Gå till innehåll

BIGD - resan från sopgul till rikedom

Recommended Posts

Postad
4 minuter sedan, säger AvdankadGamer :

Vilka stakes? Jag har nyligen också börjat köra euroborden på svsklienten nämligen, men har inte sett ditt namn ännu :) 

Tror vi spelar olika tider bara, Spelar knappt dagtid/kvällstid. Spelar microstakes 50-500 nl

• Like 1
Postad (redigerade)

Tror ni han synar AA-KK? och ja, man vet mycket väl att det är stålet man försöker skjuta bort river när pool har 0% bluff i den linjen. Men kanske kan checka också och hoppas vinna mot någon kombo AK, lite trött under denna sessionen kommer på nu jag inte har några sets, 2p. Men han soulreadar mig och tänker jag gör om allt semiskräp till bluff 

bluff.png

Redigerad av soldado9
adfgadf
Postad
5 timmar sedan, säger soldado9 :

Tror ni han synar AA-KK? och ja, man vet mycket väl att det är stålet man försöker skjuta bort river när pool har 0% bluff i den linjen. Men kanske kan checka också och hoppas vinna mot någon kombo AK, lite trött under denna sessionen kommer på nu jag inte har några sets, 2p. Men han soulreadar mig och tänker jag gör om allt semiskräp till bluff 

bluff.png

Inte alla gånger men majoriteten av gångerna så synar han nog av AA-KK när inte färgen landar på river. 

Betten på turn är lite tell när den är så stor på att han inte är beredd att folda river utan c/s ned. 

Sen när han träffar topp set så blir ju hans liv lite enklare även om det endast är en one liner till stege. Och vilka händer ska du ha när du checkar bakom en blöt och dynamisk flop i 3b pot?

Mest troligt att du inte har ett set eller tvåpar.

QTs vore möjligt att checka bakom någon gång, men hatar livet om ett till spader skulle komma, sen finns det bara 1 kombo kvar av QTs. 

67s skulle du kunna checka bakom.

När han bettar 80% på turn, efter att du cappat dig på flop och i kombination med att ni inte är djupare än vad ni är så har du inte så mkt fold equity på river. 

Du har SDV här och lite fold equity, check vore bättre på sin plats. Men det hjälper inte den tunna röda linjen;=)

Hade du inte haft SDV eller betten på turn hade vart mindre så hade jag gillat, kanske till och med älskat din river jam. 

• Like 2
Postad
7 timmar sedan, säger soldado9 :

bluff.png

Wow, vad gör du? Nej, skämt åsido - bra HH faktiskt. Det blir bättre hand history när man blandar bra och dåligt.

• Like 1
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, säger Babushka1 :

Inte alla gånger men majoriteten av gångerna så synar han nog av AA-KK när inte färgen landar på river. 

Betten på turn är lite tell när den är så stor på att han inte är beredd att folda river utan c/s ned. 

Sen när han träffar topp set så blir ju hans liv lite enklare även om det endast är en one liner till stege. Och vilka händer ska du ha när du checkar bakom en blöt och dynamisk flop i 3b pot?

Mest troligt att du inte har ett set eller tvåpar.

QTs vore möjligt att checka bakom någon gång, men hatar livet om ett till spader skulle komma, sen finns det bara 1 kombo kvar av QTs. 

67s skulle du kunna checka bakom.

När han bettar 80% på turn, efter att du cappat dig på flop och i kombination med att ni inte är djupare än vad ni är så har du inte så mkt fold equity på river. 

Du har SDV här och lite fold equity, check vore bättre på sin plats. Men det hjälper inte den tunna röda linjen;=)

Hade du inte haft SDV eller betten på turn hade vart mindre så hade jag gillat, kanske till och med älskat din river jam. 

Checkar nog dom flesta tiorna ip BBvsMP 3b pot. Men som jag skrev också så kom jag på i efterhand att jag inte har några sets/2p river men samtidigt vet jag inte riktigt om jag har jättemånga bluffar . Är också rätt säker han är stark turn när han börjar bomba men jag tänker att när jag har dubbelpipa och många grisiga rivers att jag kan vinna potten rätt ofta river, dock ska sägas att denna reg är duktig och ej gillar att att trycka på foldknappen, intressant hur många marginella punts man gör varje dag när man 7-8 tablar timme efter timme. 

Redigerad av soldado9
afg
Postad
5 timmar sedan, säger soldado9 :

men samtidigt vet jag inte riktigt om jag har jättemånga bluffar

Syn! Du har inte SÅ många Tx och för varje kombo får du komplettera med en halv bluff. Känns det som standard snarare än undantag för dig att hitta hit med 66/77 så är det redan kört, då överbluffar du innan du ens börjat fundera på att skjuta KJs, AJs och ev slaskiga A9s, A8s, 87s, 65s som jag inte tror du kan motstå varje gång. 

Steker en hygglig reg med KK/AA här så är det nog för att det kan ta lite tid att ropa ner morsan till källaren och ge henne en high five innan man synar.