Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låter bra, tack! har tyvärr inget USB minne fn men antar det funkar lika bra bränna till cd. Men det går inte koppla ihop burkarna och föra över direkt på ngt sätt?

 

Kan man inte göra om det till en postgresql, göra en backup på den från PT? då blir den liten. skicka över den på nåt sätt. sen bara restore backup eller nåt på den nya burken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poketracker har auto importerat i 5 min nu från mina 2 everest SitGo bord men gametime+ hittar fortfarande inte på några bord.

 

 

EDIT: Jag kan välja min databas i gametime+ och jag får upp information om alla spelare men det dyker inte upp några bord. Har någon nån aning om vad som kan vara fel? känns som det är nån inställning i Pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har använt PT i ca två veckor nu och när jag startar importen av händerna när jag ska börja spela på så kommer detta medelandet upp:

 

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 4 hand(s) were imported.

 

Jag har gått in och kollat på det som står men vet inte hur jag ska åtgärda det, ngn som vet?..

Sen har jag ett till problem, Ace Hud visar inte statsen på prima borden, jag har gått in och valt rätt mappar (tror jag).. men dom kommer ändå inte upp.

Mvh/ Peekka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har använt PT i ca två veckor nu och när jag startar importen av händerna när jag ska börja spela på så kommer detta medelandet upp:

 

Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. Open the Utilities/Error Log Display/Maintenance window to see the errors - 4 hand(s) were imported.

 

Jag har gått in och kollat på det som står men vet inte hur jag ska åtgärda det, ngn som vet?..

Sen har jag ett till problem, Ace Hud visar inte statsen på prima borden, jag har gått in och valt rätt mappar (tror jag).. men dom kommer ändå inte upp.

Mvh/ Peekka

 

Ibland blir det fel och jag personligen orkar inte rätta till det. Stars har aldrig blivit fel för mig hittills, men Ongame buggar ur titt som tätt och Prima också. Eventuellt är det när dom tappar lite connection eller nåt. Jag brukar bara slänga felen och glömma bort det.

 

Ett alternativ är ju att leta upp numret på hh'n i felmeddelandet och sen ladda hem just den handen på nytt och importera i PT.

 

Är det inte en fil som heter Gamehistory.dat som man ska välja för primaklienterna i PAHud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland blir det fel och jag personligen orkar inte rätta till det. Stars har aldrig blivit fel för mig hittills, men Ongame buggar ur titt som tätt och Prima också. Eventuellt är det när dom tappar lite connection eller nåt. Jag brukar bara slänga felen och glömma bort det.

 

Ett alternativ är ju att leta upp numret på hh'n i felmeddelandet och sen ladda hem just den handen på nytt och importera i PT.

 

Är det inte en fil som heter Gamehistory.dat som man ska välja för primaklienterna i PAHud?

 

OK..då verkar det ju inte vara på allvarligt.. Jo det är den filen men den syns inte så jag valde mappen den låg i istället.. fungerar med Stars men inte med Prima..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs lite i HH Converter tråden, mitt tips är att du glömt att låta PT ställa om dina regionsinställningar. Hur man ändrar detta finns att läsa i första inlägget.

 

Jag uppskattar all hjälp jag kan få. Faktum är att jag läste guiden och följt den, med andra ord så är PT inställt på att ändra dom inställningarna, och detta har jag gjort från dag 1.

 

Jag tycks ändå få ganska vettiga stats, 130k händer är ju "registrerade" i databasen så alla dom där händerna med error kan inte ha räknats med, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppskattar all hjälp jag kan få. Faktum är att jag läste guiden och följt den, med andra ord så är PT inställt på att ändra dom inställningarna, och detta har jag gjort från dag 1.

 

Jag tycks ändå få ganska vettiga stats, 130k händer är ju "registrerade" i databasen så alla dom där händerna med error kan inte ha räknats med, eller?

 

Händer som har errors kommer inte in i PTdb, det är nåt fel på formatet på dom så inte PT förstår sig på dom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppskattar all hjälp jag kan få. Faktum är att jag läste guiden och följt den, med andra ord så är PT inställt på att ändra dom inställningarna, och detta har jag gjort från dag 1.

 

Jag tycks ändå få ganska vettiga stats, 130k händer är ju "registrerade" i databasen så alla dom där händerna med error kan inte ha räknats med, eller?

Då vet jag inte..

Kolla hur många händer du har spelat genom att konvertera allt manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet jag inte..

Kolla hur många händer du har spelat genom att konvertera allt manuellt.

 

Konvertera manuellt med HH Converter? För det gör jag redan. Allt är konverterat manuellt. Jag har strax över 130k händer i PT och nästan lika många errors. 103k eller vad jag nu sa tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konvertera manuellt med HH Converter? För det gör jag redan. Allt är konverterat manuellt. Jag har strax över 130k händer i PT och nästan lika många errors. 103k eller vad jag nu sa tidigare.

Ja, jag tänkte att du kör allt i ett svep, eller flera, så du ser hur många det är totalt.. Kan vara bra att veta om det är 233k du har spelat eller inte.

 

Det borde inte kunna bli fel på ~hälften av händerna. Allt eller inget brukar det vara.

 

Annan sak att testa är att cleara errorloggen och konvertera allt igen och importera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner PT för nån dag och tänkte testa det lite. Spelar cashgame på ladbrokes men det funkar inte / jag vet inte vad jag ska göra. Det händer ju ingenting, vad ska man göra för att få igång det? Jag fattar ingeting :(

Det finns ju en bra manual, och help-länkar på så gott som varje sida i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en bra manual, och help-länkar på så gott som varje sida i PT.

 

har pillat runt lite där men det händer fortfarande ingeting. Behöver man göra speciella inställning eller vilken knapp ska man äns trycka på för att skiten ska gå igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av P-O viewpost.gif

Då vet jag inte..

Kolla hur många händer du har spelat genom att konvertera allt manuellt.

 

Konvertera manuellt med HH Converter? För det gör jag redan. Allt är konverterat manuellt. Jag har strax över 130k händer i PT och nästan lika många errors. 103k eller vad jag nu sa tidigare.

 

Nu vet jag inte hur HH Converter är utvecklad, men det finns uppenbarligen buggar i boss klineternas sätt att spara HH, jag testar beta patchen av PT på boss, och det resulterar i samma sak, massor av errors.

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=19298

 

BOSS MEDIA DISCLAIMER

 

There are problems with the Boss Media hand history format which causes errors for some hands. There are 2 reasons for these errors: (1) there is a bug where, for split pots, only one player is listed as having won money from the pot, the other player(s) are not listed and (2) players posting the big blind out of position (as well as dead blinds) are not listed as having done so in the hand history. In some cases where there are pre-flop raises this causes PT to not be able to calculate who put what into the pot.

 

Please do not bombard me with support issues claiming you are getting a lot of error messages. There isn't anything PT can do about these problems and Boss Media is aware of the problems and hopefully will address them in an upgrade they have planned for later in April 2007.

END BOSS MEDIA DISCLAIMER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av brainslicer viewpost.gif

Det finns ju en bra manual, och help-länkar på så gott som varje sida i PT.

 

har pillat runt lite där men det händer fortfarande ingeting. Behöver man göra speciella inställning eller vilken knapp ska man äns trycka på för att skiten ska gå igång?

 

Download the latest Poker Tracker Hold'em Help Files - updated 02/27/2007 (~10MB) :)

Nu orkar ju inte precis börja läsa o sedan berätta vad jag läst här, hehe

Men typ konfa prima/ladbrokes autoimport så PT vet var händerna från klienten sparas. Sedan är det väl ett som annat smått till, välja ditt sceenname osv i cashgame, eventuellt installera databas drivrutiner, men alla steg står i help länken på autoimport rutan för respektive nätverk(olika för alla nätverk, eftersom alla sparar HH i olika format i sina klienter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Download the latest Poker Tracker Hold'em Help Files - updated 02/27/2007 (~10MB) :)

Nu orkar ju inte precis börja läsa o sedan berätta vad jag läst här, hehe

Men typ konfa prima/ladbrokes autoimport så PT vet var händerna från klienten sparas. Sedan är det väl ett som annat smått till, välja ditt sceenname osv i cashgame, eventuellt installera databas drivrutiner, men alla steg står i help länken på autoimport rutan för respektive nätverk(olika för alla nätverk, eftersom alla sparar HH i olika format i sina klienter)

 

typ så jag gjort :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur HH Converter är utvecklad, men det finns uppenbarligen buggar i boss klineternas sätt att spara HH, jag testar beta patchen av PT på boss, och det resulterar i samma sak, massor av errors.

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=19298

 

Jo, dessa buggar har ju diskuterats mycket i HHC-tråden, och jag har löst de flesta av dem. Kankse kan det fortfarande bli fel på 1/1000 händer eller så. Han har inte problem med just detta. Fel på uppkopplingen kan ju möjligen leda till fler fel med men knappast så många.

 

Nu är jag inte så uppdaterad på om Boss har introducerat nya buggar i de senaste uppdateringarna..

 

Men att det skulle bli fel på så många händer som UncleRico snackar om har jag svårt att förstå. Det måste vara någon slags inställnings/användningsfel.

 

UncleRico: Om du inte lyckas komma på vad felet är kan du ju maila dina HH's till mig så kan jag kika. Fortsätt gärna diskutionen i HHC-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det importeras inga händer i autoimport rutan då? eller vad är det som inte funkar?

ska stå typ X filer lästa - Y nya händer var importerade? om du startar timern??

 

nu funkade det konstigt nog, gjorde precis som innan men nu läste den in 600 händer :S jaja, tack för hjälpten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...