Babushka1 Postad Måndag kl 16:22 Rapport Postad Måndag kl 16:22 1 timme sedan, säger SamuraiJocke : Folk pratar om de bluffkombos CO måste hitta, men minst lika viktigt är ju också att CO måste checka tillbaka set och tvåpar nära hälften av gångerna på turn i solverland. Nah i pos och med de händerna vill man inte pott controla. Tror inte solvern vill de heller? Citera
SamuraiJocke Postad Måndag kl 16:40 Rapport Postad Måndag kl 16:40 (redigerade) 18 minuter sedan, säger Babushka1 : Nah i pos och med de händerna vill man inte pott controla. Tror inte solvern vill de heller? Kollade i två olika sims och båda checkade tillbaka tvåpar+set över 40% på turn, vilket jag inte tror gemene man gör Redigerad Måndag kl 16:41 av SamuraiJocke 1 Citera
Bryggkaffe Postad Måndag kl 17:20 Rapport Postad Måndag kl 17:20 13 minuter sedan, säger SamuraiJocke : Kollade i två olika sims och båda checkade tillbaka tvåpar+set över 40% på turn, vilket jag inte tror gemene man gör Glöm inte att kolla varför bara. Datorn stoppar inte starka händer i svaga ranger av någon annan anledning än ifall de tjänar mer pengar där. Gissar att SB i detta fall spelar sin mesta bettingvolym som en allin lead efter turn check check? Med bluffar från händer som hade vikt turn mot en bet, som 66, 77, JTs, J9s osv. Tror inte du har den uppsidan med att checka starkt i verkliga livet på SvS /20. Citera
HampusGabriel Postad Måndag kl 17:38 Rapport Postad Måndag kl 17:38 16 minuter sedan, säger Bryggkaffe : Tror inte du har den uppsidan med att checka starkt i verkliga livet på SvS /20. Vad han har menar är ju att CO kommer bli för på tok för värde tung om han går B-B med alla sina +2p. Då lär han definitvt behöva hitta alla pp, 5x som bluffar för att inte bli obalanserad 1 Citera
Babushka1 Postad Måndag kl 17:52 Rapport Postad Måndag kl 17:52 12 minuter sedan, säger HampusGabriel : Vad han har menar är ju att CO kommer bli för på tok för värde tung om han går B-B med alla sina +2p. Då lär han definitvt behöva hitta alla pp, 5x som bluffar för att inte bli obalanserad Måste man vara balanserad med värde mot en range som är stark? Citera
Bryggkaffe Postad Måndag kl 18:09 Rapport Postad Måndag kl 18:09 28 minuter sedan, säger HampusGabriel : Vad han har menar är ju att CO kommer bli för på tok för värde tung om han går B-B med alla sina +2p. Då lär han definitvt behöva hitta alla pp, 5x som bluffar för att inte bli obalanserad Så klart, är lite trög idag. På samma linje är det väl även dåligt för oss att folk 4bettar för lite, så det är fler AQo, AJs, KTs osv i hans range än datorn föreslår. 1 Citera
HampusGabriel Postad igår kl 06:51 Rapport Postad igår kl 06:51 12 timmar sedan, säger Babushka1 : Måste man vara balanserad med värde mot en range som är stark? I och med den här handen som vi diskuterar om FI är balanserad eller inte så är det relevant. Är han för värde tung, pure foldar vi AK. Så vad Samurai menar är att om CO inte checkar tillbaka sina +2p har vi en simpel fold river i och med att hans värde till bluff ratio blir off då han inte bluffar alla fjärde par eller sämre pure. Men svaret på din fråga så är det nej overall Citera
AvdankadGamer Postad igår kl 14:22 Författare Rapport Postad igår kl 14:22 Fint tugg, väldigt kul att läsa allas tankar! Enligt min sim så spelade jag handen bra. Datorn gillade min check turn och tyckte vi ska syna river 45% av gångerna ungefär mot en dators range så som handen spelades. Min take är att reggen som jag spelade handen mot, som också många av ni var inne på, är att han inte har i närheten av tillräckligt med bluffar för att jag ska syna så ofta med min hand. När jag väl spelade handen var de enda bluffarna jag hittade typ T9s eller om han gör om JT redan på turn, vilket jag inte tror att många på den här nivån gör. Tror inte heller de flesta ens floatar låga par, och tror dessutom inte de få som floatar dessa händer gör om dem till bluff redan på turn. En tanke som en annan spelare i min studiegrupp tog upp var att fortsätta betta turn med ytterligare ett 30%-bet. Datorn gillar obv inte detta, p.g.a. i detta fall spelar FI perfekt mot det och vi får det jobbigt. I verkligheten tror jag däremot att ett 30%-bet på turn ger oss väldigt mycket klarhet i var vi står då jag tror att FI kommer att raisea sina 2-par och set samt endast syna med sina drag eller par+drag. Det gör det mycket lättare för oss att på river ta bättre beslut. Tankar på det? 2 Citera
brusig1 Postad igår kl 16:21 Rapport Postad igår kl 16:21 1 timme sedan, säger AvdankadGamer : Fint tugg, väldigt kul att läsa allas tankar! Enligt min sim så spelade jag handen bra. Datorn gillade min check turn och tyckte vi ska syna river 45% av gångerna ungefär mot en dators range så som handen spelades. Min take är att reggen som jag spelade handen mot, som också många av ni var inne på, är att han inte har i närheten av tillräckligt med bluffar för att jag ska syna så ofta med min hand. När jag väl spelade handen var de enda bluffarna jag hittade typ T9s eller om han gör om JT redan på turn, vilket jag inte tror att många på den här nivån gör. Tror inte heller de flesta ens floatar låga par, och tror dessutom inte de få som floatar dessa händer gör om dem till bluff redan på turn. En tanke som en annan spelare i min studiegrupp tog upp var att fortsätta betta turn med ytterligare ett 30%-bet. Datorn gillar obv inte detta, p.g.a. i detta fall spelar FI perfekt mot det och vi får det jobbigt. I verkligheten tror jag däremot att ett 30%-bet på turn ger oss väldigt mycket klarhet i var vi står då jag tror att FI kommer att raisea sina 2-par och set samt endast syna med sina drag eller par+drag. Det gör det mycket lättare för oss att på river ta bättre beslut. Tankar på det? Block turn är street poker, street poker under rätt förhållanden är alltid en god idé. Framförallt på dessa nivåer. 2 Citera
Opteron Postad igår kl 21:50 Rapport Postad igår kl 21:50 5 timmar sedan, säger brusig1 : Block turn är street poker, street poker under rätt förhållanden är alltid en god idé. Framförallt på dessa nivåer. Bra @brusig1❤️ Citera
Recommended Posts