Gå till innehåll

Under vilket nick går denna lirare?


Albert

Recommended Posts

I något nummer utav Café så är det ett reportage från Monaco EPT och då är det en svensk kille som är 20-år som är med. Han har just förlorat en del pengar men säger att det inte gör så mycket då han vunnit mycket på sportsbetting. Han vann någon turnering och cashade ut allt och slängde upp stålarna inför sin förvånade mor som satt och fikade. Vilket nick går han under?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Sjukt om han nu är gul. Skröt mer eller mindre över sina miljoner. Köpte porsche, investerade i företag. Och nu är han gul helt plötsligt? snackade med honom typ i Juni på msn och då verkade allt flyta på, han lirade highstake på ultimatebet och så vidare. Flera har också sagt att han var en av dom som drog in de stora summorna på onlinepoker på årsbasis. Kan det här stämma?

 

Trist om det nu stämmer att han är mer eller mindre speltokig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hade Ken rätt ännu en gång.

Han skrev i chatten på B2B för någon månad sedan att Crippoli skulle gula inom en snar framtid. Detta skulle ske till följdd av brist på money management.

Ken pratade om detta under en intervju på Poker Show under WSOP. De pratade om att många svenskar har vunnit pengar "för lätt" på internetpoker och att 80% av dem kommer att gula inom några år pga av bristande respekt för pengar och money management.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller förvånad. Jag minns vilket härligt ekonomiskt snille jag var när jag var 20... :?

 

Tror att risken är rätt stor när man hamnar i den där bränna-pengar-på-skit-karusellen. Jag har märkt att jag inte bara använt mina pokerinkomster till kapitalvaror och resor utan jag har också ökat mitt vardagsliv med 6 000-7 000 extra i månaden som går till restaurangbesök och annat.

 

Jag lever alltså inte längre bara på min lön. Eftersom jag inte vet hur länge jag ska spela poker och hur länge pengarna fortsätter att rulla in måste jag försöka gå tillbaka till mitt gamla liv men det är fan i mig inte lätt. Det är lätt att bli fartblind och bortskämd. Undrar hur det känns att gula från typ 10 millar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att risken är rätt stor när man hamnar i den där bränna-pengar-på-skit-karusellen. Jag har märkt att jag inte bara använt mina pokerinkomster till kapitalvaror och resor utan jag har också ökat mitt vardagsliv med 6 000-7 000 extra i månaden som går till restaurangbesök och annat.

 

Det är nog inte lyxliv han har gjort av med mest pengar på, även om han säkert bränt en del pengar där också. Det verkar snarare som om han har problem med sitt spelande i gemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har få kunskaper om Crippoli men det som jag lade märke till i Café artikeln var att han beskrev hur han vann $86 000(?) i typ Aruba och det är ju på sitt vis lite märkligt. Inte att man kan vinna stor på sportsbetting utan jag antar att man måste satsa stort för att vinna stort, som han antagligen gjort. Men om han presterat bra i pokervälrden (vilket jag tror han gjort på de få indicier jag har om honom) så tror jag inte det blir svårt för honom att komma tillbaka iform utav "stakening", men är det så som Daniel Larsson skrivit att han uppfört sig konstigt i pokervärlden så har han nog brännt sina skepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...