Björnerik Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Texas fullbord. höjer till 4bb med AKo i mellanposition. CO och Knappen synar. => pott på 13,5bb Flop K83 med två spader, jag bettar ut 2/3 pott (10 bb) och får en syn. =>pott på 33,5 bb Turn 9, inget spader, VAD GÖRA? Fortsätta 2/3-pottbetta för att skydda mot färgdraget? Känns som att det är dessa situationer jag förlorar mest pengar på. Ofta sitter folk med tvåpar/set här och slowplayar... Citera
psatiw Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du får gärna skriva nånting mer, om stackstorlekar t.e.x. Men det är klart du bettar ut på turn också. Pott. Citera
Björnerik Postad 7 September , 2005 Författare Rapport Postad 7 September , 2005 Det är ingen speciell situation, utan mer en generell undran på en situation som uppkommer titt som tätt och som jag ofta förlorar mycket pengar på... Antag startstackar (100bb). Bettar 3/4 pott på turn, får syn. Ofarligt riverkort potten på 85 bb vi har 75 bb kvar vardera. VAD GÖRA NU? Känns som jag otroligt ofta springer in i tvåpar/set i de här lägena och bränner bort halva/hela stacken Citera
Nidson Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 På rivern är det väl checkfold eller checksyn som gäller. Men man mår ju lite illa när fi går all in på river. Men oftast får man nog en höjning på turn om fi har tvåpar eller set vilket talar för att fi har nån typ av missat drag. Citera
parre Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Ur position på turn ser jag att du har två sätt att spela på: 1) Beta runt 30BB. Oftast lägga mot omslag ifall det inte är en riktigt lösaggro spelare du möter. Får du däremot syn är det troligare att Fi sitter på någon form av drag/kombinationsdrag än ett monster. Visst kan han ha ett vekt spelat tvåpar eller set. Eller, eftersom jag betar alla mina flushdrag på flop och ofta followupbetar på turn så kommer händer som slår mig re-raisa på det brädet på turn för att inte låta mig dra gratis. Blir du synad och de uppenbara dragen missar gillar jag ett blocking bet på runt 20BB på rivern - det är så pass lite att sämre hander synar, tillräckligt för att tveksamma tvåpar inte ska slå om. 2) Checka. Om Fi betar: tror du att du leder, eller att Fi kommer släppa sin hand, ställ in; tror du att Fi har dig krossad (dvs han skulle inte beta turn utan stål, vilket dock ärtt sällan är fallet) folda; är du osäker så kan du kanske syna och försöka hålla potten nere på river genom ett blockingbet eller så. Checkar fi bakom, ja då värdebetar du rivers som inte färgar bordet ifall han har ett svagt par som betalar av t.ex. (oftast kommer han lägga sitt missade drag...) Båda har sina fördelar. Med check kan du inducera bluffar av aggressiva spelare som kanske lägger ifall du betar. Beroende på vad för händer du check/raisar på turn kan det ibland vara läge att stoppa in hela stacken och sätta press på fi. Nackdelen är att Fi ibland får gratiskort och drar ut dig billigt. Fördelen är att att om fi checkar bakom så är ptoten så pass liten att du kan värdebeta blanka rivers samt syna ett pottbet från Fi... Aja, ungefär så tänker jag.. Citera
Recommended Posts