Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
1 minut sedan, säger Johan_Beta :

Vad gör jag på Micro - det är ju här jag ska vara med min okonventionella spelstil. 

image.png.f9e56293b440c14e124705c5ee0ecd0d.png

Tror jag någon gång back in the day var all-in på 3-6$ med typ 1800 USD men beroende av valutakurser kan nog detta vara min största all-in raise hittills.

Postad
3 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Vad gör jag på Micro - det är ju här jag ska vara med min okonventionella spelstil. 

image.png.f9e56293b440c14e124705c5ee0ecd0d.png

Det är ju det här jag säger. Man måste upp på nivåer där dom respekterar ens höjningar.

• Thanks 1
Postad (redigerade)
35 minuter sedan, säger Dinousarien :

Riktigt sexigt att du valde köpa in för 200bb också för att visa vem som bestämmer! 👍

Moment22 fyllde på sin stack till max en millisekund efter jag satt mig lol

Kanske behöver jobba lite på smoothness i sitt fiskexploit-game

Redigerad av Johan_Beta
Postad
10 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Moment22 fyllde på sin stack till max en millisekund efter jag satt mig lol

Kanske behöver jobba lite på smoothness i sitt fiskexploit-game

Vad snackar du om, det har varit standard sedan medeltiden att köpa in för att täcka spelaren till sin höger oavsett skill.

• Haha 1
Postad

Apropå stora dachris måste det här vara en av de mer ambitiösa bluffar jag blivit utsatt för - och till köpet utförd med Kx - dvs bluffaren är helt säker på att Kx inte på något vis kan hålla och ska 4x-bluffa av mig den bättre handen mot BB som bör kunna ha alla over full-house på brädan.

image.png.47650093bc5763d2f8c42dea3623d47b.png

• Thanks 1
Postad
40 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Apropå stora dachris måste det här vara en av de mer ambitiösa bluffar jag blivit utsatt för - och till köpet utförd med Kx - dvs bluffaren är helt säker på att Kx inte på något vis kan hålla och ska 4x-bluffa av mig den bättre handen mot BB som bör kunna ha alla over full-house på brädan.

image.png.47650093bc5763d2f8c42dea3623d47b.png

Steksynar att denna hh är äkta.

Om den mot förmodan är äkta så undrar jag vilka händer gemene 1/2-lirare checkar denna flopp som du sen förlorar mot. KK?

Postad
10 minuter sedan, säger Markus8000 :

Steksynar att denna hh är äkta.

Om den mot förmodan är äkta så undrar jag vilka händer gemene 1/2-lirare checkar denna flopp som du sen förlorar mot. KK?

Bra syn, har modifierat den i paint.

Vad spelar det för roll om du landar i att hen bara kan ha KK när bluff% ändå bara är 1 på 100 över tid?

Visar det sig att den här typen av spel innehåller mkt bluffar av en specifik person är det ju bara att luta sig tillbaka och skörda senare - behöver väl egentligen inte jaga första misstänkta spotten som en utmärglad hyena?

Postad
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Bra syn, har modifierat den i paint.

Vad spelar det för roll om du landar i att hen bara kan ha KK när bluff% ändå bara är 1 på 100 över tid?

Visar det sig att den här typen av spel innehåller mkt bluffar av en specifik person är det ju bara att luta sig tillbaka och skörda senare - behöver väl egentligen inte jaga första misstänkta spotten som en utmärglad hyena?

Tänkte du ville vara en stökare och ändrade handen Marre.

Du har säkert rätt i teorin men ibland brukar jag tänka vad jag river runt med i dylika lägen och att en kåk ändå är en kåk. Om du försvarar med flat alla K3, K5 och K7 är du iofs lägre i rangen än vad jag tänkte först.

Tror öht sen det finns bättre saker att utvärdera i sitt spel än att man förlorar nån äcklig ibland.

Postad
3 timmar sedan, säger Markus8000 :

Tänkte du ville vara en stökare och ändrade handen Marre.

Du har säkert rätt i teorin men ibland brukar jag tänka vad jag river runt med i dylika lägen och att en kåk ändå är en kåk. Om du försvarar med flat alla K3, K5 och K7 är du iofs lägre i rangen än vad jag tänkte först.

Tror öht sen det finns bättre saker att utvärdera i sitt spel än att man förlorar nån äcklig ibland.

Jag är i praktiken uppe i stratosfären och rangefoldar men vi kan låtsas att jag har massor av Kx-combos

Postad
1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Jag är i praktiken uppe i stratosfären och rangefoldar men vi kan låtsas att jag har massor av Kx-combos

Fattar inte vad du menar men vet att jag testat göra blockerbluffar vid groteska stackdjup mot de riktiga sherifferna och aldrig fått nån kåk eller ens färg att folda. Hanna94 ger mig hopp om att det ska gå.

Fick fö googla rangefold (och spr nån annan gång) så borde nog sluta svara på hh:s i nån seriös mening. 

Postad
56 minuter sedan, säger Markus8000 :

Fattar inte vad du menar men vet att jag testat göra blockerbluffar vid groteska stackdjup mot de riktiga sherifferna och aldrig fått nån kåk eller ens färg att folda. Hanna94 ger mig hopp om att det ska gå.

Fick fö googla rangefold (och spr nån annan gång) så borde nog sluta svara på hh:s i nån seriös mening. 

Spelar som en testoboostad krosomskadad pitbull och är chockad över att folk synar dig med en underkåk ibland lol

• Haha 3
Postad
37 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Spelar som en testoboostad krosomskadad pitbull och är chockad över att folk synar dig med en underkåk ibland lol

Skrev inte att jag var överraskad men det kanske är felet då. Jag och Hanna spelar på olika sätt. Då var väl folden bra då. Vi kämpar på Marre. ❤️

• Like 3
Postad
2 timmar sedan, säger Markus8000 :

Skrev inte att jag var överraskad men det kanske är felet då. Jag och Hanna spelar på olika sätt. Då var väl folden bra då. Vi kämpar på Marre. ❤️

Jag älskar dig Macke, det vet du

• Like 2
Postad (redigerade)

Tre olika rivercalls - TRE OLIKA VÄRLDAR

1, Sandbaggar en halvpotts-betfolder och aggro-anders till vänster. Fällan slår igen på turn och jag är lite kluven eftersom hans aggression nästan helt dör ut på river och mkt sällan visar några bluffar. Det naturliga är väl steksyn och hoppas att man kan induce bluffar men om någon sen aldrig bluffar känns det ju som en meningslös freeroll. Hade också gillat om han hade haft lite mer kvar på river.

2, Känns som en spot som är underbluffad ironiskt nog och känns extra misstänkt när någon som faktiskt bluffar rätt mkt ska sälja in att han minsann är ute på tunn is. Känns inte heller som man vill gå så högt med en bluff eftersom tangentens riktning på fold eq% måste minska rätt drastiskt från halvpott upp till den här sizen.

3, Känns som en spot som är extremt överbluffad av exakt såna här lite nittiga typer som plockat upp en AQ/AK-hand och är högröda i ansiktet på river.

image.png.4751f53eed97b8e2baab70af5c0e38f3.png

image.png.0b60b4e8a8cc1c0e57013380ee548f0e.png

image.png.eb12a082a91e8303a905080b4c317192.png

Redigerad av Johan_Beta
  • Like 1
Postad

Även om du förväntar dig många folds med omslag på floppen med 33 så är det ändå ett extremt printande spel du väljer bort i hopp om att det ska bli fyrverkerier på A63r i en fyrvägs SRP med fisk. Jag tror det är minst sagt optimistiskt, din equity kommer inte vara särskilt het när någon vill peta in 200bb på river efter din floppsyn. 

Som du själv är inne på är det lite bak och fram att aktivt försöka sätta sig i bluffcatcher-situationer på SvS micros. 

• Like 2
Postad
5 minuter sedan, säger Bryggkaffe :

Även om du förväntar dig många folds med omslag på floppen med 33 så är det ändå ett extremt printande spel du väljer bort i hopp om att det ska bli fyrverkerier på A63r i en fyrvägs SRP med fisk. Jag tror det är minst sagt optimistiskt, din equity kommer inte vara särskilt het när någon vill peta in 200bb på river efter din floppsyn. 

Som du själv är inne på är det lite bak och fram att aktivt försöka sätta sig i bluffcatcher-situationer på SvS micros. 

Tycker väl Gunnars raise visar på problemen med en tudelad flop-strategi som jag gissar i praktiken kommer bli en snäv raise-range med mkt (rimliga) folds och svag bred syn-range som är extremt och uppenbart exploaterbar. Just den här spotten skulle jag nog i Gunnars ställe raise väldigt väldigt mkt och räkna med att plocka upp potten turn >80%.

Man ska komma ihåg att medium-sized pots också räknas.

Postad
14 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Tre olika rivercalls - TRE OLIKA VÄRLDAR

1, Sandbaggar en halvpotts-betfolder och aggro-anders till vänster. Fällan slår igen på turn och jag är lite kluven eftersom hans aggression nästan helt dör ut på river och mkt sällan visar några bluffar. Det naturliga är väl steksyn och hoppas att man kan induce bluffar men om någon sen aldrig bluffar känns det ju som en meningslös freeroll. Hade också gillat om han hade haft lite mer kvar på river.

2, Känns som en spot som är underbluffad ironiskt nog och känns extra misstänkt när någon som faktiskt bluffar rätt mkt ska sälja in att han minsann är ute på tunn is. Känns inte heller som man vill gå så högt med en bluff eftersom tangentens riktning på fold eq% måste minska rätt drastiskt från halvpott upp till den här sizen.

3, Känns som en spot som är extremt överbluffad av exakt såna här lite nittiga typer som plockat upp en AQ/AK-hand och är högröda i ansiktet på river.

image.png.4751f53eed97b8e2baab70af5c0e38f3.png

image.png.0b60b4e8a8cc1c0e57013380ee548f0e.png

image.png.eb12a082a91e8303a905080b4c317192.png

Hand 1, in med det på turn. 

Hand 2, inte fel att endast att ta syn pre imo. Men cbet här är bättre än x.

Hand 3, Wp! Hade du synat med din 9a om river vart 8h?

Postad
15 minuter sedan, säger Babushka1 :

Hand 1, in med det på turn. 

Hand 2, inte fel att endast att ta syn pre imo. Men cbet här är bättre än x.

Hand 3, Wp! Hade du synat med din 9a om river vart 8h?

Varför cbettar vi då? Kan förstå ex 88-99 men gillar 66-77:s koppling till flop

Vetifan du, förberedde mig på att få se nötflushen när jag synade givet de river stats jag hade på gubben

Postad
9 minuter sedan, säger Johan_Beta :

Varför cbettar vi då? Kan förstå ex 88-99 men gillar 66-77:s koppling till flop

Vetifan du, förberedde mig på att få se nötflushen när jag synade givet de river stats jag hade på gubben

För att skydda din hand, många kort som är tråkiga för dig. Händer jag kan tänka mig checka här som jag skulle ha i min range här efter trebet är AA, A3s. Mixar A4-A5s som bet/check fördel bet.

Din trebet range består av många Ax-händer. Hade du exempelvis checkat AK, AQ mm med överkort + hålpipa?

Samt det är en trebettad pot och lite mer BBs att fightas om. 

Postad
13 minuter sedan, säger Babushka1 :

För att skydda din hand, många kort som är tråkiga för dig. Händer jag kan tänka mig checka här som jag skulle ha i min range här efter trebet är AA, A3s. Mixar A4-A5s som bet/check fördel bet.

Din trebet range består av många Ax-händer. Hade du exempelvis checkat AK, AQ mm med överkort + hålpipa?

Samt det är en trebettad pot och lite mer BBs att fightas om. 

AK/AQ m bd fl skulle jag nog checka, likaså låga Ax. Men kommer i praktiken köra rätt hårt explo beroende av folder eller floater

Postad
Just nu, säger Johan_Beta :

AK/AQ m bd fl skulle jag nog checka, likaså låga Ax. Men kommer i praktiken köra rätt hårt explo beroende av folder eller floater

Gillar att backa in i händer som är relativt svaga values men har flopp-koppling pga fler naturliga call-möjligheter turn/river i tex 77-fallet där man plockar upp OE turn, svagt set river