Gå till innehåll

Konsten att vinna sunday mill för en femma!


KalleAnka2

Recommended Posts

Hej!

Jag är en gammal medlem som hittat tillbaka till forumet.

Det har varit ganska pokerfattigt under en period men satte in en liten slant för skojs skull på stars häromveckan som nästintill gulades. Dom sista 50 centen gick in till en spin&go power path där jag vann en 1$ ticket till en annan SnG som tog mig vidare till power path step 2 och slutligen step 3 och 4 vilket är en 109$ ticket.

När jag kikade vad biljetten va giltig för så insåg jag att den gick att regga sunday mil med, sagt och gjort men busto.

 

Efter detta har jag gjort ett par insättningar på någon hundralapp här och där för att fokusera på just dessa turneringar och i skrivande stund har jag säkrat biljett nummer 6 och 7 och spelar miljonen för fjärde veckan i rad med dessa ikväll.

Tänkte det kunde vara en kul grej att kunna skriva av sig om och även för er att följa.

Hoppas på lite dagboksstartsrigg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice work! Synd på rivrade kåken, men det är ju sånt som händer. Action på tidigare gator som bygger en fin pott kräver ju ofta att motspelaren har något som redan är bra och/eller kan bli ett monster om rätt kort träffar river. 

Själv är jag också en comebackare efter många år med i stort sett pokerfritt. Jag har dock en annan approach och försöker istället bygga mitt spel genom att studera och spela lowstakes-turneringar på PS (typ $4,40 - $11 med enstaka skott då och då på $22). Det ingår i upplägget att jag ska disciplin på alla fronter och inte spela högre än jag har rulle till. Har kört en del satelliter, men trots att jag jobbat med den strategin också har jag haft noll framgång där hittills. Inte bara varians tror jag, utan att jag inte riktigt skruvar upp tempot tillräckligt för turbo-strukturen. Kanske ska testa lite power path, även om det verkligen får bli småsummor då utifrån BRM-tänkandet . Men skatteåterbäringen tänker jag fira med en extra insättning för att spela åtminstone en Sunday Milllion i vår! :-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-03-11 kl 18:40, säger henjon :

Nice work! Synd på rivrade kåken, men det är ju sånt som händer. Action på tidigare gator som bygger en fin pott kräver ju ofta att motspelaren har något som redan är bra och/eller kan bli ett monster om rätt kort träffar river. 

Själv är jag också en comebackare efter många år med i stort sett pokerfritt. Jag har dock en annan approach och försöker istället bygga mitt spel genom att studera och spela lowstakes-turneringar på PS (typ $4,40 - $11 med enstaka skott då och då på $22). Det ingår i upplägget att jag ska disciplin på alla fronter och inte spela högre än jag har rulle till. Har kört en del satelliter, men trots att jag jobbat med den strategin också har jag haft noll framgång där hittills. Inte bara varians tror jag, utan att jag inte riktigt skruvar upp tempot tillräckligt för turbo-strukturen. Kanske ska testa lite power path, även om det verkligen får bli småsummor då utifrån BRM-tänkandet . Men skatteåterbäringen tänker jag fira med en extra insättning för att spela åtminstone en Sunday Milllion i vår! :-) 

Kul! Sunday million är förhållandevis ”enkelt” att kvala in till via power path så länge man inte är allt för bad run 😁 vilka turneringar missar du inte? Lite nyfiken om man skulle prova annat än sattar till miljonen, vad finns det värde i som är roligt att spela? 😁

senaste dagarna har jag sprungit som en halt katt efter fiskbilen dock, kört ett hundratal 50-cent spin&go, vunnit två stycken 10$ och resterande 1-1,5$ tickets från detta.

bubblat 2 PP steg 3, AA vs AT och KK vs AK ai pre, kändes smutsigt men hoppas på att rungooden kommer på söndag, har fortfarande en ticket kvar där och försöker att inte känna mig stressad över att ”behöva” en ny inför nästa vecka.

Lycka till! 😁

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla stolpskott man är, slår AJ pre får syn flopp 928

check check

Turn 4

jag check, han skjuter jag reraisar han shove och jag lyckas komma åt call knappen av misstag 🙃

han har 92 och ridå.

Skjuter en andra kula och håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gash, skulle inte gjort rebuy, för tiltad efter missclick så spelade sjukt dåligt andra inköpet, lyckades dubbla mig och lite därtill men hittar crycall med T8s på 78928 bräda och han har JT.

dåligt spel denna veckan och får skylla mig själv, tomt på biljetter nu med så åter till grinden.

Lycka till ni som spelar ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Den 2024-03-14 kl 11:26, säger KalleAnka2 :

Kul! Sunday million är förhållandevis ”enkelt” att kvala in till via power path så länge man inte är allt för bad run 😁 vilka turneringar missar du inte? Lite nyfiken om man skulle prova annat än sattar till miljonen, vad finns det värde i som är roligt att spela? 😁

senaste dagarna har jag sprungit som en halt katt efter fiskbilen dock, kört ett hundratal 50-cent spin&go, vunnit två stycken 10$ och resterande 1-1,5$ tickets från detta.

bubblat 2 PP steg 3, AA vs AT och KK vs AK ai pre, kändes smutsigt men hoppas på att rungooden kommer på söndag, har fortfarande en ticket kvar där och försöker att inte känna mig stressad över att ”behöva” en ny inför nästa vecka.

Lycka till! 😁

Jag spelar i huvudsak långsamma strukturer, eftersom det är där jag tror att mitt tålamod och disciplin kommer bäst till sin rätt. Klassisk kontorsjobbare, så det är kvällar (även sena) och en och annan helgdag då jag inte umgås med tjejen som gäller. Mixar turrar med lite mindre startfält med såna med väldigt många startande  och därmed större prispengar men större varians. Typ Mini Fenomeno $11 som såg väldigt lovande ut ett tag i veckan midstage, men sen blev jag lite kortdöd, gjorde nån onödig syn och sprang in i ett par mindre stackars topranger och var plötsligt short. Fick halta mig in i pengarna och nån hand efter att bubblan brustit plockade jag upp nåt i stil med A9o från mellanposition, stoppade in mina knappa 10bb och fick syn av nån högre Ax-hand som höll. Annars är två jag alltid försöker spela $7,50 PKO-turren som startar 19.30 och Big $11 som kör igång 20. 

BTW så gav jag mig själv en Sunday Million i present häromveckan (satte in extra, så den gick liksom utanför bankrullen). Där fick jag en riktigt kortrush en liten bit in och slog ut två spelare med AA resp KK i händer som de såvitt jag minns spelade alltför lösaggressivt (även med PKO-mått mätt). Efter det var jag uppe kring plats 50 och hade nånstans kring 250bb när snittet låg nånstans kring hälften. En bit efter det blev det tyvärr ett extremt cold streak. Jag tittade efteråt i Pokertracker för att se om jag spelat för tight, men svårt att se det. 99 händer i följd utan ett enda par och bara nån enstaka hög Ax-hand! Någon mindre välspelad hand, någon fiskig syn (en svaghet jag inser har ökat hos mig på sistone), men mest bara ett sakta läckande neråt. Till slut slutade det på ett av de mest klassiska, men också bittra sätten! Man får äntligen en premiumhand igen i form av KK, får in det pre och möter en Ax-hand som träffar esset. Inget konstigt, händer ju typ 3 ggr på 10. Inte säkert alls dock att det hade räckt att vinna handen för att komma i pengarna, var fortfarande runt 500 kvar till bubblan och jag hade haft knappt 30bb.

Har spelat några power path $1,50, men hittills noll tur där. Synd att gnälla dock: Har kanske investerat allt som allt runt 70-80$$ på satelliter och eftersom en av de två jag kvalat in till (bägge Big $33) slutade kring 12-13:e plats och $150 så har de ju ändå lönat sig. Dock har jag redan bestämt att ge mig själv en SM till i "present" när skatteåterbäringen kommer. 😀  

Redigerad av henjon
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...