Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

Kanske en dum fråga för er kunnigare killar, min bärbara datat där jag har min pokertracker fick ett virus och det gjordes en total återställning och alla program raderades.

 

Kan jag på något sätt få tillbaka den eller en ny registreringskod så jag slipper pröjsa en ny tracker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

precis lika mycket fusk att använda pokertracker som att använda botar.

 

har ni ingen skam i kroppen?

 

Är det fusk att kontrollera vad man har för statistik, spela upp händer som man är lite tveksam till hur man spelade eller kolla hur motståndaren spelade dem? Det är ju bara en förfining av hand historyn.

 

du har väl statistik över motståndares tendenser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina senaste 136 händer importerade jag men det registrerades inte i min statistik. Nu när jag försöker ladda in dem igen så går det inte, finns inga händer att importera.

 

Har alltid fått error när jag importerat händerna men det har alltid funkat ändå.. Det är BetOnBet jag spelar på.. Någon som har något tips vad jag kan göra?

 

Dels för att få bort de små störande Errors samt få tillbaka mina senaste 136 händer! (Mycket viktiga 136 händer ;) )

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelandet : "No showdown line found for game #378,108,362"

 

Någon som vet vad som menas med det? (BetOnBet)

Det står ju precis vad som är fel. Det saknas en rad som programmet väntar sig. Öppna hand historyn och se om det är något fel. Det kanske har blivit nån radbrytning på en rad som var för lång eller så. Eller så har de bytt format. Jämför med tidigare händer som du kunnat ladda in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur man fixar så varje season blir rätt tid?

Tex party handhistory har en tids zon medans b2b har en annan.

 

Nu, när jag spelar en season på b2b och därefter en på party. Så hamnar b2b överst. Som om jag spelade den efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att få fram statistik för exempelvis de gånger man valt "bet" eller "raise" med "high card" på river?

 

Jag hade varit lite intresserad av att se de sifforna. Känns som om jag förlorar enormt mycket på mina bluffar på rivern, vill kolla i vilka sitationer det fungerar/inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ytterst konstigt ut, min rumskompis spelar på EB och använder pokertracker.

Det gör jag också.

Ibland saknas händer (kanske 1-5 av 1000), men i övrigt funkar det. Om du MÅSTE ha exakta resultat, speciellt när det gäller $ +/- så kanske det inte är optimalt, men för att få fram stats som VP$IP och liknande så märks inget problem av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ytterst konstigt ut, min rumskompis spelar på EB och använder pokertracker.

Det gör jag också.

Ibland saknas händer (kanske 1-5 av 1000), men i övrigt funkar det. Om du MÅSTE ha exakta resultat, speciellt när det gäller $ +/- så kanske det inte är optimalt, men för att få fram stats som VP$IP och liknande så märks inget problem av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen laddat ner PT men får det inte att fungera överhuvudtaget. :( Har bara använt PO tidigare men eftersom det inte täcker så många sajter så borde jag nog skaffa PT. PT verkar väldigt omständigt i jämförelse med PO.

Jag har försökt testa det på Little woods poker (crypto).

Under "Auto-Import-CryptoLogic" och knappen "Hand History Location..." har jag valt katalogen "C:\cryptologic\Little woods\log". Sen har jag kryssat i "Move processed files to the following földer..." och valt "C:\cryptologic\Little woods\log\slutforvaring"

 

Vad jag förstått behöver man inte välja någon katalog där men om jag inte gör det så kommer programmet inte vidare efter att det räknat ner för den första minuten. Det börjar bara räkna logfiler i statusfönstert och stoppar upp. Hur som helst så börjar det nu räkna ner på´nytt efter varje minut (verkar fungera). Jag har ingen aning om hur detta fungerar men jag har för mig att det efter varje minut hämtar information från den senaste minuten och lagrar den på nåt sätt.

Jag har försökt göra detta vid några tillfällen men inget har blivit lagrat.

 

Samtifigt har jag försökt köra "Ring game player statistics". Jag har endast kryssat för "CryptoLogic" och "all dates" under "preferences". Sen förväntar jag mig att data skall börja samlas i tabellen, men icke.

Med PO fungerar allt automatiskt men här verkar inget fungera. Jag har läst i helpen men det hjälper inte mycket. Inte får jag något svar från supporten heller. Förmodligen finns det någon "självklar" liten detalj, någt kryss i någoin ruta någonstans som jag missat. Hoppas att någon kan bistå med en vink om vad jag skall göra för att få det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag sätter mig och spelar och väljer autoimport av händer till min prima klient så går det basra typ varannan gång, oftast står det Teher are no hands in the database, även fast jag sitter och spelar. Nästa dag kan det fungera perfekt osv.

 

Någon som har ngn idè?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har PT och PAHud installerat på min bärbara och skulle nu även vilja ha det på min stationära men jag vill inte ha två databaser med HH:s utan jag vill kunna ha allt i en databas. Är det någon som har tips om hur man löser det på ett bra sätt? Går det tex bara att flytta .mdb filen mellan den stationära och den bärbara?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH som man kört i PT hamnar ju sen i en egen mapp..dvs plockas bort ur ursprungs HHmappen och skapar en rörig sörja av textdokument! Finns det någon inställning så PT låter bli att radera min HH ur ex PPoker mappen? Blir krångligt städa sen om jag ex ska skicka min HH eller nåt :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man använder pokertracker till party och pacifc, känner dessa två nätverk av om det är samma person so mpokertracker är registerat på som användaren på party resp pacific?

 

Du måste själv koppla ihop de olika nicknamnen.

 

eh förstår inte tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...