PianoPer Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 DOKUMENTÄR 13-årige Magnus Carlsen från Norge är världens yngsta stormästare i schack. Filmaren Øyvind Asbjørnsen har följt Magnus och hans familj på olika turneringar världen runt. SVT2 söndag 20.00 Sanslös liten kille. "Kasparov blir nog svår, men mot Karpov har jag nog en bra chans".. När kommer första 13åriga stormästaren i Poker? * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 När kommer första 13åriga stormästaren i Poker? Dröjer antagligen med tanke på att det brukar vara åtminstone 18 års åldersgräns för att få spela. Plus att man behöver rejält med deg också. Citera
PianoPer Postad 28 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2005 När kommer första 13åriga stormästaren i Poker? Dröjer antagligen med tanke på att det brukar vara åtminstone 18 års åldersgräns för att få spela. Plus att man behöver rejält med deg också. Degen är nog inga problem med tanke på hur många som skriver över bilar/hus/båtar på sina stackars barn. Åldersgränsen är nog värre. Jag undervisar i pianospel och har några goa killar o tjejer 10-12 årsåldern som spelar playmoney på nätet. Lite otäckt när dessa blir 18 och har spelat poker på nätet och live på rasterna i mer än halva deras liv. Citera
Swede Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 tror ni ungen hade har bra förutsättningar för poker? Rätt många duktiga schackspelare som är duktiga pokerspelare. Citera
Albert Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Möjligt att denna norska knaling är schackprinsen med Bobby Fischer är schackkungen! Citera
PianoPer Postad 28 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Möjligt att denna norska knaling är schackprinsen med Bobby Fischer är schackkungen! Håller helt med dig Albert. Vansinnigt synd att Bobby slutade så tidigt. Det finns ett fullständigt fantastiskt parti som Bobby spelade som 13åring. Läste det nyligen men minns inte vilken motståndare han spelade mot. Synd att man inte fick ta del av strategierna i lille Magnus spel. Hade varit rätt intressant att veta vilken öppning han valde mot Kasparov. Det såg väldigt standard ut med e2e4 - e7e5 Sg1f3 -? men det finns väl på nätet nånstans. Dessutom måste han ha tänkt toklänge på nåt drag eftersom han hade så lite tid kvar. Hur många schackspelare finns det här på forumet tro? Räck upp en hand. Citera
Mr Zero Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag har spelat en del schack. Inte spelat på ett tag nu men det är jäkligt kul. Citera
jackbalsam Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Bobby Fischer har ju annars skaffat väldigt sunda åsikter om judar som han gillat att sprida på sistone. Citera
eurythmech Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Bobby Fischer har ju annars skaffat väldigt sunda åsikter om judar som han gillat att sprida på sistone. Eller USA för den delen. Citera
PianoPer Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Bobby Fischer har ju annars skaffat väldigt sunda åsikter om judar som han gillat att sprida på sistone. Det har jag missat. Låter ju inte så roligt. Citera
Bisox Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Klart cool kille det där måste man säga. Citera
heltok Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Fischer#Disappearance_and_aftermath Citera
Largo-Sama Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Det vore roligt om en 13-åring åkte runt till sveriges alla oseriösa pokerklubbar och spelade brallorna av dem. Han skulle nog vara känd för resten av livet. Citera
toppace Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Bobby Fischer har ju annars skaffat väldigt sunda åsikter om judar som han gillat att sprida på sistone. var inte han antisemit? Citera
Albert Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Bobby Fischer har ju annars skaffat väldigt sunda åsikter om judar som han gillat att sprida på sistone. var inte han antisemit? Bobby är själv jude men har även den inställningen till judar. Vad jag läst senast om honom är USA honom i hälarna sedan han sket i vad de sa om att han inte skulle åka till Jugoslavien(?) och spela schack då de inför sanktioner gentemot Jugoslavien. Han residerar nu i Japan där han ska/har gift sig med en japanska som är schackspelare så att han skall få stanna i Japan och inte bli utlämnad. Citera
yukisuke Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Han residerar nu i Japan där han ska/har gift sig med en japanska som är schackspelare så att han skall få stanna i Japan och inte bli utlämnad. Flyttade han inte nyligen till Island? Citera
SuperMange Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 schackspelare från borås.. Citera
PianoPer Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Det vore roligt om en 13-åring åkte runt till sveriges alla oseriösa pokerklubbar och spelade brallorna av dem. Han skulle nog vara känd för resten av livet. "Problemet" är väl att det är så mycket svårare i poker. Med tanke på turmomentet alltså. Spelar jag 10 000 schackmatcher mot Magnus Carlsson eller Kasparov så kommer jag inte vinna en enda. Helt säkert. Spelar jag 10 000 headsup matcher mot Phil Ivey eller nån annan världselitspelare i poker så lär jag nog vinna några stycken på ren bondtur. Citera
Se7en Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Minst 20% vinner du mot PI hur du än spelar.. Citera
PianoPer Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Minst 20% vinner du mot PI hur du än spelar.. Det är nog att ta i en smula. Men jag förstår hur du tänker. Citera
raol Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Minst 20% vinner du mot PI hur du än spelar.. Det är nog att ta i en smula. Men jag förstår hur du tänker. Njaa.. ställ in preflop varje hand och du är garanterad minst 20 % chans att vinna. Citera
raol Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Han residerar nu i Japan där han ska/har gift sig med en japanska som är schackspelare så att han skall få stanna i Japan och inte bli utlämnad. Flyttade han inte nyligen till Island? Tror det... hörde att han fick medborgarskap där. Citera
eurythmech Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Minst 20% vinner du mot PI hur du än spelar.. Det är nog att ta i en smula. Men jag förstår hur du tänker. Njaa.. ställ in preflop varje hand och du är garanterad minst 20 % chans att vinna. Förutsatt No Limit och inte väldigt djupa stackar ja Citera
Recommended Posts