Gå till innehåll

Allmylove startar egen! (kan jag bli bra på poker igen?)


aml

Recommended Posts

27 minuter sedan, säger aml :

Den öppnar vi till och med från CO.

Börja inte käfta som Massive nu bara annars så lämnar jag dig rådlös framöver också..... 

Ta en titt på nedan det kallas för varians. Fortsätt köra A8o sådär och vilken pil tror du att du är? Och varför tror du att det är så?

image.png.857d9f526e97dc6336aaf891026f293d.png

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog fortsätta öppna A8 button. Specielt mot BB som spelar 80% händer... Jag var dock missnöjd med spelet på river , jag ser det som en stor Punt. Det var som du skrev jag tänkte JulAfton kom tidigt i år...

Jag tror inte den spelartypen bettar ut river där utan bra hand, en syn lär jag nog dock ta alla dar i veckan. Men jag slängde ju i princip 159bb i sjön där... Jag hade ställt in mig på att han bara hade typ AQ,AJ osv... men tror ALDRIG han donkar den rivern med dom händerna.

Det är ett stort problem jag har förövrigt att jag spelar för "snabbt" specielt i stora potter. Jag har gjort många sånna Punts och det är förmodligen mitt största problem. Jag borde ha som regel för mig själv att ta tid på mig när potterna blir större.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på en sak gällande öppnande på knappen. Om BB är supertight så öppnar man ju gärna bredare från knappen ( kanske till och med blir autoprofit på 100% range då, om dom inte anpassar sig)

Men även omvänt om BB är en Vpip fisk så vill man väl också öppna bredare då man kommer ha POS mot en förhoppnignsvis sämre spelare också.

När vill man då  tighta till sin button range som exploit ?

Är det om SB/BB 3 bettar för aggresivt från dom positionerna ?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak jag har funderat på sista veckan är hur man borde anpassa sin 4b range ur Pos när man möter spelare som 3bettar för löst i PoS ? Finns en hel del "regs" som gör det på 1kr , och 2kr (dom kan ligga på 15-20% 3b i pos I princip hela UTG opening range...).

Är det i teorin korrekt då att lägga till fler premium hands som 4 bet samt lite fler "bluffar" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger UnitOperations :

Vore intressant att höra mer om high stakes tiden under boomen. Hur du avslutade allt och om du lyckats förvalta pengarna och fortfarande kan leva på gamla meriter?

Precis som många andra som var med då så finns det ju mycket man ångrar i efterhand. Men det är väl alltid lätt att vara efterklok oavsett vad det gäller. Det finns säkert saker i nutid som man kommer kolla tillbaka på samma sätt...

I mitt fall hade jag tjänat mycket mer pengar under den tiden med mer gameselection, då jag vet många "sämre" spelare som säkert gjorde mer pengar än vad jag gjorde under den perioden. Dock i mitt fall just då , så var det ju inte pengarna som var det som drev mig, jag ville bara vara "bäst". Spelen var ju så pass softa om man gameselectade att jag inte behövde oroa mig alls där ekonomiskt. Men så här i efterhand så inser man ju att man kunde blivit ekonomiskt oberoende många gånger om.

En intressant observation från den tiden är hur bra "Limit" spelarna var på NL (Patrik Antonius, Erik osv) medan det omvända inte stämde alls. Det känns som dom spelade mycket närmare vad solvers gör idag än vad vi enbart NL spelare gjorde. Många NL spelare levde mycket på extrema tricks/exploits mot sämre spelare.

När det gäller avslutet så rann det ut i sanden bara... Sista seriösa perioden för mig var på SvS. Minns jag spelade mycket med Deno? (denoking , wilhasa?) Tror han hette så. Sen bland det sista jag kommer ihåg är när Blom90 kom in och krossade ( dock inte mig , men en pokervän till mig på den tiden). Jag höll även på att utveckla en egen "solver" för HU innan jag lade ner, och nu i efterhand när jag vet hur solvers fungerar så var jag rätt ute. Jag hade nog dock aldrig haft kunnandet i programering eller datakraften till att bygga upp databasen.

Lever än idag på pengarna från den tiden, Men önskar som sagt att jag gjort mer pengar än vad jag faktiskt gjorde. Som sagt nu försöker vi bli bra igen :D Får se hur det går. Intuitionen finns kvar iaf ( Ibland kan jag sitta i nån pot där jag knappt vet vad som hänt och fortfarande veta exakta vad jag borde göra utan att ens behöva tänka, konstigt det där med intuition..)

När det gäller pokerresultaten sen jag började så kanske jag snittar 10k kr / månad nu ( månad 2 ). Men jag känner att jag blir bättre för varje dag som går. Jag tror att jag tar mig upp till 2.5-5 i år är fullt möjligt.

Det som är svårt är att respektera nivån. Jag får inte glömma bort att man spelar om blindsen. Blir lätt att man tycker att man vinner för "långsamt" även om man sitter med 20bb/100 (med 13bb/100 rake) ... Bloatar potter, 3bettar för löst etc. Synar för mycket 3bs. osv. Jag har också insett att jag inte kan multitabla (fler än 6 bord). Min redline krashar och min winrate med det, vilket är synd då jag tycker det är riktigt roligt med många bord.

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bjuder på lite "Punts" från gårdagen. Vet att @Flamberadraket tycker om att läsa sånt. Överlag spelade jag dock bra och resultatet var bra men hade lite otur med run outs... Kan man inte få springa som Latexallergiker på borden med perfekta run outs varje hand.

Hand1: Mot en stabil reg som inte gör några konstigheter. Tror inte han har några bluffs alls här på river eller ens lösa valuebets, så en check Call är meningslöst. Hans Range efter synen på turn är nog 52 combos med en 8a då han öppnade från button. 89o+ och 78-86s. Samt 56s och 44. Sen överpar 24 combos. När jag inte ens är bättre än 50% av hans range lär jag väl i princip checkfolda bara, inte ens en blockbet för syn mot överpar blir värt det.

image.thumb.png.df282cdbe4bc845e8ace3a8269d0f1a2.png

 

Hand2: Mot en Lös Passiv spelare. Denna känns lite svårare avgöra vad som är korrekt spel på riv. Svårt räkna combos här. Min tanke på han som spelare är iaf att han i princip aldrig kommer bluffa , så återigen en check call meningslöst. Han synar nog all in med QK+ Så jag antar det bara är att räkna combos. En blockbet kanske är bäst tror inte ens han skulle raisa all in över det utan färg? Kanske större bet flop för å sen köra en shove Turn bara mot en sån spelare och den SPR som är?

Edit: Gick igenom combos osv och om jag räknar med Q+ på honom så har jag bara 43% Equity, dvs inte ens en blockbet blir värt det lr tänker jag fel

image.thumb.png.49f63b72b0751557a5cec29e2ed9aa6c.png

Redigerad av aml
  • Like 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger aml :

Hand1: Mot en stabil reg som inte gör några konstigheter. Tror inte han har några bluffs alls här på river eller ens lösa valuebets, så en check Call är meningslöst. Hans Range efter synen på turn är nog 52 combos med en 8a då han öppnade från button. 89o+ och 78-86s. Samt 56s och 44. Sen överpar 24 combos. När jag inte ens är bättre än 50% av hans range lär jag väl i princip checkfolda bara, inte ens en blockbet för syn mot överpar blir värt det.

image.thumb.png.df282cdbe4bc845e8ace3a8269d0f1a2.png

Håller med rakt av i resonemanget, och skulle säga detta är en spot där folk blint jammar med spr 1, och där sämre spelare betsynar vid ännu större spr och sen lipar över bad beats osv. 

Superbra exempel på där man floppar sprutnöt men där brädan rinner ut på ett sätt som förändrar allt. 

Kan man spela disciplinerat i liknande spots tror jag man kan boosta sin wr rätt bra ändå. 

Må vara att jag är PLO-microstejks-skadad, där detta tankesätt kanske är än mer relevant då nästnöt/underbåtar är ett bra sätt att torska stackar på, men tror man kan tänka snarlikt i NL ändå. 😅

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Precis kört klart ett långt Nattpass 🤑 Med Latexallergiker igen på borden som tiltar mig sönder och samman för känns som han träffar ALLT. Han är ju en bättre spelare än mig (just nu) men för det behöver han ju inte dra ut mig varje hand ...

Vann den största potten hittils iaf mot en Galen Hobby spelare. Inte mycket å säga om handen.

Edit: TheNorrland1 hade förövrigt lite otur , lyckades förlora halva potten all in mot honom med AA mot AT precis innan... sen gick han å la sig
image.thumb.png.635569fddebf215f187f8fa2b4fd08da.png

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gg mannen! väl spelat, skönt du fick ta grisen och inte nån av dom där två äckliga sätesbytarna. En av dom spelar väl tom dom högsta nivåerna på siten och är såpass lam och pinsam, vadsom helst för att vinna ett par kronor liksom! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger KINGVON :

gg mannen! väl spelat

Tackar du med 😉

Btw denna var jag inte så nöjd med på river. Efter att ha tänkt igenom den lite tror jag man drar en blockbet river och oftast foldar mot en större raise riv. Så man får nån value mot AA/Kx. Solvern gillar 10% men jag hade nog personligen kört 20%

då jag tror alla spelare i praktiken callar lite för löst kanske och bluffar lite för lite
image.thumb.png.ec4b8f2757d1116315aa1d01411ed415.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger aml :

Tackar du med 😉

Btw denna var jag inte så nöjd med på river. Efter att ha tänkt igenom den lite tror jag man drar en blockbet river och oftast foldar mot en större raise riv. Så man får nån value mot AA/Kx. Solvern gillar 10% men jag hade nog personligen kört 20%

då jag tror alla spelare i praktiken callar lite för löst kanske och bluffar lite för lite
image.thumb.png.ec4b8f2757d1116315aa1d01411ed415.png

Håller med, har nog inte (eller vet att jag inte har) knappt någon bluff på den brädan som spelad, men en massa sämre värdehänder som synar däremot

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från gårdagen som jag var väldigt osäker på. Jag vann ju handen, men jag har en känsla av att detta inte är ett bra spel alls här på turn.

Preflop är ju dynamiken att alla på bordet vill isolera Hobbyspelaren i CO. Så trippels 3b range är ju mycket vidare här än normalt. Så preflop är jag okay med mitt spel. Flop tycker jag är halvstandard Cbet när jag har 2 overs och nut back door men är sizing okay ? Hade jag haft AQ utan nån backdoor så hade jag nog ofta bara checkat här.

Det är väl turn jag inte gillar dock. Bettar 66% pot med 133bb bakom med en hand som det är katastrof om jag måste folda turn.

image.png.b35b31e0a559ba9510af0631c269f9dc.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger aml :

En hand från gårdagen som jag var väldigt osäker på. Jag vann ju handen, men jag har en känsla av att detta inte är ett bra spel alls här på turn.

Preflop är ju dynamiken att alla på bordet vill isolera Hobbyspelaren i CO. Så trippels 3b range är ju mycket vidare här än normalt. Så preflop är jag okay med mitt spel. Flop tycker jag är halvstandard Cbet när jag har 2 overs och nut back door men är sizing okay ? Hade jag haft AQ utan nån backdoor så hade jag nog ofta bara checkat här.

Det är väl turn jag inte gillar dock. Bettar 66% pot med 133bb bakom med en hand som det är katastrof om jag måste folda turn.

image.png.b35b31e0a559ba9510af0631c269f9dc.png

Hej!
Pf tycker jag är fine samt flop är fine. Turn måste vi tänka på vilka händer vi target med sizen och hur FI range ser ut. Hans range är väl typ 88-AA som alla callar denna turn, alla Tx i hans range callar, 9T, JT, QT, KT kanske att ATs kan hitta folden, KQs. Sen callar ju alla Jx turnen. Så då är frågan vad foldar vi ut turn med denna size? AK hittar nog folden, 45-67, AQs hittar nog fold också. Sen vettetusan om vi foldar ut något mer.

Flop spelar nog inte X/C så dåligt med tanke på FI range med alla Jx samt Qx. 

Vad är din tanke på river?`Är FI en foldare på river så är jag väldigt fine här med att tripple barrela men ger du upp river är det nog stor -EV att betta turn

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

En hand från gårdagen som jag var väldigt osäker på. Jag vann ju handen, men jag har en känsla av att detta inte är ett bra spel alls här på turn.

Hela handen är F up min vän! Inte bara turn.... hela handen..... Tänker inte ge nå råd då den tiden är förbi här på PF. Men handen är spelad ungefär som en nybörjare. 

Redigerad av Flamberadraket
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Hela handen är F up min vän! Inte bara turn.... hela handen..... Tänker inte ge nå råd då den tiden är förbi här på PF. Men handen är spelad ungefär som en nybörjare. 

Motivera gärna till varför preflop och flop är fel. Kan hålla med om att sizen på flop är lite sne men här vill vi nog alltid betta med AQs mot fisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade inte förvånat mig om raketen är nån av dom här brudnicken som mest bara är i vägen på borden, BellaPitbull, RebeccaGOAT osv finns ju en hel drös med såna brudnickskonton och massa andra randomnicks som lirar 20/10/1 ibland har man 2-3st av dom på samma bord. Man börjar ju fundera om nån gammal livegubbe startat något stall eller något och rekryterat friskt.

Sen hade det förklarat varför allt som inte börjar med LIMP-SYN pre är totalslakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...