Fille Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Bordstämning. barrret har precis dragit ut mej ordentligt i en stor pot all in med öppetstegdrag mot mitt TPTK. Därför får jag får mig att han sitter på färgdraget. Spelar aggresivt mot honom då jag vet att han synar i stort sett hur stora bets som helst för ett drag.. Analysera Tack. Bet på river?? PokerStars Game #2518968826: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2005/09/07 - 09:01:52 (ET) Table 'Camilla' Seat #2 is the button Seat 1: nirvanarose ($20 in chips) Seat 2: Duffy Lewis ($26.90 in chips) Seat 3: GenMgr016 ($34.35 in chips) Seat 4: barrret ($34.35 in chips) Seat 5: FIFI2005 ($54.45 in chips) Seat 6: Fille ($49.25 in chips) GenMgr016: posts small blind $0.25 barrret: posts big blind $0.50 nirvanarose: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to Fille [As Jc] FIFI2005: folds Fille: raises $1.50 to $2 nirvanarose: folds Duffy Lewis: folds GenMgr016: folds barrret: calls $1.50 *** FLOP *** [Ah 7h 6c] barrret: checks Fille: bets $4.55 barrret: calls $4.55 *** TURN *** [Ah 7h 6c] [Js] barrret: checks Fille: bets $8 barrret: calls $8 *** RIVER *** [Ah 7h 6c Js] [Kh] Citera
Krissan Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Han ska ju agera innan dig? Vad gör han på river? Och om du säger att han synar stora bett med ett drag, då anser jag att du bör dra på med minst ett pottbet på turn. Citera
Stoneburg Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 tveksam raise preflop med AJ i dålig position men okej. Bra bet på floppen, du bör nog beta $10 på turn dock, 8 är i mesigaste laget och ger alldeles för bra odds om han har draget. På river beror det ju helt på vad HAN GÖR, något som du borde ha kännedom om eftersom du sitter efter honom. Betar han beror det ju på om du tror att han kan göra en stark bluff, anars fold eftersom du bara slår en bluff. Om han checkar bör du beta om han inte är så lurig att han kan checkraisa dig på rivern, blir du checkraisad måste du ju folda. Eftersom han gick allin tidigare med OESD talar väl en del för att han INTE har draget nu, då verkar det ju rimligt att han synar ner med ett A eller slowplayar ett set. Men det känns ju helt meningslöst att spekulera i eftersom du av någon anledning utelämnat hans aktion på river. Citera
psatiw Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Bet på river?? Borde ju indikera att han checkar river va? Klart du ska värdebetta 2paret mot en synstation. Citera
Spinx Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du betar alldeles för lite på turn om du vet att han gärna synar med draghänder. Checkar han på river så hade jag checkat med, vill inte beta och riskera en checkraise. Allt hänger på hur han spelar river eftersom du har position på honom! Citera
Recommended Posts