snorkeljon Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Ni får ursäkta det fula upplägget men jag ska iallafall göra mitt bästa. Lirar 0.5 / 1 dollars sexamanna. Har cirka 80 dollar på bordet. Fi har 100. Får 99 på handen och raisar en BB. Fi är den enda som callar. Flop AK9 grymt skön flopp då Fi säkert har ett ess eller en kung. Bettar 4 dollar och får en snabb syn. turn 4 bettar nu pott på cirka 10 dollar och får ännu en snabb syn. Hääärligt tänker jag. river A Rivern ger mig fullhouse men absolut inte den högsta. Tänker att AK borde vara den enda som kunde slå mig men tror absolut inte killen har det då han säkert hade reraisat mig preflop som han alltid gjort tidigare. Skumma är när jag bettar ut 22 dollar så går killen killen allin. Känner mig grymt slagen men tror ändå absolut inte han har AK, men ser inte heller någon annan hand han skulle kunna ha. Tycker ni själva. Självklar fold eller? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Låter som om han synat på ett ganska starkt A i stil med AQ,AJ och när det andra esset föll tänkte "att du kanske inte hade något ändå". Hade han 2par innan borde han absolut ha slagit om, om inte på flop så iaf på turn, men eftersom du skriver här så gissar jag att han slog dig Anyway, hade synat alla gånger i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 du har inte ens 100BB, träffar du såhär jävla bra måste du syna på river. med stackar på över 150BB kan du börja fundera på fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snorkeljon Postad 22 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 jo men var nästan också hundra på att han satt mig på AK så en bluff eller en reraise med AQ eller AJ vore väl inte det smartaste draget om han nu inte själv satt på det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Självklar syn tycker jag. Skulle bli grymt förvånad om det är EV+ o lägga sig i längden i såna här situationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 22 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 jo men var nästan också hundra på att han satt mig på AK så en bluff eller en reraise med AQ eller AJ vore väl inte det smartaste draget om han nu inte själv satt på det då. Om du har super-stark read på spelaren o hur han tänker kanske man kan dra såna här slutsatser. Många spelare ser 3 ess o tror dom har nötterna typ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Många spelare ser 3 ess o tror dom har nötterna typ... Ughcahjgropreh, är inte tre ess nötterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kramsan Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Att ens överväga en syn här tycker jag är otroligt korkat. Vilka händer kan ha ha som du slår? Det finns inga, han har AA, KK eller AK, det syns ju tydligt. Jag tycker det är en solklar fold alla dagar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Varför inte sätta honom på A9 `??+ Jag hade nog synat ner honom, menar hade han haft AA eller AK, KK så tror jag han hade lagt in en liten raise på turnen.. men som sagt... Syn hade det varit här iaf ! Hur gick det i showdown då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snorkeljon Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Håller med många andra att det egentligen borde vara en självkar fold där- fanns väl inga händer som han möjligtvis kunde ha. Men till min förvåning visar han stolt upp sina AQ som han själv tror är en solklar vinst, som han säger i skatten. Jaha, helt okej tänkte jag. Skönt att inte alla är fulllärda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Svårt att säga utan mer info men jag hade callat. Jag skulle sätta han på en triss med hyvsad kicker. Jag har aldrig lagt en kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Syna och njut när han visar upp sina 3 äss ofta nog för at du ska göra pengar, mycket pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 23 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Fold här? Nä tack... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts