Gå till innehåll

Hur minimera negativt EV?


handmadegod

Recommended Posts

Hur handskas ni med uppenbara EV- situationer som t ex att gå på toa, att vännerna ringer, att äta, att flickvännen vill babbla med en och framförallt den största av dom alla att sova?

 

Behöver verkligen hjälp med att täppa till dessa hål. Har funderat på att dumpa flickvännen och polarna men sömnen är ju svår att komma förbi. Kanske kan sova mellan händerna? fast detta omöjliggör ju nästan flerbordsspel!

 

HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa isolera dig ute i skogen med dator, bredband, årsförbrukning av koffeinpiller och en pizzeria nånstans i närheten med utkörning.

 

Mycket bra ideer!

 

Är det någon för övrigt som vet vad sondmat går på? Om man äter sån kan man ju vara hundra procent fokuserad på spelet plus att man faktiskt slipper borsta tänderna också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur handskas ni med uppenbara EV- situationer som t ex att gå på toa, att vännerna ringer, att äta, att flickvännen vill babbla med en och framförallt den största av dom alla att sova?

 

Behöver verkligen hjälp med att täppa till dessa hål. Har funderat på att dumpa flickvännen och polarna men sömnen är ju svår att komma förbi. Kanske kan sova mellan händerna? fast detta omöjliggör ju nästan flerbordsspel!

HJÄLP!

 

Vännerna ringer? De enda vänner du ska ha är de som håller till i klientens chatfönster. Där räcker det med ett par nh, gg och ty per dag för att vara en av de socialare i umgängeskretsen. Och du kan väl inte mena allvar med att du har telefonen påslagen när du pokrar? Stäng av den direkt i så fall, den ska bara användas under biobesök och på bibliotek.

 

Angående dassbesök så har du ju två alternativ, en laptop med trådlöst nätverk eller en hink. Hygien eller pris? Hinken är nog bättre EV-mässigt.

 

Sover gör du under de första blindsnivåerna på MTT:erna eller när det laggar som värst.

 

Flickvän? Tillåt mig le...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur handskas ni med uppenbara EV- situationer som t ex att gå på toa, att vännerna ringer, att äta, att flickvännen vill babbla med en och framförallt den största av dom alla att sova?

 

Behöver verkligen hjälp med att täppa till dessa hål. Har funderat på att dumpa flickvännen och polarna men sömnen är ju svår att komma förbi. Kanske kan sova mellan händerna? fast detta omöjliggör ju nästan flerbordsspel!

HJÄLP!

 

Vännerna ringer? De enda vänner du ska ha är de som håller till i klientens chatfönster. Där räcker det med ett par nh, gg och ty per dag för att vara en av de socialare i umgängeskretsen. Och du kan väl inte mena allvar med att du har telefonen påslagen när du pokrar? Stäng av den direkt i så fall, den ska bara användas under biobesök och på bibliotek.

 

Angående dassbesök så har du ju två alternativ, en laptop med trådlöst nätverk eller en hink. Hygien eller pris? Hinken är nog bättre EV-mässigt.

 

Sover gör du under de första blindsnivåerna på MTT:erna eller när det laggar som värst.

 

Flickvän? Tillåt mig le...

 

 

:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur handskas ni med uppenbara EV- situationer som t ex att gå på toa, att vännerna ringer, att äta, att flickvännen vill babbla med en och framförallt den största av dom alla att sova?

 

Behöver verkligen hjälp med att täppa till dessa hål. Har funderat på att dumpa flickvännen och polarna men sömnen är ju svår att komma förbi. Kanske kan sova mellan händerna? fast detta omöjliggör ju nästan flerbordsspel!

HJÄLP!

 

Vännerna ringer? De enda vänner du ska ha är de som håller till i klientens chatfönster. Där räcker det med ett par nh, gg och ty per dag för att vara en av de socialare i umgängeskretsen. Och du kan väl inte mena allvar med att du har telefonen påslagen när du pokrar? Stäng av den direkt i så fall, den ska bara användas under biobesök och på bibliotek.

 

Angående dassbesök så har du ju två alternativ, en laptop med trådlöst nätverk eller en hink. Hygien eller pris? Hinken är nog bättre EV-mässigt.

 

Sover gör du under de första blindsnivåerna på MTT:erna eller när det laggar som värst.

 

Flickvän? Tillåt mig le...

 

haha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla givande svar!

Jag har nu dumpat flickvännen. Hon ville ut och resa så jag kontaktade en rysk underground organisation som hjälpte unga flickor att au paira i europa. Jag fick t o m $5000 för besväret, dom skulle hon jobba in på något vis så hon blir nog borta ett tag!

 

För dom pengarna har jag nu köpt mig en bärbar dator med trådlöst nätverk. och min bankrulle fick en liten skjuts uppåt också. Kalla mig sentimental, men det är nåt speciellt med porslinsstolen som varken kateter eller hink kan jämföra sig med.

 

Polarna har jag fått att börja spela poker med mig så vi kan chatta samtidigt. Dock har de flesta sagt upp bekantskapen då de var ganska kassa pokerspelare så det var inga problem att ta hela stacken av dom på några minuter.

 

Telefonen har jag sagt upp och alla mina räkningar dras på autogiro. Jag är nu helt isolerad från omvärlden och kan nu se ljust på min framtid igen. Äntligen kan jag satsa helhjärtat på på pokern. Tack än en gång!

 

/Handmadegod

 

PS Det här blir nog mitt sista inlägg här på forumet då allt skrivande här är EV-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla här på forumet är väl seriösa spelare som söker maximera sin vinst med alla till buds stående medel?

Helt seriöst borde du placera dig i badkaret. Där kan du äta, dusha och uträtta dina behov. Ställ in kylskåpet i Badrummet så att du når det från badkaret. Varken sondmat eller dropp är bra för ditt mentala välbefinnande i längden. (Det gäller att bibehålla ett psyke i gott trim när man spelar poker. Glöm inte det!) Själv tycker jag att fil och musli är riktigt gott. Jag har efter grundliga studier fått fram att det välbefinnande som fil- & musliportionerna ger mig jämfört med sondmat resulterar i +EV trots att man räknar in den lilla distraktion det innebär att hälla upp käket i tratten ovanför badkaret. Tänk på att blanda rikligt med katrinplommonpuré, alternativt lactulos, i filen så att avföringen inte fastnar i badkarsbrunnen så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att blanda rikligt med katrinplommonpuré, alternativt lactulos, i filen så att avföringen inte fastnar i badkarsbrunnen så mycket.

 

Jag tror att det är EV+ att köpa en slagborr och borra ett hål rakt genom badkaret (typ 1dm i diameter) så att det inte fastnar och blir geggigt när du spelar!

 

(Det gäller att bibehålla ett psyke i gott trim när man spelar poker. Glöm inte det!)

 

Tror inte att psyket är i gott trim om det fastnar och du blir geggig i baken, investera i en slagborr är mitt råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom måste man ju snyta ödlan ibland för att hålla koncentrationen uppe!

Håller fullständigt med! Men vem har sagt att man måste pausa pokern för det?

Undrar jag också, alla vet väl att det är en extremt mycket mer härlig känsla när man är i full karriär OCH tar ett inköp av någon? ojojoj, det går inte att jämföra med petitesser som sex med tjej....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...