibland känns det som att kommentatorerna hamnar i centrum trots att de borde vara i bakgrunden.

 

På säsong 2-DVDn kommenteras några avsnitt av spelare (Negreanu (sp?) och Lindgren samt Laak och Esfandiari (sp?)). Förvisso har de en tendens att snacka för mycket men de avsnitten blir bättre.

 

Det låter nästan som att de kommenterar wrestling eller monstertruckar och inte poker ibland... Synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23:40

World Poker Tour Bad Boys of Poker Special

Pokertävling från 2005. I Las Vegas möts fem av de största personligheterna och visar vad de kan. Trefaldige WPT-vinnaren Gus Hansen går upp mot den fräcke Antonio Esfandiari, den insmickrande Paul "The Truth" Darden, geniet Phil Laak och djävulen själv David "Devilfish" Ulliott. Inkastad som ett lamm till vargarna är bankkassören Mark Richards. Originaltitel: World Poker Tour - Bad Boys of Poker.

 

Källa: http://www.kanal5.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23:40

World Poker Tour Bad Boys of Poker Special

Pokertävling från 2005. I Las Vegas möts fem av de största personligheterna och visar vad de kan. Trefaldige WPT-vinnaren Gus Hansen går upp mot den fräcke Antonio Esfandiari, den insmickrande Paul "The Truth" Darden, geniet Phil Laak och djävulen själv David "Devilfish" Ulliott. Inkastad som ett lamm till vargarna är bankkassören Mark Richards. Originaltitel: World Poker Tour - Bad Boys of Poker.

 

Källa: http://www.kanal5.se

 

Tack det verkar lovande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gus syn med T8s mot Antonio har jag tänkt på vid ett flertal gånger. Som Antonio beter sig så kan man knappast sätta honom på ett högt par. Som värst har han två överkort. Mer troligt är ett par under 99. Det leder till att Gus har potoddsen för att syna alla händer förutom ett pp över 88.

 

Det är en underbar syn som säkert gett honom ett oändligt antal turneringschips då han bygger en grymt lös image i detta WPT avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gus syn med T8s mot Antonio har jag tänkt på vid ett flertal gånger. Som Antonio beter sig så kan man knappast sätta honom på ett högt par. Som värst har han två överkort. Mer troligt är ett par under 99. Det leder till att Gus har potoddsen för att syna alla händer förutom ett pp över 88.

 

Det är en underbar syn som säkert gett honom ett oändligt antal turneringschips då han bygger en grymt lös image i detta WPT avsnitt.

 

Resonerar också så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22+,AJs+,KJs+,AQo+,KQo 62.371%

 

Td8d 37.629%

 

 

Inte så extrem syn ändå om han har Antonio på en bred HD, fick väl 2:1 på synen så. Antonio verkade ju inte försöka gömma att det inte var ett så jätteklart beslut att gå allin heller, det syndes väl på honom? Eller så kanske jag inbillat mig att jag såg en tell ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så extrem syn ändå om han har Antonio på en bred HD, fick väl 2:1 på synen så. Antonio verkade ju inte försöka gömma att det inte var ett så jätteklart beslut att gå allin heller, det syndes väl på honom? Eller så kanske jag inbillat mig att jag såg en tell ;)

 

Jag brukar inte kunna se på "tv-pokerproffs" vad dom skulle kunna ha. Men Antonio kändes väldigt väldigt svag då han pushade. Dom normalt fejkade ångest och tveksamheterna fanns inte där. Man såg verkligen på honom att han inte var så stark.

 

Känns ungefär som när Jennifer Harman blir som en nykär fjortis när hon träffar mittenset (777) mot Sam Farhas TPTK (AK) och mot Eli:s TT. Hon går från ointresserad till att ställa in på floppen när Eli raisat, Sam reraisat. (Ovanstående finns på något tv avsnitt av highstakes cashgame). Det känns plötsligen otroligt uppenbart vad hon har för något.

 

Det här är dom enda två gånger som jag sett att det verkligen är lätt att läsa ett proffs. I dom 99999999 andra händerna som jag sett på tv så är jag relativt clueless om vad dom har.

 

Vad var jag ute efter? Jo, generellt så har jag då inga tells på Antonio m.fl. men ibland så visar dom sig vara mänskliga och glömmer sitt stoneface. I den här handen så var det uppenbart att han var svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen tyckte att när Gus sa "No, you don't have to count, I have only a ten high", så såg man på Antonio att han blev lättat och bjöd på ett leende, vilket i sig skulle kunna indikera för Gus att han inte är uppe mot ett high pair och är som sämst 60-40 underdog.

 

Sen är han ju största gamblern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tycker jag Paul spelar riktigt kasst av det jag sett. Gör inte mycket rätt där enligt min åsikt.

 

Paul spelade urselt, weak tight som en liten mus. har inte sett så mcyket av honom så han kanske inte är så bra, eller?

 

 

hahah, fisken spelade precis som en fisk ska. Fast det är klart alla pro's och en fet tv-sändning. Vet inte om man hade varit så kaxig :lol: Men han försvarade aldrig händer och blev utdragen gång på gång. Det roliga var att han satt och stekte som proffsen varje bett. Undra vad han tänkte?

 

 

Hade varit kul med Paul och fisken i en heads-up. Båda hade foldat i 2 h, då tävlingsledningen får gå in avbryta och låta markerna avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Paul inte stoppade in med K9d när floppen låg typ Q73 med två ruter kan man ju fråga sig.. antingen foldar han där eller stoppar in. Nu valde han att syna en bet som var typ 1/3 av stacken. Framförallt har han ju hög fold equity mot två lösa spelare som Gus och Antonio. Helt sjukt att han bara synade där. Träffar han färgen får han förmodligen inte mer betalt och kommer inte färgen vet han att han kommer få betala för att få se river.

 

Hade han stoppat in hade ju Gus och Antonio foldat, framförallt med tanke på att Paul hade en tight image kändes det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Paul inte stoppade in med K9d när floppen låg typ Q73 med två ruter kan man ju fråga sig.. antingen foldar han där eller stoppar in. Nu valde han att syna en bet som var typ 1/3 av stacken. Framförallt har han ju hög fold equity mot två lösa spelare som Gus och Antonio. Helt sjukt att han bara synade där. Träffar han färgen får han förmodligen inte mer betalt och kommer inte färgen vet han att han kommer få betala för att få se river.

 

Hade han stoppat in hade ju Gus och Antonio foldat, framförallt med tanke på att Paul hade en tight image kändes det som.

 

Ja, reagerade också på det. Syn måste ju vara det sämsta han kan göra där. Vad hade han tänkt göra när rutern inte kom? Trodde han att Antonio och Gus skulle låta honom se en gratis river?

 

Sen alla hans märkliga synar PF med en stor del av sin stack var också mycket bissart.

 

Om jag ska vara helt ärligt så skulle jag ha svårt att gissa vem det var som var utlottad att spela mot "The Bad Boys" om jag inte visste något om spelarna. Jag skulle starkt överväga att gissa på Paul om jag inte visste bättre!

 

Och jag håller med någon föregående talare som understryker Gus spel. Han hade ju långt ifrån så mycket tur som många andra har haft i WPT, ändå blir han rejält hackad på av Sexton. Han är ju aldrig extrem underdog (var ju iof i KJ vs KQ där han drog ut) men annars var det ett par races han vann. Och han hade ju odds att syna varje gång han raceade.

 

Jag är riktkgt imponerad av honom jag också faktiskt!

 

Men riktigt kul avsnitt ändå tycker jag. Synd att det var sista säsongen! Någon som vet vad som kommer nästa söndag?

 

Ett av de finaste ögonblicken på hela säsongen måste nästan ändå ha varit att höra att Danny Nguyen var den enda WPT-vinnaren som åkte första dan på stora WPT eventet :)

 

Ha det gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...