Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
7 minuter sedan, säger brusig1 :

Klassisk kommentar som tvingar mig att kolla en sim för referens. Hans bluff bränner 12bb, varken A eller 5 blockar dina bluffcatchers/nuts men blockar folds. Mtp du inte ska slowspela AA vill han blocka Tx (vilket inget av dina kort gör men ha en annan suit hade gjort) eller KK-JJ. Av samma anledning är det en diskutabel turnbet med då du också peelar random Axhh som foldar turn. Stoppar vi in 300bb så räcker verkligen inte bara resonemanget att vi får bort bättre händer.

TLDR: oop ska bluffa spaders och/eller två broadways

Okej okej lyssnar på proffset såklart! Låter väldigt rimligt. Har aldrig kollat sims, är ren explo gubbe.

• Like 1
Postad
6 timmar sedan, säger Fillen3 :

Rekord back ikväll.. Tyckte inte äns jag spelade dåligt, fick bara penis i stort sett varenda hand jag spelade.image.png.91bcd79e28db9acdca439b47b7a76f70.png

Låt mig gissa. Var det en klassisk session där all skit GTO_wizard spelar med gjordes till guld? Sällan sett maken av en snubbe som springer mer pure än den nissen 

Postad
6 timmar sedan, säger soldado9 :

Låt mig gissa. Var det en klassisk session där all skit GTO_wizard spelar med gjordes till guld? Sällan sett maken av en snubbe som springer mer pure än den nissen 

Torskade det mesta mot konfettiregn. Helt sjukt att torska så mycket mot en sån gubbe.. 

• 4 weeks later...
Postad

Japp.. såhär kan det gå. Tror jag behövde detta faktiskt, en liten kick i röven. 

Jag vet exakt varför det har gått som det har gjort hittills, kommer försöka ta bort vissa läckor som jag vet att jag har och bara lägga mer fokus på att sätta dom enkla grejerna.  I maj kommer vi att köra över svs, finns inget annat.

image.png.29dd30f2dd864ef5df29c0717d1dd298.png

• Like 2
Postad

En funderingar jag har haft. Ju högre upp du kommer på svs desto tightare och mer passivt blir spelet. Är det ett vinnande koncept att ta bort bluff ur sitt spel? Kan nämna flera 25/50 regs som i stort sett spelar utan bluff 

Postad
Den 2025-05-05 kl 16:25, säger Fillen3 :

image.png.7ac354c0e713cef244ac714fa9816177.pngSkrmbild2025-05-05161436.png.0c53e1c3995b45a288c8719d5a7ea5a3.pngSkrmbild2025-05-03162543.png.fc283449d497d8be212b579cf5f0aa1c.png

Några goingar

Tycker första handen är fräsig. Ni båda har bra blockers och att handen spelas ut som den gör.

Men är inte Cartesblanches syn rätt vild oavsett, med tanke på djupet? Visst att han har en T:a. 

Postad
2 timmar sedan, säger Fillen3 :

En funderingar jag har haft. Ju högre upp du kommer på svs desto tightare och mer passivt blir spelet. Är det ett vinnande koncept att ta bort bluff ur sitt spel? Kan nämna flera 25/50 regs som i stort sett spelar utan bluff 

Tvek på att std dev är lägre på /50 än t.ex. /5. Visserligen lägre antal aggrotards, men på lägre stakes hittar du fortfarande "regs" som spelar 20 vpip.

Skulle gissa på att en del /50 regs helt enkelt är för rika för lägre stakes, och tjänar en okej timlön på att bumhunta, spela lugn o kontrollerad poker, och försöka stacka fisken.

men ja bluffa är överskattat! mvh 48 wwsf

Postad
21 timmar sedan, säger degenstein :

Tvek på att std dev är lägre på /50 än t.ex. /5. Visserligen lägre antal aggrotards, men på lägre stakes hittar du fortfarande "regs" som spelar 20 vpip.

Skulle gissa på att en del /50 regs helt enkelt är för rika för lägre stakes, och tjänar en okej timlön på att bumhunta, spela lugn o kontrollerad poker, och försöka stacka fisken.

men ja bluffa är överskattat! mvh 48 wwsf

Vad säger @brusig1?

Postad
Den 2025-05-06 kl 18:06, säger Fillen3 :

Man bluffar väl för att det är mer ev i att bluffa än att inte bluffa?
Egentligen är det ju ingen skillnad på ett värdebet eller en bluff så länge båda är +ev.

Postad
37 minuter sedan, säger Sparvöga :

Egentligen är det ju ingen skillnad på ett värdebet eller en bluff så länge båda är +ev.

Jo men varför slutar regsen att bluffa på högre nivåer?

Postad
37 minuter sedan, säger Sparvöga :

Beror på hur tunnt du värdebettar, men i regel är ju EV-skillnaden mellan bet/check mycket större för värdebets. I många fall för bluffs är EV(check) = EV(bet). Så i teorin är det inte nödvändigtvis jätteviktigt att ha bluffs på river efter bet-bet, om inte runouten är extremt fördelaktigt (då kan bluffs bli +EV eftersom FI kommer överfolda)

Men t.ex. om FI check raisar flopp, bet flop och checkar river, är det en rätt stor punt att skippa bluffs (skulle gissa på att solver foldar 80% eller nåt absurt i såna lines, så bluff vinner mkt pengar)

Postad

Dom bra regsen på /10 bluffar mer än vad /50 regsen gör. Majoriteten av /50 regsen jag har lirat mot bluffar inte.

T.ex bossmedia, cartesblanches och krojje. Verkligen 0 bluff på dom gubbarna 

Postad
54 minuter sedan, säger Fillen3 :

Jo men varför slutar regsen att bluffa på högre nivåer?

De regs som inte bluffar/bluffar mindre är fortfarande vinnande regs så länge det är en bra VIP på bordet som är tillräckligt stor förlorare. Att däremot spela utan bluff helt är ju självklart förödande för din winrate. 

svaret på din fråga: Ja dom vinner fortfarande men dom vinner mindre. Jag antar du menar regs som SkogsLivet , TorvaldPalema , PILSNERBOLL? 

• Thanks 1
Postad
2 timmar sedan, säger Fillen3 :

Dom bra regsen på /10 bluffar mer än vad /50 regsen gör. Majoriteten av /50 regsen jag har lirat mot bluffar inte.

T.ex bossmedia, cartesblanches och krojje. Verkligen 0 bluff på dom gubbarna 

Japp. Sitta och vänta på träff… riktigt trist spela mot men verkar vara ett vinnande koncept. Tyvärr 

• Like 1
Postad
46 minuter sedan, säger soldado9 :

Japp. Sitta och vänta på träff… riktigt trist spela mot men verkar vara ett vinnande koncept. Tyvärr 

Ni får det att låta som att ni bluffar för skoj skull 😆 Fattar vad @Sparvöga menar nu, givetvis bör man bara bluffa när man tror att det är bra

Har ingen kommentar gällande regsen nämnda, men som sagt tror jag att det finns ett gäng regs som bumhuntat SVS i ett decennium och bara jagar fisken. Dom behöver inte bli förebilder bara för att dom har större rulle. IMO är MMoment22 bäst på SVS och han har troligtvis också högst WWSF på siten. Så en smart aggressiv stil är helt klart bäst oavsett stakes. Aggressiva spelare som fastnat på /10 har inte klättrat av en bra anledning, att tanklöst spela aggro bara för att vara aggro är knappast rätt väg

• Like 2
  • Thanks 2
Postad
12 minuter sedan, säger degenstein :

Ni får det att låta som att ni bluffar för skoj skull 😆 Fattar vad @Sparvöga menar nu, givetvis bör man bara bluffa när man tror att det är bra

Har ingen kommentar gällande regsen nämnda, men som sagt tror jag att det finns ett gäng regs som bumhuntat SVS i ett decennium och bara jagar fisken. Dom behöver inte bli förebilder bara för att dom har större rulle. IMO är MMoment22 bäst på SVS och han har troligtvis också högst WWSF på siten. Så en smart aggressiv stil är helt klart bäst oavsett stakes. Aggressiva spelare som fastnat på /10 har inte klättrat av en bra anledning, att tanklöst spela aggro bara för att vara aggro är knappast rätt väg

Nej då. Men en riverbluff hade varit roligt att se 😌 men det blir ju väldigt lätt att spela mot såklart när många regs har 22% riverbet 

• Like 1
Postad
4 timmar sedan, säger degenstein :

Störst guns har han med. Har bevittnat de in action när han lyckades krossa ett whiskey-glas ofrivilligt på baren till vänster på bank, vad den nu heter.

Av att dömma av hhsen på forumet verkar det som folket på /10 inte direkt respekterar sina bbs öht och bara skickar in det hejvilt så hade gissat högre std dev på lägre nivåer. Att det spelas djupstackat borde resultera i mer varians med.

• Haha 1