Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrund.

Började spela precis som de flesta andra i moneymakerboomen och förstod snabbt att man kanske borde läsa en bok och lära sig lite om spelet innan man sätter in månadshyran och blir hemlös.

Läste Supersystem och började vinna lite småpengar. Hade ingen som helst bankrollmanagement utan satte ofta in 200$ och så fick det bära eller brista på 200NL och tog oftast ut vinsterna som iaf innebar en bättre begagnad bil och en utlandsresa.

Denna period blev dock kortlivad då jag hamnade lite snett och inte hade möjlighet att spela alls på flera år.

Runt 2009 gjorde jag ett till ryck och tog det väldigt seriöst. Studerade stenhårt och alltid 30 buyins per nivå. Hade coach via deucescracked och steg rätt snabbt i stakes. Sen kom livet igen och jag fick lov att ta ut rullen för att kunna leva.

Nutid.

I Augusti i år bestämde jag mig efter år av hoppande mellan jobb och inget som känns kul att jag ska satsa på att jobba med det jag faktiskt tycker är riktigt roligt - Poker.

Har sedan dess spelat kanske 300k händer med varierande resultat. Det är tuffare klimat idag med GTO och alla regs.

Men studerar i dagsläget poker minst 3 timmar om dagen och spelar minimum 3 till om jag inte hinner till min stoploss.

Har traskat genom 5NL upp till 50NL och haft sinnessjukt spring. Men på 50NL slog verkligheten till och en downswing tillbaka ner till 25NL och vidare ner till 10NL.

Nu har jag insett att jag inte är redo för högre spel än utan behöver posta solida resultat över tid för att kunna flytta upp.

Igår flyttade jag 3500kr till Svenska Spel och tog ut resten. Valde SS nu där jag kommer bygga rullen. Extremt mkt fisk på SS jämfört med andra siter så det känns som det självklara valet att bygga på.

Startade en challenge igår där målet är att nå 100 000kr.

Starten går på 50NL och shots på 100NL om det känns bra.

Jag kommer streama Poker på twitch under namnet: Izaquue förmodligen på engelska för att nå fler och försöka posta här en gång i veckan iaf på måndagar.

Bankrulle start: 3500kr

Bankrulle nu: 3598kr

Bankrulle mål: 100 000kr

SS: FluZor

Twitch: Izaquue

• Like 12
Postad

Har gjort en grej också av att inte kolla bankrullen nu varje dag utan fokusera på spelet och att spela bra.

Ska ha måndagar utan spel och gå igenom resultat och händer från veckan.

Jobbar på att öppna min range med mycket fisk vid bordet, spelar oftast väldigt tight och tror det finns mycket att vinna i att öppna upp och spela mer marginella händer och mindre potter mot dåliga spelare.

Postad

Ja det kommer en hel del nävar på måndagsanalysen. 

Märker att jag har en viss övertro och ska justera mot att öppna fler händer preflop och spela tightare postflop.

Just nu på 50NL på SvS så är spelet så otroligt straight forward och jag har vissa svårigheter att kasta exempelvis AA mot en raise på en rainbow K 6 4 flop men det är samma historia varje gång. 

Jag 3bettar och vi ställer in och jag blir visad 6 4s för 2paret som håller.

Postad

Jahapp.. tänkte mig inte riktigt för och installerade om hela windows för att nolla provperioden på Poker copilot.. Där rök även handhistoriken såklart.. Får hoppas några spännande händer dyker upp under dagen idag och imorgon.

Postad
54 minuter sedan, säger isac lundkvist :

Jahapp.. tänkte mig inte riktigt för och installerade om hela windows för att nolla provperioden på Poker copilot.. Där rök även handhistoriken såklart.. Får hoppas några spännande händer dyker upp under dagen idag och imorgon.

Du kan ladda ner dom på Svs, där finns dom kvar.

Postad (redigerade)

Bjuder på denna otroligt mysiga hand där riverchecken oop faktiskt gjorde sitt och inte blev checkad tillbaks. 

Superaggresiv maniac villain som styrde bordet med raise och potbet alla gator.
tanken med att bara syna pre istället för 3bet var precis det som hände hela vägen i handen.
beta fällan och låta honom traska ner i gropen.

No Limit Hold'em $0,50/$1,00
iPoker
6 players
Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows

Stacks:
UTG - Diligentshell18 (
$200,00)
MP - BlindguyMcSquezy (
$557,99)
CO - PEPSIMAXcom (
$214,66)
BTN - HustleRain (
$273,94)
SB - FluZor (
$200,00)
BB - dirtyfish12 ($100,00)

Preflop: (
$1,50, 6 players) Hero is SB with A♠ K♠
1 fold, BlindguyMcSquezy raises to $4,00, 2 folds, FluZor calls $3,50, 1 fold

Flop: 2♦ K♥ K♣ ($9,00, 2 players - BlindguyMcSquezy: $553,99, FluZor: $196,00)
FluZor checks,
BlindguyMcSquezy bets $6,30, FluZor calls $6,30

Turn:
A♦ ($21,60, 2 players - BlindguyMcSquezy: $547,69, FluZor: $189,70)
FluZor checks,
BlindguyMcSquezy bets $21,60, FluZor calls $21,60

River:
3♦ ($64,80, 2 players - BlindguyMcSquezy: $526,09, FluZor: $168,10)
FluZor checks,
BlindguyMcSquezy bets $64,80, FluZor raises to $168,10 (all-in), BlindguyMcSquezy calls $103,30

Total Pot:
$401,00
BlindguyMcSquezy shows 8♦ K♦ (Ace-High Flush)
FluZor shows
A♠ K♠ (Kings Full over Aces)

FluZor wins $391,00

Redigerad av isac lundkvist
Postad
1 timme sedan, säger isac lundkvist :

Bjuder på denna otroligt mysiga hand där riverchecken oop faktiskt gjorde sitt och inte blev checkad tillbaks. 

Superaggresiv maniac villain som styrde bordet med raise och potbet alla gator.
tanken med att bara syna pre istället för 3bet var precis det som hände hela vägen i handen.
beta fällan och låta honom traska ner i gropen.

No Limit Hold'em $0,50/$1,00
iPoker
6 players
Formatted by pokercopilot.com: Poker HUD for Mac and Windows

Stacks:
UTG - Diligentshell18 (
$200,00)
MP - BlindguyMcSquezy (
$557,99)
CO - PEPSIMAXcom (
$214,66)
BTN - HustleRain (
$273,94)
SB - FluZor (
$200,00)
BB - dirtyfish12 ($100,00)

Preflop: (
$1,50, 6 players) Hero is SB with A♠ K♠
1 fold, BlindguyMcSquezy raises to $4,00, 2 folds, FluZor calls $3,50, 1 fold

Flop: 2♦ K♥ K♣ ($9,00, 2 players - BlindguyMcSquezy: $553,99, FluZor: $196,00)
FluZor checks,
BlindguyMcSquezy bets $6,30, FluZor calls $6,30

Turn:
A♦ ($21,60, 2 players - BlindguyMcSquezy: $547,69, FluZor: $189,70)
FluZor checks,
BlindguyMcSquezy bets $21,60, FluZor calls $21,60

River:
3♦ ($64,80, 2 players - BlindguyMcSquezy: $526,09, FluZor: $168,10)
FluZor checks,
BlindguyMcSquezy bets $64,80, FluZor raises to $168,10 (all-in), BlindguyMcSquezy calls $103,30

Total Pot:
$401,00
BlindguyMcSquezy shows 8♦ K♦ (Ace-High Flush)
FluZor shows
A♠ K♠ (Kings Full over Aces)

FluZor wins $391,00

Det kanske kändes som om du var världens geni i den här handen men i grund å botten så coolrade du bara sönder fisken. 3beta dina värde händer mot fiskar istället framöver så kommer du vinna mer pengar långsiktigt. 

• Like 3
Postad

Jag är generellt så otroligt less på dessa GTO och oexploativa kommentarer på händer.. Ja jag 3bettar AKs 97% av gångerna men inte i detta tillfälle med väldigt specifika reads på motståndaren. 

Hade jag i detta fall 3bettat och han foldat så hade jag gått miste om 200bb. 

Så nej jag coolade inte sönder fisken, jag hade specifika reads och bäst hand hela vägen och exploiterade motståndaren för absolut max value.

Postad
26 minuter sedan, säger isac lundkvist :

Hade jag i detta fall 3bettat och han foldat så hade jag gått miste om 200bb. 

Fast det kan väl ändå inte vara sant om du är uppe mot en supermaniac? 200bb deep och jag tror de foldar pre vs 3b lika ofta som Magdalena Andersson säger sanningen i en intervju. Sure, köper ditt resonemang om att man ska spela explo, men vettefan om detta är en sådan spot, mtp profilen man är uppemot. 

Ska till något extremt för att jag ska spela flats i SB, i synnerhet med AK. 

Postad

Ja. Alltså det är ju upp till var och en att göra sin analys av händer och situationer.. I slutändan är det jag som spelade handen som hade väldigt specifika reads och agerade därefter..

Jag är nöjd oavsett om stefan tycker jag ska 3betta eller inte.. 

Jag ställer mig inte emot ett 3bet men i denna situation så skulle jag inte riskera en villain fold med AK genom att 3betta. Jag hade flatsynat AA i sb också mot denna snubbe.

Postad

Givetvis ska man spela explo. Hade varit vackert och applåderbart om du 3bettat till 30+bb, men syn är såklart megapunt.

Du säger att du studerar 3h per dag vilket är troligtvis är mer än hela spelarpoolen sammanlagt, så du borde ju krossa poolen. Men det reflekteras inte i dina resultat om du tvingats flytta ner till /1. Så min rekommendation är att vara mer mottaglig till råd du får av mkt bättre spelare

• Like 1
Postad

Att man ska 3b AKs 200bbd har knappast någonting med att spela GTO att göra, utan snarare att man ska spela så att man maximerar sitt EV. Noll chans att han hade foldat till ett 3b, om han är spelartypen du beskriver.

22 minuter sedan, säger degenstein :

Givetvis ska man spela explo. Hade varit vackert och applåderbart om du 3bettat till 30+bb, men syn är såklart megapunt.

Exakt detta jag tänkte när jag hörde om hur explo du spelat.

37 minuter sedan, säger degenstein :

Så min rekommendation är att vara mer mottaglig till råd du får av mkt bättre spelare

+1

Postad
1 timme sedan, säger isac lundkvist :

Att alltid spela standardpoker är inte alltid max value..Att hitta svagheter hos villains oavsett vad gto säger är otroligt mycket mer +ev än att bara blint 3betta AK bara för att man enligt gto "ska göra det alltid"

Speciellt mot fiskar tjänar du mycket EV att 3b AK eftersom du kommer få syn av på tok för stor range som synar med Ax, Kx som du dominerar. Väldigt bra också att bygga potten tidigt så du alltid får in det mot sämre Ax/kx :)

• Like 1
Postad
41 minuter sedan, säger degenstein :

Exakt, explo i det här fallet hade ju vart att 3b bredare för värde(är han supermaniac lär han ju öppna halva kortleken från alla positioner), och dessutom till en större size. 

Visst, finns väl värde att cappa sin range pre, och dyka upp med markant starkare händer post än vad man borde kunna dyka upp med, men detta är ju inte spelartypen man vill göra det mot. Eller positionen för den delen. 

Postad (redigerade)

Ber 100% om ursäkt för mina snäsiga svar.
Det är jag som är lättriggad just idag och jag är tacksam att ni tar er tid att kommentera.
Jag tar väldigt gärna emot råd av bättre spelare, alltid!

Just i denna hand tyckte jag att jag förklarat tydligt att jag brukar 3betta dessa spots i stort sett alltid och specifika reads på v gjorde att jag valde en annan väg. Men det verkar inte gått fram helt enkelt och så är det ibland.

Kommer en jävla massa händer imorgon och analys av första veckan på SvS.
Då ska jag vara på bättre humör och mer mottaglig :) 

Redigerad av isac lundkvist
  • Like 3
Postad

Någon som vet om man kan byta namn här? Pokern är lite känsligt ämne i släkten och jag insåg nu att om man googlar mitt namn så är denna tråd rätt högt bland träffarna. 

Rätt transparent om man känner mig att utläsa att det är jag 😅