Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
6 timmar sedan, säger stefanovic :

Varför i hela friden ska du in veva såhär mot BearGlove? Han sitter ju med mer spänd stjärt än ”hewhomustbenamed” och ”Yxel”. Det är ju bara att kliva direkt så fort han visar tendens till slappa i stjärtmuskelaturen. 

+1 på detta. Jammar Latex kan du folda allt sämre än QQ och jammar du själv och får syn är det bästa du kan hoppas på QQ>AK.

Går det att exploita? Ja, men du har inte listat ut hur än!

• Haha 1
Postad
11 timmar sedan, säger Rhetoric :

Kan någon vänligen svara på mina frågor?

Hallå Rhetoric, jag finns här för dig. Ja jag tycker han är bra även om stats är åt det försiktiga hållet men kan såklart röra sig om fiskoptimering. Tror han är en riktig jävla fisk-slayer. Tycker han mixar upp sina linjer bra och verkar helt orädd om något känns bluffigt. Det som var väldigt clownigt i början när man spelade mot honom var att han jobbade mycket med stora raises och bets river och alltid hade nöten men där börjar han sakta men säkert jobba in en diversifierad korvlåda.

• Thanks 1
Postad
13 minuter sedan, säger emiiii :

+1 på detta. Jammar Latex kan du folda allt sämre än QQ och jammar du själv och får syn är det bästa du kan hoppas på QQ>AK.

Går det att exploita? Ja, men du har inte listat ut hur än!

Haha ja jag vet, sluta rub it in din jävel!

• Haha 1
Postad
12 timmar sedan, säger Yxel :

Han är tidernas crusher.
Jag tror han är daytrader som varvar trades med poker. Kan behövas fyllas på i kistorna om man spekulerar i memecoins.

Han loggar ut när NEW YORK STOCK EXCHANGE öppnar och hänger ut sin Gekko-dachri?

• Thanks 1
Postad
11 timmar sedan, säger z4muz :

Då förstår jag! Då blir pushen genast mycket bättre. 🤓

Du ville öppna upp motorhuven på gamle Mats och höra hur han tänkte och gamle Mats gav dig en unik inblick i sin plågade själ och du är inte nöjd? Det är naturligtvis inte bra oavsett men alla dessa cp-tourettes-spel är en stor del av mitt pokerbrand.

• Haha 1
Postad
7 timmar sedan, säger stefanovic :

Varför i hela friden ska du in veva såhär mot BearGlove? Han sitter ju med mer spänd stjärt än ”hewhomustbenamed” och ”Yxel”. Det är ju bara att kliva direkt så fort han visar tendens till slappa i stjärtmuskelaturen. 

Hela min vs player-lista är full av röda siffror mot BearGlove-typer som likt rovdjurspedofiler utnyttjar min fallenhet för barnsligheter.

Postad
5 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Hallå Rhetoric, jag finns här för dig. Ja jag tycker han är bra även om stats är åt det försiktiga hållet men kan såklart röra sig om fiskoptimering. Tror han är en riktig jävla fisk-slayer. Tycker han mixar upp sina linjer bra och verkar helt orädd om något känns bluffigt. Det som var väldigt clownigt i början när man spelade mot honom var att han jobbade mycket med stora raises och bets river och alltid hade nöten men där börjar han sakta men säkert jobba in en diversifierad korvlåda.

Tack, pappa.

• Like 1
Postad
4 timmar sedan, säger emiiii :

Du som fått in mycket volym och verkar ha lite sköna inputs i allmänhet, kan du inte göra en power ranking för Top 5 2,5/5?

Om en retard gör en lista är det lätt hänt att det blir en retard-lista men ska göra ett försök

• Haha 1
Postad

Hade droppat typ 300bb på kort tid på bordet så har möjligen en loose cannon-aura. Ser inte att en ABC checkar bakom med set/stege turn särskilt ofta. JJ är såklart en möjlighet men känns som många checkar flopp, i synnerhet med en J spader. Tror han har nära nog noll bluffar här. Visst får jag pusha här?

image.png.4a1964d581cce8791c5c51f80c2ff69b.png

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Hade droppat typ 300bb på kort tid på bordet så har möjligen en loose cannon-aura. Ser inte att en ABC checkar bakom med set/stege turn särskilt ofta. JJ är såklart en möjlighet men känns som många checkar flopp, i synnerhet med en J spader. Tror han har nära nog noll bluffar här. Visst får jag pusha här?

Dachirisolvern tar nån dag att få igång. Återkommer 

Redigerad av soldado9
  • Thanks 1
  • Haha 1
Postad
7 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Borde dom inte rent explo mässigt checka tillbaka alla nötter på turn här mot dig? :P ( Inge illamenat mot din spelstil)

Vad skulle explo-poängen vara med det då?

Postad
55 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Din image är att du bombar vs perceived cappad range, så de tjänar pengar på när du attackerar. 

Däremot tror jag inte man ska oroa sig för mkt mot sånt på denna nivån. Tror du har bäst hand nästan alltid med 44, så gillar din bombning på river. 

Motargument är väl att sure, även om du ska leda nästan alltid, vad får du syn av när du jammar? Där tänker jag att man får syn oftare än vad man borde få, så gillar jammen ändå. 

• Like 1
Postad

De som klonk säger, du attackerar cappade ranger och explon till det blir att cappa sig själv att X tillbaka för mycket värde. Men ingen spelar väl så på 20NL så gillar din jam :)

Postad
8 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Din image är att du bombar vs perceived cappad range, så de tjänar pengar på när du attackerar. 

Däremot tror jag inte man ska oroa sig för mkt mot sånt på denna nivån. Tror du har bäst hand nästan alltid med 44, så gillar din bombning på river. 

Motargument är väl att sure, även om du ska leda nästan alltid, vad får du syn av när du jammar? Där tänker jag att man får syn oftare än vad man borde få, så gillar jammen ändå. 

Ja exakt, tänker extremt många combos som är sugna och matchar hans linje (KJ, 56s, 45s, AK, KQ, AA) kontra relativt få Combos som slår mig som spelat. Och kör ju vansinnesjams en del.

Postad
5 minuter sedan, säger HampusGabriel :

De som klonk säger, du attackerar cappade ranger och explon till det blir att cappa sig själv att X tillbaka för mycket värde. Men ingen spelar väl så på 20NL så gillar din jam :)

Mats "Capped Range Predator" Jonsson

• Thanks 1
  • Haha 1
Postad
14 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Skeptisk till att leda där. Tror förvisso jag kommer fånga extremt få bluffar men tror också att han kommer syna nästan samma range som han v-bettar men då med fördelen att jag kan få in mer värde mot AA, AK, KJ, KQ, 45, 56. Tror som sagt på extremt få trap-checks på den turnbrädan som ger mig check-syn range flopp rätt mkt att fortsätta jobba med.

Postad
16 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Ja exakt, tänker extremt många combos som är sugna och matchar hans linje (KJ, 56s, 45s, AK, KQ, AA) kontra relativt få Combos som slår mig som spelat. Och kör ju vansinnesjams en del.

Med din spelstil, som du nämner i slutet där med "vansinnesjams", desto större anledning att skeppa in flisen med denna näven. 

Menar, om du bara överbetjammar bluff i spots som denna blir du ju väldigt lättspelad, du bör ju då peta in lite händer som är mer "light". Inte för att jag tycker 44 här är light, men du fattar vad jag menar. 

Postad

Skeptisk till att leda där. Tror förvisso jag kommer fånga extremt få bluffar men tror också att han kommer syna nästan samma range som han v-bettar men då med fördelen att jag kan få in mer värde mot AA, AK, KJ, KQ, 45, 56. Tror som sagt på extremt få trap-checks på den turnbrädan som ger mig check-syn range flopp rätt mkt att fortsätta jobba med.

Ah, menade inte att du ska donka(leda) river utan syftade på att din hand är bäst nästan alltid. 

Postad
19 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Hejar på dig Marre men checksyn flopp är väl sämsta möjliga alternativet?

7 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Mats "Capped Range Predator" Jonsson

Var frän och välj bort engelska ord.

Mats ”slaktar spridning” Jonsson har tyngd

• Like 1
Postad
43 minuter sedan, säger Markus8000 :

Hejar på dig Marre men checksyn flopp är väl sämsta möjliga alternativet?

Var frän och välj bort engelska ord.

Mats ”slaktar spridning” Jonsson har tyngd

Macke, jag älskar dig men jag är faktiskt frän på alla språk

• Thanks 1
Postad
22 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Hej 🥰

Som klonksteve skrev, vad får du syn av när du ställer som är sämre än bottenset.

Tänker att 56s & KJ synar. Men AK hittar fold. AA 4bettas väl pre nästan 1000% så den finns inte i range. 

Hade hellre synat pre. 

Ska du inte setminea som mig får du så snällt lyssna på Markus och cbetta på den floppen.