Gå till innehåll

NLT - Hur stora är chanserna för vinst här?

Recommended Posts

Postad

På ett 0.25/0.5 € 8 playerbord inträffade följande.

XippeX was dealt: 6s - 7s

dannii Raise (1,40)

AndieE Call (1,40)

meddy Call (1,40)

Focen Call (1,15)

XippeX Call (0,90) Satt som BB och 67s är värt ett försök tänkte jag.

Flop 5s - 4h - As

Focen Check

XippeX Check

dannii Bet (6,00)

AndieE Fold

meddy All-In (14,62) Placerar båda på AK/AQ/AJ o.s.v. Kanske också att nån har trissen.Focen Fold

Min tur att agera och vad ska man göra? Har en i från färg och en ifrån stege. Går jag med blir det nog hela vägen till slut. Så, vad är egentligen procenten på att jag ska vinna? Det är väl 35% chans att få färg har jag för mig, men färg och stege. Någon som vet?

Postad

Pokerstove är ett mycket bra program att simulera handdistributioner mot varandra med.

Det intressanta i den här handen är ju hur många outs du har, sen är det ju enkelt att räkna ut om du ska stoppa in stålarna eller inte. Du har 9 outs för färgen, och sen 3+3 för stegen (4 åt varje håll, eftersom draget är öppet, och så minus de 2 som redan räknats för färgen). Det utgör ju sammanlagt 15 outs.

Postad

I sammanhanget är det viktigt hur stora stackar personerna bakom dig har. När det blir din tur ska du antingen gå all-in eller försöka få en overcall från någon bakom dig för att ställa på turn oavsett kort.

Fördel: Du kanske lockar in någon med sämre hand, typ par.

Nackdel: Om du ställer foldar eventuellt ett högre flushdrag.

Hur som helst, med denna hand ska du backa hela stacken i detta läge på låglimit tycker jag. Är alla dina 15 outs rena är du ju t.e.x favorit mot AK...