Gå till innehåll

Allt om Playstation Portable!


Plox

Recommended Posts

Finns dock lite ljusa stunder i det nordiska vintermörkret när man får en PSP på posten.

 

Har just satt den på laddning och har några frågor:

 

Satt på "strappen" och fick pilla en bra sund innan den ville gå igenom sig själv och märkte då att jag kladdat ner skärmen rikligt med feta tumavtryck så vad är bästa skyddet. Gelévarianten?

 

På Demo Discen så finns "System Software 2.0 Update" med. Skall jag uppdatera? (Såg en post i den här tråden att det inte var så bra, eller?)

 

Tog en snabbsväng på stan och kollade på priser på spelen till PSP och snitte var 500-600 vilket är ett smärre rån för egen del, men jag hittar antagligen något billigare på nätet. Jag har dock tänkt köpa Lumines och MediEvil Resurrection för att det verkar schysst. Tips på andra spel som Ni spelat och är bra? Finns det Shoot 'em up spel till PSP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt på "strappen" och fick pilla en bra sund innan den ville gå igenom sig själv och märkte då att jag kladdat ner skärmen rikligt med feta tumavtryck så vad är bästa skyddet. Gelévarianten?

 

Jag har visserligen inte testat några andra än den man så att säga klistrar på, men den funkar finfint.

 

På Demo Discen så finns "System Software 2.0 Update" med. Skall jag uppdatera? (Såg en post i den här tråden att det inte var så bra, eller?)

 

Det beror på, vilken version har du just nu? 1.51 eller 1.52 gissar jag, kan det stämma? I så fall missar du inget på att uppgradera till 2.0 eftersom du fortfarande kan nedgradera till 1.5, men allt över 2.0 är irreversibelt (om nu det ordet finns :)) i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det beror på, vilken version har du just nu? 1.51 eller 1.52 gissar jag, kan det stämma? I så fall missar du inget på att uppgradera till 2.0 eftersom du fortfarande kan nedgradera till 1.5, men allt över 2.0 är irreversibelt (om nu det ordet finns :)) i dagsläget.

 

Har inte startat PSP:n ännu men jag kollade i manualen och på kartongen men hittade ingen information om vilken version det är. Bör jag uppdatera ifall jag har 1.51, 1.52 och i så fall varför? :)

 

Btw, jag har fått VALUE PACK med ett extra batteri. Vad ska jag göra med det? Ha det som reserv enbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska föra över några mp3:or bara för att testa, men när man läser i manualen verkar det krävas en annorlunda sladd än en USB-sladd. (Tänker då inte på sorleken på PSP:Ns öppning då jag har en sådan USB-kabel till min kamera). Fungerar det med en sån kabel? Det brinner i fingrarna på mig så svara snabbt! ;)

 

EDIT: Läste visst inte så noga. Fungerar med en sån sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det beror på, vilken version har du just nu? 1.51 eller 1.52 gissar jag, kan det stämma? I så fall missar du inget på att uppgradera till 2.0 eftersom du fortfarande kan nedgradera till 1.5, men allt över 2.0 är irreversibelt (om nu det ordet finns :)) i dagsläget.

 

Undrar bara hur det där fungerar. Man downgradar för att kunna köra home brews samt emulatorer, right? Men om man ska köra vanliga PSP-spel måste man då uppgradera? Är detta en snabb manöver eller måste man pula mycket om man ska ändra mellan v1.5 och v2.0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar bara hur det där fungerar. Man downgradar för att kunna köra home brews samt emulatorer, right? Men om man ska köra vanliga PSP-spel måste man då uppgradera? Är detta en snabb manöver eller måste man pula mycket om man ska ändra mellan v1.5 och v2.0?

 

Det där är en alldeles för bra fråga för att jag ska kunna svara. :) Jag har bara kört originalspel och snes-emulator hittills.

 

1.5 behövs för att köra homebrew, ja, men jag tror att det finns något program som lurar maskinen att tro att man har 2.0 installerat när det i själva verket är 1.5 som ligger och surrar. Vad det heter har jag dock ingen aning om. Att upp- eller nedgradera tar 1-5 minuter beroende på vad man gör samtidigt och hur bra simultanförmåga man har. :)

 

Vissa spel, som t.ex. GTA, kräver högre än 2.0 och det går (i dagsläget) inte att komma ifrån. GTA behöver dessutom saker som följer med installationen av högre firmwares, som bättre ljudrutiner, och jag tvivlar på att det går att få igång alls på en lägre firmware. Kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Radio Del Mundo

 

DJ: Panjit Gavaskar (Hajaz Akram)

Genre: World Music

 

* Ananda Shankar - Raghupati

* Asha Bhosle - Dum Maro Dum

* Vijaya Anand - Neeve Nanna (Only You Were Mine)

* Natacha Atlas - Kidda

* Farid El Atrache - Hebeena Hebeena

* Abmed Mneimneh - Aini Bet Ref

* Ofra Haza - Im Nin'Alu

* Samira Tawfic - Ballaa Tsoubou Hul Kahwa

 

Vet inte vilken av låtarna som är vilken dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Kommer med ett litet tips. Gå in på http://www.yourpsp.com och registrera dig. När du gjort detta så kommer du få ett PSP-kit b.la. innehållande Spindelmannen 2. Detta är gratis.

 

Helt omöjligt att hitta på sidan. :?

 

Klickar man på "anmäl dig nu" kommer man bara till en orelaterad sida som handlar listar de tre olika paketen base, value och giga.. help me pls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Helt omöjligt att hitta på sidan. :?

 

Klickar man på "anmäl dig nu" kommer man bara till en orelaterad sida som handlar listar de tre olika paketen base, value och giga.. help me pls.

 

När du fick din PSP så fick du även med ett litet häfte/block som det bara var att fylla i och skicka in. Om inte hemsidan fungerar så testa med snigel posten. För övrigt så får man "bara" Spindelmannen 2 och det verkar som om alla som har en PSP i Sverige säljer SPindelmannen 2 på tradera för en billig penning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...