Gå till innehåll

NLT - QQ överpar mot lös spelare, ställa in?

psatiw

Recommended Posts

Jag har suttit vid bordet inte mer än 15-20 minuter, men har märkt att PENN Student är riktigt riktigt lös, och har en strategi som verkar gå ut på att i varje pott han är med betta ut sina motspelare. Han har varit i SD ett par gånger, och då visat upp alla möjliga konstiga händer.

Min image är nog hyffsat LAG, men inte överdrivet ändå, eftersom jag dels inte suttit så länge, och bordet har varit ganska löst.

Jag har tänkt i bakhuvudet att jag kommer förr eller senare hamna i en stor pott med PENN Student, och att jag då ska spela hårt, eftersom han dessutom verkar ganska synbenägen när han bara träffar halvdant (även om jag inte sett honom agera i nån riktigt STOR pott ännu).

Nu till frågeställningen: i min situation, hur pass stark hand vill ni ha för att spela om ett inköp mot en sån spelare? Hur mycket anpassar ni er efter hans otroligt vida HD? Hur säkra vill ni vara innan ni spelar om hela stacken?

För att börja nånstans: skulle ni nöjt er med ett sånt här läge? (NORMALT (mot en normal spelare) vill jag sällan spela om ett helt inköp med ett QQ överpar).

FullTiltPoker Game #215980603: Table Ellsworth (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:40:35 ET - 2005/09/12

Seat 1: captbb ($21.90)

Seat 2: ScratchPoker ($24.40)

Seat 3: PENN student ($58.20)

Seat 4: Satiw ($55.65)

Seat 5: tanstaafl ($20.25)

Seat 6: Challis ($18.10)

ScratchPoker posts the small blind of $0.25

PENN student posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Satiw [Qs Qh]

Satiw raises to $2

tanstaafl folds

Challis calls $2

captbb folds

ScratchPoker calls $1.75

PENN student calls $1.50

Många synare, men eftersom bordet är löst så är jag inte förvånad. Dessutom tycker jag båda de som synar har verkat veka.

*** FLOP *** [3d 4c 5h]

ScratchPoker checks

PENN student bets $4.50

Satiw raises to $21.50

Challis folds

ScratchPoker folds

PENN student calls $17

Bra flopp för QQ, och PENN bettar ut. Här kan han ha väldigt många händer, men han är inte helt tom. Sätter honom på ett överpar mindre än mitt eller 2:a eller 6:a. Jag bestämmer mig för att betta hårt och att sätta de andra 2 all-in om de vill fortsätta spela sina troliga överkort. PENN syn...

*** TURN *** [3d 4c 5h] [4s]

PENN student checks

Ställer ni in era sista ~$30?

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot mer "normala" spelare hade jag gråtit blod över den floppen, men om han nu verkar superlösaggro så hade jag riskerat ett inköp. Tänk på att han mycket väl kan sitta på ett lägre pp eller t om Ax. Öppna stegdraget är väl inte omöjligt även om en överaggro spelare nog antingen hade foldat eller ställt in efter din reraise istället för att syna ur position.

Släng in resten.

Länk till kommentar

Jag förstår inte problemet.

Jag insåg ett tag efter att jag postade den här att just den här handen kanske var ett dåligt exempel, just eftersom jag redan var inne med så mycket av stacken på floppen. Det jag ville höra var hur folk resonerade i sitt spel mot just den här spelartypen, och hur stark hand som behövs för att spela om ett helt inköp emot dem. Som jag skrev ovan, så generellt brukar jag inte vilja spela om ett helt inköp med ett QQ överpar, knappt ens på en väldigt gynsam bräda (som ju inte det här var - den var bra, men inte optimal). Jag brukar generellt försöka vänta på typ ett TPTK/överpar + drag eller ett set eller liknande.

Hursomhelst, kul att läsa hur alla tycker det är helt självklart att spela om alltihopa med ett överpar.

Länk till kommentar

Öppna stegdraget är väl inte omöjligt även om en överaggro spelare nog antingen hade foldat eller ställt in efter din reraise istället för att syna ur position.

Precis. Det var när han bettade ut som jag satte honom på det. När han bara synade sen, så tänkte jag att han antingen hade en jävligt stark, "made" hand (typ set) eller tomtade sig med precis en sån hand jag hade hoppats få spela mot honom. Med draget tror jag också att han ställt in.

Länk till kommentar