Hjort Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Men jag kan förstå att man i längden borde glädjas åt dåliga calls, men vad gör man när man INTE tjänar på dem i längden? Man spelar så pass mycket att man tjänar på dem i längden. Men ärligt talat, varifrån tror du dina vinster från om inte folk som synar utan odds? Citera
Spektakel Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Man spelar så pass mycket att man tjänar på dem i längden. Spelar minst 10-15 timmar nätpoker i veckan. Längtar till den dag då jag kommer upp i den där mytomspunna "längden", som alla tycks tjäna pengar i. Men ärligt talat, varifrån tror du dina vinster från om inte folk som synar utan odds. Jag har inga vinster under den här tiden. Ligger runt +/- sedan april (då allt började). På den tiden har jag kanske plussat 8-10 dagar (jämfört med ungefär 80 % av sessionerna tidigare). Lyckligtvis spelar jag mot de allra sämsta pokerspelarna på hela internet, så när oturen inte är helvetisk är det lätt att vinna mycket pengar. Ett ganska talande exempel är ju handen jag beskrev nyss, där jag hade dubblat på TPTK om inte han hade satt runner-runner-stegen. En sådan hand är absolut ingen ovanlighet, så har man inte ett helvete med oturen behöver man inte vara en bra, eller ens hyfsad, spelare för att krossa motståndet där. (Sisådär ja, då var man bustad igen. Har vunnit en pott på två timmar. Får nu tvåpar på turnen. Bettar pott. Får syn av A4o som bara har par i ess, men som givetvis sätter tvåpar på rivern. Iofs långt ifrån något bad beat, han har ju faktiskt en hel del levande outs och jag är väl inte mer än drygt 70 % på den, men det blir jobbigt när det händer hela tiden.) Givetvis förstår jag att alla här tror att jag är en TOTALT oduglig pokerspelare, eftersom jag inte ens lyckas vinna på de allra allra sämsta borden. Det hade jag också trott om någon annan skrivit samma sak för ett halvår sedan. Men det ger bara belägg för min tes: att det är rätt få som någonsin har varit med om ett riktigt långt coldstreak. Jag tror t ex att vi är rätt få som förbannar vår otur när vi floppar straight i en heads up-match, eftersom vi vet att det kommer bli en DYR utdragning.. Live är det inte alls såhär. Där har jag inga problem att hävda mig mot pokerspelare som är tusenfalt bättre än nätmotståndarna. Citera
Hjort Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Spelar minst 10-15 timmar nätpoker i veckan. Längtar till den dag då jag kommer upp i den där mytomspunna "längden", som alla tycks tjäna pengar i. Alternativ två är att torska alla sina pengar och dö ensam och utfattig. Men det är rätt svårt att komma upp i den där längden, vi lever helt enkelt inte tillräckligt länge. Jag har inga vinster under den här tiden. Ligger runt +/- sedan april (då allt började). På den tiden har jag kanske plussat 8-10 dagar (jämfört med ungefär 80 % av sessionerna tidigare). Det är ju bekymmersamt, och jag är rätt säker på att det är ett tecken på att du borde försöka diagnosticera ditt spel. Åtminstone kan det ju inte skada. Kan du inte posta en radda händer? Citera
parre Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 nej för fan det som verkligen kan driva en till vansinne är när det är tre spelare i potten player 1 du själv och player 3 och så ser man player 1 göra ett stort misstag nåt som är så jävla simpelt att vem som helst borde fatta att låta bli. Man blir ju riktigt sur om man har t.ex. en fin draghand, någon betar ut kanske halvpott, en syn, man har fina odds på att sätta sin hand så man synar... en idiot bakom väljer då att limitraisa, varpå den som höjde från början tar i rejält och man tvingas lägga ner. I dessa lägen brukar jag trösta mig med att limitraisande idiot oftast hamnar allin och torskar hela sitt inköp om han inte drar ut eller uppe mot en ännu större idiot.... Citera
gdaily Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Får nu tvåpar på turnen. Bettar pott. Får syn av A4o som bara har par i ess, men som givetvis sätter tvåpar på rivern. Iofs långt ifrån något bad beat, han har ju faktiskt en hel del levande outs och jag är väl inte mer än drygt 70 % på den, men det blir jobbigt när det händer hela tiden.) Låter faktiskt som att det var du som drog ut mot honom, och att han sedan lyckades köpa tillbaks. Tror du inte att han hade sagt bad beat om han inte lyckats vinna? Citera
Largo-Sama Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Få en kunghög stege slagen av en esshög är väl knappast ett bad beat? Jo, Närm an tänker innan att den enda möjliga handen som kan slå en är AQ, och att man går all-in efter en liten bet och blir synad av två andra och upptäcker just den handen hos en av motståndarna så blir man lite purken Citera
Spektakel Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Låter faktiskt som att det var du som drog ut mot honom, och att han sedan lyckades köpa tillbaks. Tror du inte att han hade sagt bad beat om han inte lyckats vinna? Nix, jag har nästan aldrig dragit ut någon överhuvudtaget. Minns inte när jag senast synade en sämre hand. Det är check före och på flop (jag sitter i BB). Turn ger mig tvåpar. Jag bettar. När han synar min bet är jag över 70 %. Nu kom jag hem på fyllan och hade glömt alla bad beats. Köper in mig på en högre limit än jag brukar spela på och bestämmer mig för att spela säkert, för att minimera risken för bad beats. Floppar dock set på tredje handen. Bettar pot på flop och är all in på turn. Får stryk av runner-runner straight. Vad ska jag göra för att undvika sådant? Ta livet av mig? Jodå, tro mig, jag har funderat på det också.. Citera
Hjort Postad 16 September , 2004 Rapport Postad 16 September , 2004 Nix, jag har nästan aldrig dragit ut någon överhuvudtaget. Minns inte när jag senast synade en sämre hand. Ditt minne är antingen väldigt selektivet eller så spelar du väldigt lite. Nu kom jag hem på fyllan och hade glömt alla bad beats. Köper in mig på en högre limit än jag brukar spela på och bestämmer mig för att spela säkert, för att minimera risken för bad beats. Jag tycker att det verkar som om du har problem med att maximera din vinst, antagligen har det del i att det inte gått så bra för dig. Floppar dock set på tredje handen. Bettar pot på flop och är all in på turn. Får stryk av runner-runner straight. Vad ska jag göra för att undvika sådant? Ta livet av mig? Jodå, tro mig, jag har funderat på det också.. Undvika? Nu har du verkligen fel attityd. Citera
baller Postad 17 September , 2004 Rapport Postad 17 September , 2004 Undvik spela både på fyllan och på en för hög nivå. När du spelar på för håg nivå har du säkerligen inte tillräckligt med pengar vid bordet, och då ökar chansen för att fi jagar och att du därmed blir utdragen. Citera
Recommended Posts