Frege Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Vilken kortlek anser ni har snyggast fram-/baksida? Citera
Andersson Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Öbergs -med de rätta figurerna. Citera
liggat Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 KEM modell arrow för såna har jag ;P Citera
Hjort Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Öbergs -med de rätta figurerna. Åh fy fan. Mina ögon börjar blöda om jag tittar för länge på de där. Fast jag hade iofs en crush på drottningarna när jag var 7. Citera
Frege Postad 4 September , 2004 Författare Rapport Postad 4 September , 2004 Öbergs! Huvaligen. Jag skulle vilja säga Bicycles Jumbo Index. Eventuellt de lekar med denna typ av motiv: Som bottenbubblare, vid sidan om Öbergs, drar jag till med Piatnik Classic Poker (Regular Index). Citera
gdaily Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Ni är inte i närheten av rätt svar! Fulaste framsida - dom flesta "reklamkortlekar" med icke-symetrisk bild (vilket gör att en skicklig fuskare exempelvis kan sortera alla klädda kort år ett håll - mycket effektivt i ex rummyspel) Fulaste bildsida - utan tveka Mirrorcards, en svensk "uppfinning" som jag hoppas gått i konkurs. Alla korten skulle vara "extremt smygvänliga" så alla tecken liknade varandra, vilket gjorde det ospelbart. Ni kan få en lek av mig om ni kommer till klubben. Citera
Ronin Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Jag gillar BWW lekarna som inte har någon vit ram i ytterkant... Citera
liggat Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 gdaily nu hamnade du allt helt off topic, frågan var vilken som var snyggast inte vilka som är fulast Citera
gdaily Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Ja, fasst vissa kräktes ju på Öberg, somjag anser vara ganska fina Citera
Ector Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 bicycle äger! Tätt följd av Bee. skön hypnotisk känsla när man lirat 35 timmar med Bee. Citera
Cain Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Släng in lite bilder på de lekar ni snackar om så alla kan se. Citera
anth Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Bilder. Mmm...Marilyn Skämt åsido, jag har alltid tyckt att Bicycle är snyggast. Citera
Andersson Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Släng in lite bilder på de lekar ni snackar om så alla kan se. Här är Bicycle (överst, i pokerstorlek) och Öbergs nedanför i vanlig storlek. Jag tycker Öbergs har snyggare figurer, men esset är lite klent, ja nästan ursäktande. Baksidorna är väl ganska ointressanta, men Bees baksidor är snygga. Papperskvaliteten syns inte på bild, det är stor skillnad, mycket finare i Bicycles kort, och det är väl anledningen till att Öbergs inte används i pokersammanhang annat än i sommarstugor och till sjöss. Men som sagt, figurerna är snygga. Citera
kickboxer Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Bicycle rockar! Är dock förtjust i Tally-Ho och Bee också. Citera
Frege Postad 4 September , 2004 Författare Rapport Postad 4 September , 2004 Bicycle har helt klart det snyggaste spader esset dessutom! Citera
Andersson Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Bicycle har helt klart det snyggaste spader esset dessutom! Kanske det. Jag gillar Bees spader ess också. Men varför är spader ess så mycket större än de övriga essen? Enligt följande sida - http://www.usplayingcard.com/history.html - därför att de amerikanska trupperna i vietnamkriget beställde hela kortlekar med enbart spaderess för att skrämma de vidskepliga vietnameserna, som gillade att spå i kort och trodde att spaderesset kunde bringa död. Då gällde det ju att göra spadertecknet stort och tydligt för att det inte skulle förväxlas med klöver ess, som ju ger välstånd och tillökning till familjen eller nåt. Jag vet inte, men de flesta lekar har ju ett stort och saftigt spaderess. Nån som hört en bättre förklaring? Citera
NoSense Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Det låter ju onekligen rimligt.. Och lyckades dom inte skrämma dom genom att vifta med spader ess så kunde dom ju alltid skjuta dom eller napalmbomba deras byar..... Vart är Michel Moore när vi behöver honom? Citera
Papa Kubo Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 På tal om soldater och skit: http://www.usplayingcard.com/iraqdeck.html Citera
Corpset Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 På tal om soldater och skit: http://www.usplayingcard.com/iraqdeck.html Jag föredrar http://www.chickenhawkcards.com/ och http://www.reseauvoltaire.net/IMG/pdf/bushregimedeck.pdf Citera
Rob Postad 8 September , 2004 Rapport Postad 8 September , 2004 Öbergs! Huvaligen. Jag skulle vilja säga Bicycles Jumbo Index. Eventuellt de lekar med denna typ av motiv: Jo, dom ser rätt bra ut, lite jobbigt att dom har en tendens att spricka på mitten bara. Eller är det mitt pokergäng som är ovanligt brutalt? Citera
Mangiz Postad 8 September , 2004 Rapport Postad 8 September , 2004 Varför inte en snygg pokerlek från Unibet av märket R. Edward Cards London? Citera
Recommended Posts