Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej gott folk! 

Som titeln säger, jag vill göra ett sista försök att satsa på pokern för och se om jag iaf kan bli någorlunda bra.

Mål: Lägga 1 000 aktiva & fokuserade timmar på att lära mig spelet. Tänker ca 50/50 spel och studier. Utöver detta kommer jag fortsätta att lära mig mer passivt också, skrolla 2p2, se på play & explain på Youtube, lite gto wizard på jobbet osv. Men jag kommer inte räkna den tiden mot målet utan vill ge detta 1 000 fokuserade timmar, antingen spel eller fokuserat plugg!

Bakgrund: Jag började spela poker när jag var 18 (32 nu), men har aldrig gett de en riktig ärlig chans, mycket för jag alltid tror att allt ska gå snabbare än de gör. Sen jag började har jag säkert 4-5 gånger tänk "nu jävlar" men alltid quitat efter ett par månader innan jag blivit särskilt bra. Vid dessa tillfällen har jag i stort sätt bara spelat Omaha, ofta PLO10 på Pokerstars och då med en låg positiv winrate.

Men! Denna gången ska jag inte ge upp för tidigt (därav 1 000h Challenge). Jag har nu spelat NLHE sedan oktober men lagt alldeles för lite tid på mitt spelande (har iaf hållit i längre än jag brukar lol 🫠). 

image.thumb.png.08f8ce76d940f0f0e9e0c46966efab5d.png

Tror jag sprang rätt bra i början och sämre i slutet, men vem vet, har iaf lärt mig mycket. Det största problemet är som ni ser min låga volym.. det är för fan katastrofalt, därav vill jag också försöka klara av denna utmaning på max 1 år.

Så! 1 000 fokuserade timmar på pokern fram till 2025-07-01, blir tufft men nu kör vi!

• Like 8
Postad
Den 2024-07-01 kl 12:11, säger kukbajs :

Kul med fler dagböcker, lycka till! 😃

Tack! :)

23 timmar sedan, säger brusig1 :

Skulle fokusera mina studier mot mda och undvika play and explain, gl!

Tack för tipset! Var är en bra plats att börja gällande mda? Sida/program man behöver köpa? 

Postad

Tycker inte du ska lyssna för mycket på brusig han verkar lite autistisk som på fullt allvar ens föreslår MDA :D Känns snarare som han vill du bustar rullen med sådant tips. MDA är väl bra att veta att det finns men inget man behöver / ska kunna utantill..... 

Postad
10 timmar sedan, säger Bullten_ :

Tack! :)

Tack för tipset! Var är en bra plats att börja gällande mda? Sida/program man behöver köpa? 

Saolocosta har delat en del bra på Youtube. 

• Confused 1
Postad
28 minuter sedan, säger brusig1 :

Saolocosta har delat en del bra på Youtube. 

Costa är bra....... om man vill busta rullen idioten spelar ju alla typer av händer o tror han är nån jävla gud som kan exploata alla.... Blir tilt av o bara höra såna råd. 

• Haha 1
Postad
6 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Costa är bra....... om man vill busta rullen idioten spelar ju alla typer av händer o tror han är nån jävla gud som kan exploata alla.... Blir tilt av o bara höra såna råd. 

Ehh han är typ gud? 😃

• Like 1
Postad (redigerade)

Första veckan tar spelmässigt slut för mig redan här. Ska iväg och träffa släkten och tänkte då lämna datorn hemma (kanske blir lite studier om de finns tid dock).

image.thumb.png.60349fdf8ceb0d3488621bd8b359dd84.png

Bra start första dagen sen spelade jag rätt katastrofalt, har en tendens att tilta för minsta lilla misstag efter en förlorad pot vilket är något jag verkligen behöver jobba på. Är alldeles för attached till resultat. Hädanefter kommer jag endast kolla resultat i slutet av veckan i samband med uppdatering här och istället försöka fokusera fullt ut på att helt enkelt bara spela så optimalt som möjligt. Hinner inte riktigt posta HH's men de gör inget för de va så många jag redan vet jag spelade kasst.

Lite plugg sista dagarna nudå sen blir det nya tag nästa vecka! :) 

1 000h mål:

Grind: 5.72/500 - 1.14%

Studier: 1/500 - 0.2%

För att ligga i fas ska jag gjort : 1.09%

Redigerad av Bullten_
  • Like 1