Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad (redigerade)

ah, ja nä jag gick ju högstadiet 95-97 och på den tiden var det LAN-partys och modem som gällde ute i lilla Piteå. Ingen hade förstås kabel till internet, och ADSL hade inte letat oss ut till oss heller, absolut inte ISDN heller. I Piteå körde vi varje lördag, var nästan 100 pers som dök upp varje gång var fantastiskt kul! Att sitta i Koax-kabelnätet var fruktansvärt emellanåt dock med så många, alltid nån plugg som bröts då någon skulle hem eller om någon skulle koppla in sig.

Vi bilade till älvsbyn ibland på helgerna för att spela på någon 2mbit lina där :).

edit: Sistnämnda, var åren 98-00 typ, snälla farsor så du inte tror vi var skurkaktiga eller befattade oss med epor.

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Postad
1 timme sedan, säger killerwolf2 :

ah, ja nä jag gick ju högstadiet 95-97 och på den tiden var det LAN-partys och modem som gällde ute i lilla Piteå. Ingen hade förstås kabel till internet, och ADSL hade inte letat oss ut till oss heller, absolut inte ISDN heller. I Piteå körde vi varje lördag, var nästan 100 pers som dök upp varje gång var fantastiskt kul! Att sitta i Koax-kabelnätet var fruktansvärt emellanåt dock med så många, alltid nån plugg som bröts då någon skulle hem eller om någon skulle koppla in sig.

Vi bilade till älvsbyn ibland på helgerna för att spela på någon 2mbit lina där :).

edit: Sistnämnda, var åren 98-00 typ, snälla farsor så du inte tror vi var skurkaktiga eller befattade oss med epor.

Vad spelade man ens för spel om man lanade 95? 

Postad
6 timmar sedan, säger brusig1 :

Kastar in Command & Conquer, Quake 1-2, Warcraft, Doom 2, Duke Nukem 3D som feta titlar man lirade då. 

Sen kom CS och tog över allt något år senare, vad jag minns. 

• Like 1
Postad (redigerade)
8 timmar sedan, säger brusig1 :

som klonksteve skrev,  doom II, c&c och c&c red alert(96?) var väl en av OG'sen, heroes, orkar inte söka upp exakta timelines på alla spel, quake beta kom 95 och release 96, diablo 1 typ 96 och duke 96. 

Sen blev det väldigt spännande 97 med diablo, 98 med starre osv. LAN exploderade oerhört 98+ så jag förstår att 95 kändes lite torrt, men skrev att jag gick högstadiet dom åren och LAN tilltog ju under sommaren i åttan och framåt antar jag så 96+ men jag satt även och mud'a också en hel del, inte för att man behövde lana för det, men sitta hela helgen på modem var inte populärt, telefonlinjen blockerad och notan skyöhög, var en av de lyckliga som hade modem redan -94 men det fanns inte mkt att surfa på då kan jag säga, altavista hitta inte mycket och fort gick det inte :)

edit: D2 måste fan vara -99, har det som minne iaf. 
edit2: fanns ju massa skräpspel som man höll på med också, heretic vill jag minnas något skitspel hette, något mechwarrior spel också där man drog runt o sköt på varandra. 
edit3: sen vill jag tillägga, LAN var ju mycket gemenskap, shareware och kopiera av varandra, lyckas cracka photoshop åt folk, eller paintshop pro eller vad fan det hette och man kunde ju sitta o spela hela helger bredvid varandra i singleplayerspel också bara för att.

Redigerad av killerwolf2
Postad

vill lägga till att i nian satt då hela jävla skolan  i datorsalarna och spelade quake på skolans nät på håltimmar och dylik, och efter lektioner när det var kortare tid så rushades det till grupprummen som fanns i varje korridor efter lektionerna för att paxa grupprumsdatorerna för lite quake en stund. Vi anordna till och med en quaketurnering på skolan som jag fick äran att vinna, fick välja mellan tre priser av vår datalärare. En bunt tomma floppydisks, syndicate 1 och en tom CD-rom.

Jag valde floppydisks.

• Like 3
Postad
7 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Kastar in Command & Conquer, Quake 1-2, Warcraft, Doom 2, Duke Nukem 3D som feta titlar man lirade då. 

Sen kom CS och tog över allt något år senare, vad jag minns. 

Spelade vi inte det som var embryot till Wow? Kommmer ihåg att vi satt på en kompis farsas advokatkontor (som hade massor nya datorer) och byggde arméer. Hette det kanske bara Warcraft?

Postad
5 timmar sedan, säger killerwolf2 :

vill lägga till att i nian satt då hela jävla skolan  i datorsalarna och spelade quake på skolans nät på håltimmar och dylik, och efter lektioner när det var kortare tid så rushades det till grupprummen som fanns i varje korridor efter lektionerna för att paxa grupprumsdatorerna för lite quake en stund. Vi anordna till och med en quaketurnering på skolan som jag fick äran att vinna, fick välja mellan tre priser av vår datalärare. En bunt tomma floppydisks, syndicate 1 och en tom CD-rom.

Jag valde floppydisks.

Gåshud! 

Gissar att jag är 1 år yngre än dig och gick i åttan så man fick kriga hårt för att få en plats. Nån gubbe introducerade en idé han hade fått från internet att man skulle spela strafe med musen och skjuta från space för maximal träffsäkerhet. W framåt!

• Like 1
Postad
8 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Spelade vi inte det som var embryot till Wow? Kommmer ihåg att vi satt på en kompis farsas advokatkontor (som hade massor nya datorer) och byggde arméer. Hette det kanske bara Warcraft?

ja men jag tror inte warcraft 1 gick att LAN'a. Jag vet att jag spelade mot folk i det men kanske var peer2peer connection eller något sånt. Alltså att det bara gick 1v1'a.

Postad
2 timmar sedan, säger killerwolf2 :

ja men jag tror inte warcraft 1 gick att LAN'a. Jag vet att jag spelade mot folk i det men kanske var peer2peer connection eller något sånt. Alltså att det bara gick 1v1'a.

Tiden då Starcraft-LANEN gick var peaken av allt.

• Like 1