Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Normal Table No Limit 0.25/0.50

Players:

Seat: 1 mindsh00ter

Seat: 2 HERO

Seat: 3 betdude (Dealer)

Seat: 4 Olis2

Seat: 5 Iamhere2win

Hero was dealt A :diamond: - J :diamond:

AJ är en hand som jag verkligen hatar och det syns i min statestik på PT men det känns ändå som en ganska bra starthand när den också är suited. Dock borde jag väl ha höjt. (fel #1)

------------------

OpeningBetRound

------------------

Olis2 : Sits out

Iamhere2win : Posts small blind 0.25

mindsh00ter : Posts big blind 0.50

HERO : Calls for 0.50

betdude : Calls for 0.50

Iamhere2win : Calls for 0.25

mindsh00ter : Checks

Har suttit och spelat ett bra tag och det har varit massa limpande och de jag märkt kan en del poker är betdude och mindsh00ter. Dock så limpar betdude in här vilket jag tar som lågt pp eller suited connectors.

------------------

Flop Q :spade: , 8 :diamond: , J :club:

------------------

Iamhere2win : Checks

HERO : Checks

betdude : Checks

Borde bettat (fel#2)här för att få nån aning om vart jag ligger till.. en syn eller raise så känns handen slagen.. dock gör jag inte det :(

------------------

Turn A :spade:

------------------

Iamhere2win : Checks

HERO : Bets 1.50

betdude : Calls for 1.50

Iamhere2win : Folds

mindsh00ter : Calls for 1.50

Jahapp där satt ett tvåpar på en jävligt otrevlig bräda men det vart rundcheck på floppen så har svårt att sätta nån på AQ eventuellt AK. Dock synar båda vilket får mig att fundera på 88,stege eller att betdude jagar runner runner som jag sett honom göra förut.

------------------

River J :spade:

------------------

HERO : Bets 5.00

betdude : Folds

mindsh00ter : Raises for 20.00

HERO : Went all-in 43.79

mindsh00ter : Calls for 28.79

Jahapp.. där satt en kåk. Hur mycket kan jag få betalt för denna då? bettar 5, precis under pott men får mothugg. Killen satt i bb så det känns verkligen som min hand måste vara starkast.. enda som slår mig är AA, QQ (och royal) så jag slår om och det känns säkert att jag komemr få betalt.

Postad

AJ är ju en hand som är betydligt starka i SH än vid fulltable, men det är som du säger en hand man ska spela försiktigt (enligt min åsikt). Jag tycker du ska variera dig och inte ALLTID betta och heller inte ALLTID limpa in. Personligen tycker jag att det är viktigt att komma bort från det där alltid i pokersammanhang. Så en limp i det läget ur tidig position tycker jag är helt ok.

Sedan så kunde du bettat på floppen som du själv nämner.

Trots att det finns ett par händer som slår dig vid rivern så kan du inte lägga handen där. Det är ju ändå en sjysst chans att han satte färgen på rivern, och det är ju precis vad du letar efter. Sen är det ju trist ifall han sitter på AA, QQ eller KsTs, men inget i hans spel har tytt på det. Hans checkraise på rivern skulle ju givetvis kunna antyda på ett slowplay där han faktiskt satt med QQ, men då är det enligt mig horibelt spelat av din fi.

Dock så har jag givetvis en svag misstanke om att din fi satt med AA, QQ eller KsTs eftersom du annars inte hade reflekterat lika mycket över handen kan jag tänka? I sådana fall så finns det inte mycket du kan göra ifall du inte hade någon read på spelaren. Du kan inte släppa den handen i det läget tycker jag...

Postad

Jag hoppas att du köpte in igen och tog hans pengar... såsom han spelar den här handen borde han inte ha så mycket pengar kvar så länge...

Soklar syn på rivern, på låglimit kan det vara allt från slöspelad stege, backdoorfärg eller typ J2, A8 etc.

Däremot tycker jag du ska höja preflop, oftast foldar knappen och du får spela bästa handen (preflop) i bästa positionen. Sedan tycker jag att du lika gärna kan beta ut på floppen när du väl limpat preflop (även om det säkert är marginellt), men annars tycker jag du spelar handen bra!