iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Tjena Tagit steget från 20+2 till 50+5 utan omvägen via 30+3. Från att ha 8-tablat har jag för tillfället under en prövotid gått ner på 4 bord och även börjat köra pokertracker + PA HUD. Nu till frågan, ni andra här som lirar på denna nivå, hur upplever ni motståndet jämfört med 20+2? Och på vilket sätt lättar ni på starthandskraven på tidiga nivåer? Har också märkt att jag förlorat ganska många HU hittils, vunnit ungefär 2/5 bara. Är det bara oflyt hittils eller bör man försöka spela mer floppar jämfört med 20+2 där det bara är all in eller fold som gäller? Citera
Blado Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 beror väl på blindsen och motståndare men om du som jag multitablar för många bord. ALL-in spelet fungerar fortfarande, men du använder dig utav det när blindsen är tillräckligt höga, spela som i 800markers sngsen. Där använde du dig väl inte av all-in på 100/200 blindsen? Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag går ju all in när jag ligger under 10BB och tänker spela en pott... förutom när man limpar AA Citera
Blado Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Ja då är det inte stora förändringar du måste göra i ditt spel Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Av de turneringar jag spelat hittils tycker jag motståndet är sämre än på lägre nivåer. Där var det fler med ITM runt 40-50% (enligt poker prophecy). På 50+5 sitter det multitablare med 30-35% itm som spelar uruselt. Är också fler lösa spelare och folk som är där för att chansa. På 20+2 håller folk hårdare i pengarna. Håller du med om detta? Men ungefär vilka starhänder bör jag lägga till på de tre första nivåerna? Citera
Blado Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 inte spelat 20+2 på länge så kommer inte ihåg spelarnivån där. Nu spelar jag $100 sngs och ibland $200 beroende på tiltnivån. första nivåerna spelar jag bara 88+, AK AQ i sen position. Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Ok, du raisar inte utg med AK? Vad kör du för inköpskrav ungefär? Fortsätter 50+5 vara så här enkelt är jag uppe på 100+9 om en vecka typ... Citera
Blado Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 AK spelar jag ur varje position och raisar, AQ endast i sen position. såg lite knas ut *EDIT* Du är förmodligen i en rush... mitt inköpskrav är över 50x buyin Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Hmm... jag är nog ganska konservativ av mig... har suttit på 400 inköp på 20+2... och är väl uppe i över 50 inköp på 200+15.. men spelar 50+5... Citera
JoseGuti Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Hehe. Grymt loosa är ni. Jag spelar bara AA, KK, QQ och möjligtvis AKs i sen pos 2 första nivåerna.. Citera
JoseGuti Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Det är överraskande ofta folk är dåliga på att läsa motspelare, trots den relativt höga nivån. Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jo absolut, som jag skrev i första inlägget så upplever jag att det är fler andel riktigt kassa lirare på 50+5. Har egentligen bara träffat på en spelare som jag blev riktigt utspelad av. Han sa dock att han hade träffat alla floppar, kan förklara en del. Citera
Blado Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Tror du ger upp ett för stort EV på att bara spela dom händerna Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jo jag resonerade så med. Man startar trots allt med 1000 nu, att spendera kanske 100-150 på att försöka träffa den där trissen eller stegen är helt klart värt det. Citera
JoseGuti Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag har i och för sig bara kopierat en vän till mig så spelat på detta viset i många år och är ett etablerat proffs i SnG. Citera
Blado Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jo jag resonerade så med. Man startar trots allt med 1000 nu, att spendera kanske 100-150 på att försöka träffa den där trissen eller stegen är helt klart värt det. att spendera 100-150 preflop för att träffa trissen är helt klart inte värt det. Citera
rickie Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jo jag resonerade så med. Man startar trots allt med 1000 nu, att spendera kanske 100-150 på att försöka träffa den där trissen eller stegen är helt klart värt det. att spendera 100-150 preflop för att träffa trissen är helt klart inte värt det. Om det är en multiwaypott och man har ett pocket i bigblind med inga kvar o agera efter en kan man väl skjuta in 100 marker. men annars tycker jag det inte låter så vettigt, om man inte har position på en spelare och tror att han checkar om han missar med 2 höga kort. Citera
rickie Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Tror du ger upp ett för stort EV på att bara spela dom händerna Jag håller med. Varför ska man slänga allt förutom AA/KK/QQ? Citera
iremmats Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Jag menade inte att spendera 100-150 i EN pott. Tänkte på att spendera så mycket TOTALT med kanske 4-5 PP/SC under de två-tre första nivåerna inte allvarligt skadar chanserna att vinna i slutändan. Citera
RayIV Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Postad 23 Augusti , 2005 Hehe. Grymt loosa är ni. Jag spelar bara AA, KK, QQ och möjligtvis AKs i sen pos 2 första nivåerna.. Så JJ från knappen när alla har lagt sig och blinds på 10/20 går i mucken? Citera
Blado Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Postad 24 Augusti , 2005 Jag skickade ett PM till ector för snart fyra månader sedan och han svarade mig. Jag copy-pastar fråga+svar. Vet inte om jag får posta det, isf kan ju Ector ta bort detta. Blado: Hej, jag har en sngfråga angående de 2 första nivåerna. Du har skrivit på forumet att du inte limpar in med låga PPs under de första nivåerna(du gör det aldrig iofs), varför gör du inte det? Blir spelet för genomskinligt om du bara limpar med låga PPs? ------------------------------------------------------------------------------------- Ector: Du har nästan aldrig odds att spela små par tidigt i en enbords. Jag limpar inte först in, då är det fold. Jag limpar inte efter en syn, då är det fold. Däremot kan jag limpa efter att minst 2 andra har limpat och jag anser att det är liten risk att någon annan ska höja bakom mig. Om någon öppnar potten med en raise så synar jag inte med små par om inte minst 2 till synat före mig. Det handlar helt enkelt om att det är för svårt att träffa trissen, samtidigt som någon annan har en tilräckligt bra hand för att betala av dig. Cashgame är en annan femma, där limpar jag i stort sett alltid med småparen i NL. Citera
Recommended Posts