Blaabar Postad 30 Juli , 2006 Rapport Share Postad 30 Juli , 2006 Nu är det dags för mig att gnälla om ännu en grej. Spelar en turnering. Går såklart bra o allt. Vi är 42 kvar och jag får byter bord. När jag kommer till det nya bordet står dealerknappen på samma plats hela tiden och ingen behöver lägga blinds. Alla får kort och det vanliga. crazy? vad händer sportingbetoscar? Minst sagt crazy. PM:a mig detaljerna (vad var det för turnering, vad kostade den etc.) så ska jag genast titta närmare på saken. Mvh SportingbetOscar Nej men alltså det här händer gång på gång. Nästan varje turnering man spelar. Riktigt skumt är det. Och det är alltid bara ett bord i taget som det är så på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludomir Postad 30 Juli , 2006 Rapport Share Postad 30 Juli , 2006 Har hänt för mig också typ 2/3 jag spelat en MTT. Faktiskt lite irriterande och det var väll ett bra tag sedan som det påpekade här på forumet? Borde väll inte vara allt för svårt att fixa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseOscar Postad 31 Juli , 2006 Rapport Share Postad 31 Juli , 2006 Faktiskt lite irriterande och det var väll ett bra tag sedan som det påpekade här på forumet? Borde väll inte vara allt för svårt att fixa. Det är såklart mycket irriterande och vi tycker inte heller att det borde vara alltför svårt att fixa till problemen. Tyvärr ligger felen på vår leverantörs sida och det är likadant hos alla sajter i nätverket. Av den anledningen är vår möjlighet att göra något konkret, mer än att påtala vad som inte fungerar tillfredsställande, ganska begränsad. Mvh SportingbetOscar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blaabar Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2006 haha. fan va jag klagar men här kommer en till sak som jag tycker är skum. I slutskedet i en turnering när det är 20 pers kvar så sitter dom som är top 10 på ett bord och 11-20 på det andra. Varför är det så? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soderbroder Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Jag vet att det här har varit uppe förut. jag har inte spelat på Sportingbet på några månader och det första som händer är att man blir kallad "Arsch" (på tyska alltså) på ett bord med americans flagga. Detta är ett problem som i princip bara förekommer på Sportingbet. På alla andra siter kommunicerar folk på engelska. Dessutom är det en helt extrem nivå på förolämnningsfrekvensen (förolämpningar förekommer dock på alla siter). Jag vill inte höra att "påtala problemet för support etc etc.". Lös problemet istället nån jävla gång!!!! Hur svårt ska det vara att som andra siter ha nån som övervakar chatten och säger till folk som använder fel språk på allvar och sen stänger av dom. Man börjar ju lessna på att sitta och läsa turkiska hela tiden. Så vitt jag vet samarbetar dom mitt framför näsan på mig. Skärpning! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirSteel Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Jag vill börja med att säga att jag förstår om folk kan bli irriterrade av det fria språket på chatten... Men det är ju ändå på nätet där du inte behöver träffa asen eller för den delen ens ta notis om vad de säger. För om du inte känner personen så vem bryr sig... Själv så uppskattar jag det, dels för att kan tycka det är roligt när folk lackar ur till den grad att de inte kan uppföra sig, tycker det säger mer om dem än något annat. (Självklart har även jag råkat ut för pyskfall, som den där amerikanen jag klonkade ut en gång, blev sedan mordhotad nån timme efter han inte hade råd att köpa in igen, men som sagt säger det ju mer om honom...) Vidare så blir det mer persoligt och därför lättare lära känna folk "på riktigt", på gott och ont, men det säger ofta en hel del om hur de spelar poker så jag tycker det positiva väger över. Och vill folk sammarbeta/fuska så finns ju fortfarand MSN, telefon etc. NEJ TACK! Skaffa ingen språkpolis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K_MaN Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Det är dock lite skillnad på folk som kallar varann för fish, gay, fu, moron osv än att sitta o se när de skriver på ett helt främmande språk.... tycker det är helt ok ifall de vill göra det på turkiska bord men på dollar borden borde det vara engelska språket som gäller! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soderbroder Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Jag kan också sitta och garva åt att folk tiltar. Det är bara FÖR skoj när nån skriker "fucking moron" åt en efter att man har tagit fram skicklighetsouten och guttat stegen tex. Det är skillnad om man sitter och spelar två bord vilket innebär att halva betänketiden råkar gå på ett av borden och man får "fuck you soderbroder gay motherfucking asshole play or go away" följt av en svada på turkiska. Att dom kallar mig för tillmälen rör mig inte i ryggen egentligen även om man blir beklämd över mänskligeheten. Men att folk inte håller sig till engelska är fan inte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soderbroder Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Så egentligen blir frågan: vems ansvar är det att se till att folk håller sig till chatreglerna? Mitt, som konsument, eller Sportingbet, som producent? Svara på den snälla Sportingbet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2006 Så egentligen blir frågan: vems ansvar är det att se till att folk håller sig till chatreglerna? Mitt, som konsument, eller Sportingbet, som producent? Svara på den snälla Sportingbet.... Om ni upptäcker felaktigheter i chatten, kontakta då oss via något av dessa alternativ: 1. Den svenska kundtjänsten 2. Livechatten i pokerrummet 3. Maila direkt till support@pokerresponse.com (engelska) Vi beklagar om chatt-etiken ej efterföljs såsom den bör göras och vi är tacksamma för den hjälp vi kan få från er spelare direkt. Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soderbroder Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Så egentligen blir frågan: vems ansvar är det att se till att folk håller sig till chatreglerna? Mitt, som konsument, eller Sportingbet, som producent? Svaret på frågan är alltså att det är mitt ansvar som konsument. Bra bra, då kan vi lägga den här diskussionen åt sidan. Antingen får jag byta site eller leva med skiten, för om jag ska påpeka varje överträdelse i chatten så blir det mer mailande än spelande. Tack för ett ärligt svar iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Så egentligen blir frågan: vems ansvar är det att se till att folk håller sig till chatreglerna? Mitt, som konsument, eller Sportingbet, som producent? Svaret på frågan är alltså att det är mitt ansvar som konsument. Bra bra, då kan vi lägga den här diskussionen åt sidan. Antingen får jag byta site eller leva med skiten, för om jag ska påpeka varje överträdelse i chatten så blir det mer mailande än spelande. Tack för ett ärligt svar iaf. Hej, Vårt Pokerteam övervakar chattkonversationerna, men jag kan hålla med dig om att kontrollen inte är den bästa och att din kritik är berättigad. Ansvaret ligger inte på dig som konsument, utan på oss som leverantör. Men det jag menade med mitt svar att den respons och hjälp vi kan få från er spelare är ovärderlig och är till stor hjälp för oss i den här frågan. Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
STO Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Var är allt folk på sportingbet? Är ju helt plötsligt under 4000 spelare varje kväll. Förut var det ju nästan det dubbla! Har alla semester, eller vad är det som händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Var är allt folk på sportingbet? Är ju helt plötsligt under 4000 spelare varje kväll. Förut var det ju nästan det dubbla! Har alla semester, eller vad är det som händer? Solen kanske skiner lite väl mycket Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
K_MaN Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2006 Måste rapportera om en liten bugg... har hänt mig ett antal ggr nu senaste dagarna att man har autopost iklickad men ändå frågar den om man vill posta big blind o small blind varje gång.... har nån sett nåt liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
1891 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Jag har också råkat ut för det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 Måste rapportera om en liten bugg... har hänt mig ett antal ggr nu senaste dagarna att man har autopost iklickad men ändå frågar den om man vill posta big blind o small blind varje gång.... har nån sett nåt liknande? Det är inget jag sett, men jag kollar givetvis direkt med vår pokeravdelning. Tack för tipset! Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
STO Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Nu måste det bli ordning på språket i chatten! På finalbordet på 25k garanti, igår satt det ca: 5 personer och pratade spanska oavbrutet, och ingen på supporten verkar bry sig överhuvudtaget! Finns det ens någon som övervakar sådant? Väldigt iriterande när man inte vet om de sammarbetar eller inte, när det bara är några få kvar! Borde väl ändå vara någon från supporten som har koll på den största turneringen på en söndagskväll? mvh/ S Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Nu måste det bli ordning på språket i chatten!På finalbordet på 25k garanti, igår satt det ca: 5 personer och pratade spanska oavbrutet, och ingen på supporten verkar bry sig överhuvudtaget! Finns det ens någon som övervakar sådant? Väldigt iriterande när man inte vet om de sammarbetar eller inte, när det bara är några få kvar! Borde väl ändå vara någon från supporten som har koll på den största turneringen på en söndagskväll? mvh/ S Hej, Tack för tipset, jag ska påpeka detta för security på pokerteamet och hoppas att de kan gå igenom finalbordet och rätta till detta. Jag tackar för alla tips som vi får in om detta. Kan meddela att jag fått en del PM senaste dagarna som vi kollat upp och dessa har resulterat i avstängningar. Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 ingen vidare fart på supporten. Varför har den svenska live supporten försvunnit förresten? Den var ju klockren. Nu får man vänta som fan på svar på sina frågor. Det är ju lagom kul när det gäller hur många händer man har kvar att spela in på bonusen och man bara har morgondagen på sig..... Men men... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soderbroder Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Det skumma är att det ska behövas rapporter från oss spelare. Om nån på sportingbet skulle ägna en halvtimme åt att kolla säg 5 bord så skulle den personen lätt hitta 5st "språkmissbrukare". Så frågan lyder som följer. Är sportingbets ENDA strategi när det gäller detta att lita till oss spelare för rapporter eller har ni egen bevakning? Om ni har det måste det vara den mest ineffektiva i historien eftersom det inte har hänt ett skit i den här frågan på månader. Om ni inte har det är det bara FÖR jävla dåligt när ni vet att problemet är såpass stort. Jämför med vilken annan site som helst och deras problem är mikroskopiska i jämförelse med era. Så frågan lyder alltså återigen: Är sportingbets ENDA strategi när det gäller detta att lita till oss spelare för rapporter eller har ni egen bevakning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Varför har den svenska live supporten försvunnit förresten? Den var ju klockren. Tyvärr är den otillgänglig för tillfället, den återkommer på fredag i denna vecka. Beklagar "avbrottet". Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ParadiseEric Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Är sportingbets ENDA strategi när det gäller detta att lita till oss spelare för rapporter eller har ni egen bevakning? Hej, Som jag skrivit i tidigare inlägg så övervakar vårt Pokerteam chattkonversationerna, men jag kan hålla med dig om att kontrollen inte är den bästa och att din kritik är berättigad. Ansvaret ligger inte på dig som konsument, utan på oss som leverantör. Det jag menade med mitt tidigare svar är att den respons och hjälp vi kan få från er spelare är ovärderlig och är till stor hjälp för oss i den här frågan men givetvis är inte vår strategi att detta ska skötas av spelarna själva. Mvh SportingbetEric Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soderbroder Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 1, Jag förstår att spelarnas hjälp är bra att ha eftersom det sparar in på lite lönekostnader. 2, Att det sitter folk och övervakar chatten har jag svårt att tro på det är därför jag tjatar. Men om det verkligen är så att det finns en eller flera personer som får betalt för att övervaka chatten så rekommenderar jag att alla dessa omedelbart sparkas och att ni istället anställer läskunnigt folk. Det är nämligen helt orealistiskt att folk sitter och övervakar chatrummen men att det samtidigt inte sker nån förbättring på ett halvår. Nu är ju Sportingbet en bra site på många andra sätt (bla är ju vår "egen" PF-support fantastisk) så jag kommer nog att fortsätta lira på er site ändå men det känns som att antingen så försöker du med världens sämsta bluff (i.e. "Vårt pokerteam övervakar....") eller så är personalen som sköter denna övervakning helt osannolikt inkompetent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
1891 Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2006 Lite hetsig ton kanske i Soderbroders inlägg, men han har faktiskt rätt i att det verkar konstigt att man övervakar chatten. För på 8 av 10 bord så är det folk som pratar på okända språk! Väldigt konstigt om man inte skulle uppptäcka detta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts