Lobo Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan (redigerade) Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (137.59 kr) BB: (138.67 kr) UTG: (9.70 kr) MP: (99.75 kr) BTN (Hero): (98.85 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : call 0.50 MP : raise 1.50 kr BTN (Hero) : raise 4.50 kr SB : call 4.25 kr BB : call 4.00 kr UTG : call 4.00 kr MP : call 3 kr Flop (5 players) – Pot: 22.50 kr: SB : check BB : bet 15.75 kr UTG : all-in 5.20 kr MP : fold BTN (Hero) : raise 94.35 kr SB : fold BB : call 78.60 kr Turn (3 players) – Pot: 216.40 kr: River (3 players) – Pot: 216.40 kr: Showdown: BB shows: UTG shows: BTN (Hero) mucks: Result: BB wins 211.40 kr with two pair (Tens and Nines) Rake: 5 kr Board: Börjar vi preflop är MP extremt tight, så jag måste vara försiktig. De andra spelarna är recs, och i övrigt är ju preflop-spelet inte till min fördel. UTG väljer otroligt nog att bara limpsyna med AJ istället för att jamma sina sista 5,19 kr. Om UTG jammar hade jag kunnat göra en ny, enkel höjning. BB är visserligen en rec, men han spelar ofta, och jag har ändå svårt att se honom donkbetta den storleken med sämre händer i en 3betad pott. Vad tycker ni om min jam? Är det bättre att bara syna på floppen och behålla de händer i hans range som jag slår, för att sedan ta ett nytt beslut på turn? Det finns ju även kort som kan vara farliga för BB, vilket gör att han kanske lugnar ner sig. Kan man till och med överväga en fold? Det känns som att det finns enklare sätt att tjäna pengar än att sätta sig i spots som på sin höjd är marginella, men med en viss osäkerhet att jag kan ha fel, för då blir folden dålig. Får även tillägga att jag ägnade mest tankar på MP:s spel, vilket kan ha gjort att det blev som det blev. Redigerad 3 timmar sedan av Lobo Citera
Recommended Posts