score Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 ***** Hand History for Game 2628682701 ***** $50 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 31, 09:11:50 EDT 2005 Table Table 36969 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 6: HERO ( $25.69 ) Seat 4: Dmsct ( $66.20 ) Seat 3: Orutti ( $50 ) Seat 5: RunninKids ( $25.85 ) Seat 2: Waxholm ( $53.65 ) RunninKids posts small blind [$0.25]. HERO posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ah As ] Waxholm folds. Orutti calls [$0.50]. Dmsct folds. RunninKids folds. >You have options at Table 37280 (6 max) Table!. HERO raises [$1.50]. Orutti calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ Kc, 7h, Ks ] HERO bets [$4]. Orutti raises [$8]. >You have options at Table 37280 (6 max) Table!. HERO folds. Bettar pot för att se hur jag ligger till, kungarna skrämmer mig och när han slår om där så kan jag inte syna. Antingen fold lr all in och jag valde att lägga mig. Spelade jag rätt? För feg raise preflop? Citera
iller Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Höj mer före floppen, till $2.50 (eller mer). Efter floppen är folden ok när du spelar med så lite. Hade du suttit med fullt inköp så hade du kunnat höja igen för att se vart du står. Detta är dock ingen bra idé nu då du committar dig då. Citera
score Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 HERO folds. Orutti shows [ 5h, 5c ] two pairs, kings and fives. Orutti wins $15.65 from the main pot with two pairs, kings and fives. var lite sne där, floppade dock kåk handen efter så vann tillbax de jag losade Citera
eeken Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om han sitter på kungen brukar han inte raisa förrens på turn. Jag skulle nog tryckt all in där, speciellt med endast ett halvt inköp. Citera
teddybeahr Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Håller med Eeken, hade han haft kungen hade han synat för att suga ut mer av dig. Citera
score Postad 31 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2005 såhär i efterhand inser jag att jag borde ha tryckt, hade dock 0 read på honom och lirade inte på top. Tacksam för svaren. Citera
Beerick Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 såhär i efterhand inser jag att jag borde ha tryckt, hade dock 0 read på honom och lirade inte på top. Tacksam för svaren.vad ska han syna med förutom en kung om du trycker? Citera
busen Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Faktiskt, trycker du synar han bara med en kung, alt. 77. Varför sitter du endast med halvt inköp? Om han sitter på kungen brukar han inte raisa förrens på turn. Jag skulle nog tryckt all in där, speciellt med endast ett halvt inköp. Jag brukar spela en floppad triss aggressivt. Just för att många tror att man automatiskt slowar en bra flopp. Jag tror absolut att han kan spela sådär med kungen, en re-raise om Du haft större stack, annars fold beroende på read. Citera
Hjort Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Varför vill ni reraisa? Innebär inte det bara att han foldar sina 2-outare och fortsätter spela med alla händer som har en själv på 2 outs? Citera
Djens Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 MÅÅÅÅNGA spelare spelar en floppad triss just sådär: Minraisa direkt. Citera
Stoneburg Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 I 9 fall av 10 kommer han att beta stort på turn, om du inte vill syna ett stort bet då kan du lika gärna folda nu. Tycker dock att du bör raisa mer preflop, som minst 4xBB. Citera
jezaja Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Beroende på spelare så kvidsynar jag nog mig allin där, varför ta tillbaka initiativet när du inte slår det han försöker representera. Inga som helst drag ute iaf. Citera
Recommended Posts