Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
22 timmar sedan, säger isac lundkvist :

Såååå Tja igen!

Nu har jag spelat mycket mer än 50K händer, Inget händer med rullen.. Jag är plus på sistone och har sprungit helt ok.
Just nu jobbar jag med flytt upp till 25€ NL och har övergett svenska spel..

Ska spela och streama och posta mer framöver, Ska bara genomlida Januari utan att behöva ta ut hela bankrullen för att klara livhanken :)

Varför överge SVS?

Postad

Tog faktiskt inte bort databasen. Valde att spara den och utgå därifrån datummässigt..
En bra reminder att ha ett totalras i grafen så att jag kan påminna mig om att jag är helt sämst när jag är sämst.

Unibet för att motståndet på microstakes nästan är softare än SvS och jag föredrar nog 100bb bord före 200.
Samt att efter alla dessa tiltsessions på SvS där jag plötsligt spelat highstakes och Euro och Varit helt jävla sanslös så satte SvS spärrar på mig. får bara spela 5h / dag vilket är för lite vissa dagar.

Postad

Sant iofs. Ska kötta Unibet nu ett tag framöver, Jävligt bra MTTs där också och gillar mjukvaran väldigt mycket mer än SvS.

Ska lägga betydligt mer fokus på pluggandet framöver också. Märker stadig utveckling i både kontroll, fokus och bredare tankemönster vilket känns otroligt bra. Var väldigt ofokuserad stundtals och hade tillochmed på en serie på TVn medan jag väntande på bra kort. Helt linjär mot bara mina egna kort och värde, instinkt och feghet. Har börjat lossna och verkligen ta tid på mig och bara vara fokuserad på det som händer på borden. Hur spelar motståndarna i 3b potter OOP?
Vad innebär det om motspelaren blixtcheckar turn och river, Varför checkar han turn för att betta stort igen på river blank?

Ska på ett privat plan hålla mig nykter och framför allt hålla mig ifrån borden ifall jag inte är nykter.. Har tillräckligt mycket historik där det visar sig att jag inte är särskilt smart när jag spelar i fyllan, Wierd grej va?

För också en daglig anteckningsbok numera där jag summerar varje session.

Gårdagens dagbok exempelvis:

Unibet 10NL / 25NL.
Vinner enkelt på 10NL och eldar sen upp det genom för mycket "tryhard" och nån form av "jag behöver bevisa något" på 25NL. Försöker hitta exploits och bluffar som inte finns bara för att jag sett en videoserie med någon som lyckas hitta dessa. Försöker även bluffcatcha i helt onödiga spots med ex 88 på 9 4 2 J 4 där Villain tripplar och jag bara följer i nån form av hopp att han inte har mig slagen. Hamnar i automode och bara slutar tänka och bränner 30BB på hoppet att jag ska få lyckas med ett snyggt tillfredsställande play.

Insikt efter session: Följ grundplanen, testa nya saker ibland om du är fokuserad och har trovärdiga reads. Men varje hand vi spelar behöver inte krånglas till och tro att vi kan mer än vi kan. Gå för värde, spela TAG-ABC och avvik enbart när det är uppenbart att vi kan mot rätt motståndare.

Vi kan spela vinnande poker, min största läcka är att jag väljer att inte göra det.
Väljer vi rätt så spelar vi konstant 25NL snart och behöver inte hoppa upp och ner precis på gränsen. 
VÄLJ RÄTT!

• Like 2