Gå till innehåll

Old man yells at cloud


slasknit

Recommended Posts

Jag spelade mycket fram till för cirka 10 år sen, men sen kom liv och jobb ivägen. I vintras började jag spela igen och upptäckte att det var väldigt kul!

Jag spelade low/mid-stakes när det begav sig, men nu började jag om på PLO10 i ett försök att grinda mig uppåt. För tillfället blandar jag PLO50 och PLO100 på GG, men har börjat spela lite 2,5/5 och 5/10 PLO på SvS. Lite dåligt med trafik, men kul med HU och 3 handed för att starta bord. Kul att spela djupt också.

När jag slutade spela fanns inga PLO solvers så det har varit ett rejält kaninhål att dyka ner i. Jag har alltid varit mycket för att grotta ner mig i saker, så solvers passar mig bra. Jag försöker studera en hel del, men har mycket kvar att lära. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session på SvS och GG. Missade varenda bräda på SvS så backade 2K där, men plussade runt 100$ på GG så helt värdelöst var det inte.

SvS regs verkar vara life nits. Ingen ville starta bord och satt ut så fort fisken drog och det blev HU. Jag gjorde mitt bästa för att hålla igång 2,5/5 och 5/10-bord, men det  var en kamp i motvind. Så fantastiskt bra är jag inte att det innebär några större förluster att spela HU mot mig för att starta bord. 

Jag spelar gärna mot vem som helst på nivåer jag är bekväm med. Antingen finns där värde och då gör jag pengar eller så är det någon som är duktig och då lär jag mig saker. Det är såklart dumt ekonomiskt att regbattla som huvudsyssla i högrakespel, men jag tror att det är bra att göra det ibland för att bli utmanad och utvecklas. Sen är det ju kul också! 

Jag nickar Huvva på SvS förresten.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger slasknit :

Jag spelar gärna mot vem som helst på nivåer jag är bekväm med. Antingen finns där värde och då gör jag pengar eller så är det någon som är duktig och då lär jag mig saker

detta är så jag alltid hållit mig skarp. visdomsord! take note.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp runt 3K på SvS efter en kort kvällssession. Respekt till sailorpoker som inte drog sig från att spela 3 handed. Jag sprang bra i 3betade potter, både som 3betare och synare, så det kändes rätt lättspelat. Att jag fick många folds när jag bluffade hjälpte också.

Att springa bra eller dåligt på bluffar sätter ofta stämningen på hur jag upplever en session. Ibland blir det ju sessioner där den del av rangen som bluffar dyker upp ofta. Får jag mycket syn då har jag lätt att tvivla på mitt spel. Det tiltar mig inte under sessionen utan mer att jag känner mig lite dum i huvudet och börjar fundera på om jag överbluffar i spots. Stabs i multiwaypotter är nog värst i och med att jag inte har så bra koll på GTO där. Får jag ett gäng syn på rad när jag har stabbat med halvrisiga blockers funderar jag lätt på vad jag håller på med egentligen. Folk gillar ju ändå att folda mer än att syna så det är inte som att jag kommer att sluta stabba, men det kan sätta sig i huvudet om det funkar dåligt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kräftgång två senaste dagarna, men jag har sovit uselt två nätter i rad så spelet har kanske inte varit på topp. Avslutade precis en session där jag hamnade HU på ett 5/10-bord som dog. Upptäckte att jag hade glömt HU-3betsranges i någon slags trötthetsförvirring. Kände mig typ dement, sådär att saker man vet att man kan bara helt plötsligt är borta. Efter det kändes det som att det var dags att avrunda.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen har än så länge varit hyfsad spelmässigt. Upp någonstans mellan 1K och 2K. Det rullade 6 bord 2,5/5 på SvS igår kväll och det var ju trevligt. 

Jag håller på att ta ut en del av rullen från GG och fyfan vad det är krångligt. GG hade Mastercard som uttagsalternativ tidigare och då funkade det bra, men nu behöver man använda annat. Det känns som att bankernas åtgärder för att minska penningtvätt gör att man behöver bete sig som en penningtvättare för att få tillgång till sina pengar. Grymt dyrt också med avgifter för valutaväxlingar och uttag. 

Det blir nog SvS för hela slanten framöver. Jag har sparat några K$ på GG för att komplettera SvS, men när jag är rullad för 1/2€ blir det att komplettera med euroborden istället. Under det är raken för hög på euroborden.

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte mycket spelat idag. Det var först bara 2 anonyma bord på /5 och jag gillar inte dem så det blev lite GG. Sen kom det igång ett /20 bord så jag hoppade in på det och kompletterade med anonyma bord. Jag spelade på telefonen så det blev att stänga ner GG.

/20 är egentligen för högt för min rulle, men beggars can't be choosers och det var ju lite spännande att spela djupt på en för hög nivå. Bra värde vid bordet och även om jag var lite kortdöd fick jag med mig dryga tusenlappen innan yngsta dottern vaknade av en mardröm och jag fick snapquitta för att agera förälder.

Lyckligtvis brukar normala bord oftast rulla på /5 och /10, men jag ser i lobbyn att anonyma bord verkar dominera längre ner. Jag fattar inte riktigt varför. I min värld tar det bort en del av det roliga med poker och eventuellt fusk blir svårare att upptäcka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger slasknit :

Det blev inte mycket spelat idag. Det var först bara 2 anonyma bord på /5 och jag gillar inte dem så det blev lite GG. Sen kom det igång ett /20 bord så jag hoppade in på det och kompletterade med anonyma bord. Jag spelade på telefonen så det blev att stänga ner GG.

/20 är egentligen för högt för min rulle, men beggars can't be choosers och det var ju lite spännande att spela djupt på en för hög nivå. Bra värde vid bordet och även om jag var lite kortdöd fick jag med mig dryga tusenlappen innan yngsta dottern vaknade av en mardröm och jag fick snapquitta för att agera förälder.

Lyckligtvis brukar normala bord oftast rulla på /5 och /10, men jag ser i lobbyn att anonyma bord verkar dominera längre ner. Jag fattar inte riktigt varför. I min värld tar det bort en del av det roliga med poker och eventuellt fusk blir svårare att upptäcka

Sagt det tidigare och säger det igen. Hade undvikit alla anonyma PLO-bord på Svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger RuoXuan :

Sagt det tidigare och säger det igen. Hade undvikit alla anonyma PLO-bord på Svs.

Anonyma HU är väl okej, fast lite tråkigt. Det finns i alla fall ingen risk för collusion där. 6maxborden är ju onödigt att spela när det finns vanliga.

Har du märkt något särskilt vid borden som gör att du undviker dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart, anonyma HU bord är inget konstigt i sig.

Haft ett par underliga sessioner på dom anonyma borden över ett litet sample (sen klientbytet) och jämfört med tidigare år verkar trafiken ha ökat just vad gäller anonyma PLO-bord med vad som runnar på resten av siten.

Colluding känns väldigt nära till hands. 

Redigerad av RuoXuan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger slasknit :

 eventuellt fusk blir svårare att upptäcka. 

Eventuellt fusk blir svårare för spelarna att upptäcka.

Däremot blir det, lite icke-intiutivt, faktiskt lättare för säkehetsavdelningen på nätverket att upptäcka collusion. Går inte in på hur, jag ska inte hjälpa fuskare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bra om man a) hjälper till att starta vanliga bord när möjligt och b) table selectar anonyma hårdare. Värdet kan ju vara bra även med colluders på bordet.

Men jag tycker absolut man ska dra öronen åt sig om man känner att man blir squeezad ur potter orimligt ofta på anonyma. Har sett glasklart fusk på både NLHE och PLO-borden innan klientbytet iallafall. Efter klientbytet har jag inte spelat anonyma. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Eventuellt fusk blir svårare för spelarna att upptäcka.

Däremot blir det, lite icke-intiutivt, faktiskt lättare för säkehetsavdelningen på nätverket att upptäcka collusion. Går inte in på hur, jag ska inte hjälpa fuskare.

Jag tänkte nog mest utifrån spelarens perspektiv, men intressant att höra att det är lättare för sajterna med anonyma bord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Bryggkaffe :

Är väl bra om man a) hjälper till att starta vanliga bord när möjligt och b) table selectar anonyma hårdare. Värdet kan ju vara bra även med colluders på bordet.

Men jag tycker absolut man ska dra öronen åt sig om man känner att man blir squeezad ur potter orimligt ofta på anonyma. Har sett glasklart fusk på både NLHE och PLO-borden innan klientbytet iallafall. Efter klientbytet har jag inte spelat anonyma. 

Jag startar gärna bord. Tycker att det är kul med HU och 3-4 händigt. Jag spelar dock en del i mobilklienten och eventuellt är det jag som är trög, men det verkar inte gå att starta bord där. Man hamnar istället på väntelistan och då bygger det på att någon annan sätter sig. Ett bord startar visserligen om någon annan också vill spela, men jag tror att det hade varit lättare om man kunde sätta sig direkt så att det syns att man vill spela.

Som sagt kan det ju vara jag som missat något och då tar jag tacksamt emot information om hur man sätter sig vid ett tomt bord i mobilklienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Eventuellt fusk blir svårare för spelarna att upptäcka.

Däremot blir det, lite icke-intiutivt, faktiskt lättare för säkehetsavdelningen på nätverket att upptäcka collusion. Går inte in på hur, jag ska inte hjälpa fuskare.

Ja, för att iPoker har ett bra rykte historiskt sett vad gäller deras säkerhet?😂 (Går bra att googla själv om man vill hitta info)

Och Svs "säkerhetsavdelning" är icke existerande.

Att spelare på Svs saknar heder och etikett är inget nytt. Så, nä. Kliv anonyma borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten backsession idag. Trodde att det skulle bli värre. Torskade AA vs AA all in pre, sen set över set och sen nån annan coolerhand inom loppet av någon minut rätt kort in i sessionen. Sen var det ett gäng bluffcatchers som slog fel så då tänkte jag att det nog kommer att dra iväg, men det tog sig lite mot slutet.

Folk är för övrigt sjukt nitty på Svenska spel, i alla fall de som verkar vara regs. Väldigt mycket värdebets som missas, cbets som inte följs upp och folds mot raises. Jag tycker att jag kommer undan med väldigt mycket, även med risiga blockers. Kan inte komma ihåg att jag har sett någon gå 3 gator med en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade idag, men sprang kasst i all ins så det blev inte så mycket pengar. Splittade en AA mot AA, men förlorade resten.

Det var en sån session där man först har en bra red line och sen blir det en bra blue line eftersom folk kommer på att jag inte kan ha det varje hand. Jag tycker att det är mycket mer avgörande för hur man springer än all in EV: att folk synar när man har det och foldar när man inte har det. Det är ju också roligare att beta 3 gator med blockers och få en tank/fold på river än att floppa top set vs wrap och att settet håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har grävt djupt i BTN vs CO 3bp senaste veckorna. Det är ett av 7 vanliga spots som jag lägger den mesta studietiden på. Jag gör en del avstickare såklart. Sen jag började spela på SvS har det blivit att plugga en del HU och 3handed också. Merparten av tiden läggs dock på standardspots i 6max.

Egentligen är det mest förarbete för drillande jag har gjort nu. Jag har 25 brädor jag jobbar med som får representera hela spelet. Det täcker såklart inte allt, men det känns ohanterligt att ha fler brädor och jag tycker att det ger en ganska bra uppskattning av hur alla brädor spelas.

Det som tar tid är att skapa heuristik på brädor med mycket mixade strategier. Vissa brädor är ju förhållandevis enkla, typ donka aldrig på A-hög bräda CO vs BTN 3bp, men andra är knepiga. På en del brädor kretsar det mycket kring sidokorten med backdoors och blockers och det går ju att göra något av, men på vissa brädor verkar det mer frekvensdrivet och då tycker jag att det är knepigt att skapa heuristik. Frekvenstänk är ju vardagsmat för er NL-spelare, men jag tycker att det är ovant att tänka frekvenser inom en handklass. Jag har väl ingen jättebra lösning på det, annat än typ "där ska jag leda ofta/lite/ibland med den handklassen", men det ger sig kanske med tiden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, säger slasknit :

Jag har 25 brädor jag jobbar med som får representera hela spelet. Det täcker såklart inte allt, men det känns ohanterligt att ha fler brädor och jag tycker att det ger en ganska bra uppskattning av hur alla brädor spelas.

Intressant jag satt i liknande tankar för ett tag sen Jag satt och funderade väldigt mycket på hur man ska dela upp det och i hur små delar...

Jag är väl inte riktigt där än dock att jag tycker det är värt att lägga tid på nått sånt. Så många läckor i andra delar av mitt spel. Sen är det ju så också att motspelarna har stora läckor. Tex om någon overfoldar då blir ju dina mixes med bluffs 100% bluffs ( i teorin ) och tvärtom. Sen så klart kan motspelarna anpassa sig också om dom ser att du överbluffar så kanske dumt att bluffa 100% mot en sån spelare. Jag tror man lämnar många bb/100 om man inte anpassar sig mot spelarna och fokuserar alldeles för mycket på balans med frekvenser.

Jag tror också det kan vara värt att att studera lite oortodoxa betsizes,det är  en försumbar förlust i teorin men gör det nog väldigt mycket jobbigare för ditt motstånd att möta sizes och lines dom inte är vana med. Ex en viss typ av bräda kanske man kan förenkla till en rangebet,men man kan också gå en bigbet strat på den brädan (och checka fler händer bakom) vilket kanske blir väldigt ovant för motståndarna att spela mot.

För känns som man blir väldigt drillad i att möta dessa 20-33% rangebets på floppar ( svårt att göra ett misstag just där )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger aml :

Intressant jag satt i liknande tankar för ett tag sen Jag satt och funderade väldigt mycket på hur man ska dela upp det och i hur små delar...

Jag är väl inte riktigt där än dock att jag tycker det är värt att lägga tid på nått sånt. Så många läckor i andra delar av mitt spel. Sen är det ju så också att motspelarna har stora läckor. Tex om någon overfoldar då blir ju dina mixes med bluffs 100% bluffs ( i teorin ) och tvärtom. Sen så klart kan motspelarna anpassa sig också om dom ser att du överbluffar så kanske dumt att bluffa 100% mot en sån spelare. Jag tror man lämnar många bb/100 om man inte anpassar sig mot spelarna och fokuserar alldeles för mycket på balans med frekvenser.

Jag tror också det kan vara värt att att studera lite oortodoxa betsizes,det är  en försumbar förlust i teorin men gör det nog väldigt mycket jobbigare för ditt motstånd att möta sizes och lines dom inte är vana med. Ex en viss typ av bräda kanske man kan förenkla till en rangebet,men man kan också gå en bigbet strat på den brädan (och checka fler händer bakom) vilket kanske blir väldigt ovant för motståndarna att spela mot.

För känns som man blir väldigt drillad i att möta dessa 20-33% rangebets på floppar ( svårt att göra ett misstag just där )

Jag spelar i princip alltid explo om jag har någon koll på vem jag spelar emot. Håller med om att alla (inklusive jag själv) har en massa luckor där man tjänar mycket mer på att exploatera än att spela standard GTO. 

Sen gillar jag GTO-studier av ett gäng anledningar. Den mest uppenbara är att ha en bra baseline som funkar mot vem jag än möter. Spelar jag mot någon som verkar bra men som jag inte har koll på tendenser på så blir det att falla tillbaka på standard GTO.

En annan är att hitta linjer som inte är intuitiva, men som är bra. Bluffar med naturliga blockers är ju enkla att hitta men för att få ett vettigt bluff/värderatio behöver man hitta en hel del bluffar som inte är intuitiva. GTO-lösningen är ju lite maniac i en del spots där ens rangefördel gör att man ska bomba på med en massa händer och då hjälper det att hitta lämpliga händer. Exempelvis T97r CO vs BTN 3bp, där ska CO donka nästan 60% och det är ju väldigt mycket fler händer än stegar och nötblockers.

Sen tycker jag att GTO-kännedom gör att det går fortare att få koll på de andra spelarna. Rätt ofta är det händer man ser vid showdown som inte "borde" vara där.  Det gör att jag kan få ett grepp om hur spelaren tänker. 

Det med oortodoxa sizes är intressant. Jag använder det mest som en explo-grej mot fisk, men jag har kolla lite på HU matcher med Berri Sweet och hur han använder det. Mot tuffare motstånd kan det nog vara väldigt bra då många duktiga har bra koll på spelträdet med standardsizes, men sämre koll på det oortodoxa. Jag har dock en hel del manglande med standardsizes kvar innan jag känner att jag kommer att ta mig an det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass session ikväll. Backade runt 5K i mestadels konstiga potter. Alltså inget lurt spelmässigt utan bara folk som träffade gudomligt i 3, 4 och 5 betade potter. Sen någon nersyn med underfull mot fisk på dragig bräda och en AAxx mot Q234r på 223 flop så drog det iväg. Jag blev lite paranoid och overfoldade förmodligen en del, men de flesta regs har jag aldrig sett bluffa fler än en gata så det blev en del folds också. Kanske heller inte det bästa spelet av mig då jag är lite krasslig, men jag får kika på det imorgon.

Det blir förhoppningsvis en lång grind imorgon kväll. Jag tänker spela $55 WCOOP PLO eventet (med CG på sidan av) och går jag långt blir det en helkväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första och sista turren på länge. Jag spelade WCOOP PLO, men det var vansinnigt tråkigt. Jag bustade strax utanför pengarna, men det var liksom 2 timmar av shortstackspel och det är själsdödande. 

Jag spelade lite cash på SvS, men det var inget vidare heller. Jag verkar doomswitchad på SvS för jag kan inte vinna en all in. Any 4 är bra all in pre mot mina händer. Jag har inte räknat, men uppskattar att jag är runt 0 av 10 på senaste tiden. Det låter såklart som gnäll, men jag har inte vunnit en all in på 3 senaste sessionerna. Jag är rullad för stakesen så det gör egentligen inte så mycket, men det är lite demoraliserande när man blir 6betad med 9853sss och synar av med bra AAxx och förlorar.

Jag spelade en hand som nog var en punt också. Jag orkar inte leta upp handhistoriken, men kan försöka återge den. Jag 3betade JJ66 i BB vs BTN med en reg på knappen. Floppen kommer 894r. Jag cbetade, fick syn. Turn K, bet/syn. River 5, bet, lite tank men syn av 2par. Jag borde nog ha gett upp river. Blev lite förblindad av blockers, men jag ju väldigt få värdekombos som skulle ta den linen. Det är ju typ 679T eller 678T och set, men der är inte jättemånga 88 och 99 jag 3betar och relativt få KKxx som betar floppen. Jaja, lite punts får jag väl bjuda på. Lite småtiltande att den reggen satt ut så fort fisken försvann, men det verkar ju vara standard på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...