Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Knappt lirat något alls nu under veckan. Sega dagar på jobbet så inte riktigt haft energi eller lust. 

Men ska försöka peta in lite timmar under helgen iaf! Suget börjar komma tillbaka!🃏♠️♥️♦️♣️

• Like 5
Postad

Hyfsat ovärdig flop. GG WP.

giphy.gif

iPoker - $1 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: $100.50 (100.5 bb)
BB: $69.94 (69.9 bb)
UTG: $198.50 (198.5 bb)
MP: $132.77 (132.8 bb)
CO: $476.14 (476.1 bb)
Hero (BTN): $168.08 (168.1 bb)

SB posts $0.50, BB posts $1.00

Pre Flop: (pot: $1.50) Hero has Kdiamond4.gif 9diamond4.gif Kheart4.gif Aheart4.gif
fold, MP raises to $3.50, CO raises to $12.00, Hero raises to $41.00, 3 folds, CO calls $29.00

Flop: ($87.00, 2 players) 2spade4.gif 5spade4.gif 3diamond4.gif
CO checks, Hero bets $87.00, CO raises to $174.00, Hero calls $40.08

Turn: ($341.16, 2 players) 4club4.gif

River: ($341.16, 2 players) 4diamond4.gif

Results: $341.16 pot ($10.00 rake)
Final Board: 2spade4.gif 5spade4.gif 3diamond4.gif 4club4.gif 4diamond4.gif

CO shows 2diamond4.gif 2club4.gif Adiamond4.gif Kspade4.gif: (Full House, Twos full of Fours)
(Pre 31%, Flop 95%, Turn 100%)

Hero mucks Kdiamond4.gif 9diamond4.gif Kheart4.gif Aheart4.gif: (Two Pair, Kings and Fours)
(Pre 69%, Flop 5%, Turn 0%)

CO wins $331.16

Postad

Gårdagen gick rätt skit, var sällan man fick stå mot ärkemupparna som ville spela bingo med exakt vilka fyra kort som helst. 

Men, bara in i dimman igen. Kaffe, snus och vatten preppat, nu kör vi! 

(denna gifen känns ju helt rätt, mtp min höga gubbfaktor känner man ju sig som PFs egna GW. 👴)

giphy.gif

• Like 3
Postad

Alltså, en grej som suger för min del, och som känns så jävla tragiskt, är att trafiken på svs, även så lågt som /1-/2 är usel stundtals. 

Visst, värdet är bra, men vad gör det när det många kvällar inte går att få upp 5 fulla bord ens? Ofta måste man lira 3handat(vilket verkligen inte är min grej), sen vissa gånger kanske det är uppe en 4-5 bord på stejksen men rörligheten är kass på borden, så det tar evigheter att få plats. 

Dels suger detta generellt, men för min del som kommer spela rätt så begränsat (60-80h per månad) så blir det än värre. SPECIELLT också sedan svs slagit ner med timelimits, då tiden i sig helt plötsligt får ett egenvärde. 

Tidigare kanske det har varit värt att tryna på 2-3 bord i någon timme för att se till att ge sig bästa möjliga position att få lira bra bord när primetime kickat in. Men dels har jag inte den tiden längre generellt, och dels så vaskar man bort tid i onödan genom att göra så. Tid som tyvärr är begränsad pga limits.

Lösningen för min del kommer bli att mixa in lite eurobord. 

PLO20€ har jag lirat sporadiskt, och jag vet att den poolen är soft. Får vara lite mer försiktig med table selektion där dock, då det annars är lätt att sitta på 5-6 bord där merparten av spelarna är nitregs. Och då blir det nog svårt att slå rejken bra. 

Strategin får bli att 4 tejbla och kolla lobbyn kontinuerligt för att se till att man sitter på så bra bord det går. 

• Like 1
Postad
11 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Alltså, en grej som suger för min del, och som känns så jävla tragiskt, är att trafiken på svs, även så lågt som /1-/2 är usel stundtals. 

Visst, värdet är bra, men vad gör det när det många kvällar inte går att få upp 5 fulla bord ens? Ofta måste man lira 3handat(vilket verkligen inte är min grej), sen vissa gånger kanske det är uppe en 4-5 bord på stejksen men rörligheten är kass på borden, så det tar evigheter att få plats. 

Dels suger detta generellt, men för min del som kommer spela rätt så begränsat (60-80h per månad) så blir det än värre. SPECIELLT också sedan svs slagit ner med timelimits, då tiden i sig helt plötsligt får ett egenvärde. 

Tidigare kanske det har varit värt att tryna på 2-3 bord i någon timme för att se till att ge sig bästa möjliga position att få lira bra bord när primetime kickat in. Men dels har jag inte den tiden längre generellt, och dels så vaskar man bort tid i onödan genom att göra så. Tid som tyvärr är begränsad pga limits.

Lösningen för min del kommer bli att mixa in lite eurobord. 

PLO20€ har jag lirat sporadiskt, och jag vet att den poolen är soft. Får vara lite mer försiktig med table selektion där dock, då det annars är lätt att sitta på 5-6 bord där merparten av spelarna är nitregs. Och då blir det nog svårt att slå rejken bra. 

Strategin får bli att 4 tejbla och kolla lobbyn kontinuerligt för att se till att man sitter på så bra bord det går. 

Rekkar att du mixar in plo /5 bord istället. Din bb/100 winrate på /5 kommer vara högre än på /2 då raken på /2 är närmare 20bb/100, + att fiskarna är minst lika fina uppe på /5 

• Thanks 2
Postad
13 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Ofta måste man lira 3handat(vilket verkligen inte är min grej)

Hade rekat att lärt dig 3handat bättre då du kommer ha bättre hourly där. Har du samma bb/100 på 6 handat som 3 handat kommer du tjäna mer på 3handat eftersom du spelar fler händer/timme

• Thanks 1