Gå till innehåll

Tips för att tygla sin ilska eftersöks


nucleus

Recommended Posts

Antar att det bara inte är jag som har problem att låta bli att slå sönder saker när korten inte gör som de borde, när man åker på sjuka utdragningar och när en tomte tar alla ens chips och därmed pengar.

 

Brukar försöka intala mig att sånt händer, dom har tur ibland och jag har det ibland, det jämnar ut sig, jag vinner på dom i längden, räknar till tio och allt sånt men det funkar sällan....slutar nästan alltid med att snusdosan åker i väggen och skärmen och tangentbordet får rejält med stryk. Sen blir jag förbannad i upp till en timme och sen går det över, lagom med tid för att hinna häva ur sig lite om hur förbannad man är här på forumet som knappast intresserar många. ;)

 

Såja, fram med bra tips nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söka hjälp för att man blir arg då man har extrem otur eller saker går dåligt behövs nog inte.

Helt naturliga reaktioner ju 8)

Om man däremot mår dåligt längre perioder av pokerförlusterna så bör man kanske se över sin situation.

 

För mig brukar det räcka med att slå näven i databordet några gånger så varenda pryl ramlar ner där det är som allra svårast att plocka fram dom igen.

Lugn och tålamod är nog något som kommer med tiden även inom pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar jag cashgame brukar jag bara stänga av, jag är så förbannad att jag knappast skulle klara av att spela riktigt. Annars får man göra sitt bästa att lyssna på rösten inom sig som säger "spela inte som en apa nu".

 

slår på saker gör jag aldrig. Tycker jag är tilräckligt vuxen för att ha vuxit ifrån det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som är ännu värre är när man själv tar ett felaktigt beslut å förlorar en stor pott, jag tycker det känns mycket värre och längre än om en fisk drar ut mig. det känns mer som det tillhör spelet och det gör det ju..

Ja det kan man bli lite illamående av. Arg av utdragningar blir jag väl mest om det kommer tre i rad eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplettera ditt pokerspel med kickboxning. Du blir av med eventuella aggressioner, du sover bättre, du bygger upp kondition, smidighet och fysik i allmänhet. Emellertid har det inte fått mig att sluta svära högljutt när jag lirar nattetid, så grannarna tittar fortfarande snett på mig efter jag haft dåliga nattliga sessioner. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej för fan det som verkligen kan driva en till vansinne är när det är tre spelare i potten player 1 du själv och player 3 och så ser man player 1 göra ett stort misstag nåt som är så jävla simpelt att vem som helst borde fatta att låta bli. som kommer att kosta både han och dig pengar å det finns inget du kan göra åt det.

Eller när det är fel på pokersidan alternativt uppkopplingen som gör att du förlorar pengar. Sånt kan verkligen få en att explodera när man sitter å spelar. Då är nog det bästa man kan göra å stänga av eller sit out å gå ut ta lite frisk luft å lugna ner sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anamma en loser-attityd. ;)

Så när du förlorar så rycker du på axlarna och tänker "Jahapp" och blir nästintill extatisk när du vinner.

Men det tar ett tag.

 

Låt mig förklara. Jag har jobbat hårt på det i flera år. Jag har aldrig haft tur i spel (inte kärlek för den delen heller). Jag hävdar att jag har tur om jag vinner på en sån "vinst-varje-gång grej", för jag får ju alltid den sämsta grejen. Så då är man liksom "van" att förlora.

Sen vet vi ju alla att "tur inte är en faktor" i poker. ;)

Förvisso har jag idiotförklarat en och annan motspelare framför skärmen när de drar ut en och vinner på rags.

Men aldrig att det blir som när jag spelade Counter-Strike som mest. Då har jag avverkat ett antal tangentbord. Tack till Clas Ohlson för sina excellenta budgettangentbord för 79:- :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

It is not the critic who counts, not the man who points out how the strong man stumbled, or where the doer of deeds could have done better. The credit belongs to the man who is actually in the arena; whose face is marred by the dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs and comes short again and again; who knows the great enthusiasms, the great devotions and spends himself in a worthy course; who at the best, knows in the end the triumph of high achievement, and who, at worst, if he fails, at least fails while daring greatly; so that his place shall never be with those cold and timid souls who know neither victory or defeat. -Theodore Roosevelt

 

Success tends to go not to the person who is error-free, because he also tends to be risk-averse. Rather it goes to the person who recognizes that life is pretty much a percentage business.

- Donald Rumsfeld

 

Let us be thankful for fools. But for them the rest of us could not succeed.

- Mark Twain

 

Take time to deliberate; but when the time for action arrives, stop thinking and go in.

- Andrew Jackson

 

Sist men inte minst, och lite offtopic :lol:

 

Behind every successful man is a woman, behind her is his wife.

- Groucho Marx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha jag vet en väldigt bra sak som min polare jag brukar vara hos har hemma hos sig. En sån där box-säck som hänger i taket fast denna var i tyg. Skitbra att avreagera sig på när det går dåligt. Tyvärr hände detta när vi satt och spelade en dag, jag minns inte handen men jag måste ha haft väldigt otur, jag blev så arg och gick och dunkade på den där jävla tyg-säcken så den sprack...rätt över..hahaha, då ska ni se mig, klen liten jäkel väger 60kg...tro att jag var förbannad. Fick rätt mycket brännsår på händerna då det var utan handskar. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar online ser jag inga problem med att avreagera sig på vad som finns i närheten, för det stör inte spelet eller förstör stämningen runt bordet.

Tror bara att det är bra, för det lättare att koncetrera sig efter det och tar bort tiltkänslorna som uppstår 8)

 

Om det går riktigt dåligt så tar jag och springer ett par varv på löparbanan. Det hjälper att få tillbaka koncentrationen plus att kroppen utsöndrar såna där glädjehormoner, så ett beat känns inte längre lika jobbigt

 

Spelar du offline är det ju inte särkilt trevligt för någon om du börjar skrika vilt och slå i luften, plus att du säkerligen blir utslängd. Vet inte riktigt hur man ska göra där, men får väl meditera litegranna eller nåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så stor i erfarenhet av det när man spelar poker, men jag har börjat så sakteliga lära mig att tygla mina känslor mer och mer, speciellt om det går dåligt i nån form av tävling.

 

1) Försök att tänka på något som har gjort dig glad, ett minne det behöver ej vara pokerrelaterat.

 

2) Omvandla din ilska och fokusera den på att du ska spela/prestera mycket bättre så blir din revansch (om tillfället uppstår) desto ljuvare.

 

3) Koncentrera dig på att andas, och tänk efter.

 

Vet inte om du har någon som helst nytta av dessa tips.

 

 

Lycka till

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vet vi ju alla att "tur inte är en faktor" i poker. ;)

 

I teorin ja, för i teorin kommer den som har 75 % vinstchans att vinna 75 % av gångerna. Enda problemet med den teorin är att den gäller sett över ett oändligt antal gånger. I praktiken kommer ingen av oss spela oändligt antal gånger. Det finns således en miljondels procents risk att man får finna sig i att ha otur dag ut och dag in, vecka ut och vecka in, månad ut och månad in, resten av livet. Att vara den miljondels procenten tror jag faktiskt inte att någon kan lära sig hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att jag knappt aldrig blir sur på pokern längre, inge ens när jag blir utdragen på idiothänder.

 

För det första så har jag slutat tänka "checka, checka, checka" "höj inte höj inte höj inte" osv. För det andra så försöker jag att inte bli så sur när blir slagen med kunghög stege mot en esshög. Jag försöker istället tänka att det är sånt som händer och i det långa loppet så kommer jag ändå tjäna på det när jag kommer i samma situation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att jag knappt aldrig blir sur på pokern längre, inge ens när jag blir utdragen på idiothänder.

 

För det första så har jag slutat tänka "checka, checka, checka" "höj inte höj inte höj inte" osv. För det andra så försöker jag att inte bli så sur när blir slagen med kunghög stege mot en esshög. Jag försöker istället tänka att det är sånt som händer och i det långa loppet så kommer jag ändå tjäna på det när jag kommer i samma situation

 

Få en kunghög stege slagen av en esshög är väl knappast ett bad beat?

 

Men jag kan förstå att man i längden borde glädjas åt dåliga calls, men vad gör man när man INTE tjänar på dem i längden? Nu har jag bustat två gånger i rad mot runner-runner-drag. Nu fick jag mitt TPTK (AQ) slaget av en maniac som synar hela vägen med K7o, och sätter stegen (9-K) på rivern. Gången innan dess var det den floppade nötstegen (i en en head up-match) som fick stryk av Qs7c, som blev runner-runner-nötfärg (AKs på bordet)..

 

Ärligt talat tror jag att det är rätt få som har haft längre perioder, och då menar jag åtskilliga MÅNADER, av fullkomligt vansinnig otur. När polarna, som man själv lärt spela och som man vet är MYCKET sämre än man själv, drar hem fina pengar kväll efter kväll. Vad gör för att hantera sådana situationer? Själv har jag funderat på att kontakta både präst och terapeut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...