Markus8000 Postad 26 November , 2023 Rapport Postad 26 November , 2023 (redigerade) Som någon kanske kommer ihåg har jag i åratal ondgjort mig över tombolan som kommer med köp av avokado. Nu har äntligen lokaltidningen i Norrbotten adresserat frågan. Man har intervjuat såväl handlare som restaurangägare och alla har samma bekymmer. Det finns dock en räddning på horisonten - artificiell intelligens. Se nedanstående skärmdump. Rolig kuriosa var också att ordet avokado kommer från aztekernas ord för testikel. Edit: om dom inte menar den vanliga ätmogna som funnits hur länge som helst. Då är det inte särskilt revolutionerande. Redigerad 26 November , 2023 av Markus8000 Citera
Folke Rosvall Postad 26 November , 2023 Rapport Postad 26 November , 2023 Jag brukar köpa avocado som inte är mogen. Alltså ganska grön. Sedan låter jag den ligga tills den blir lagom. Att köpa vilken avocado som helst är lite som ett lotteri. Ibland är den bra, men ofta är den mer eller mindre brun inuti och då går den ju inte att äta. Men inte nog med det. Även en lagom mogen avocado kan smaka ganska olika. Ibland är den tyvärr ganska tråkig och smaklös. Men jag tycker mej ha märkt att den bästa avocadon har liten kärna. Är kärnan stor är smaken sämre. Citera
AB Pzykmobbing Postad 27 November , 2023 Rapport Postad 27 November , 2023 Störande är även det fucktum att stenfrukterna allt som oftast är sönderklämda och mosiga, ett illdåd sannolikt utfört av egoistiska drakar utan något som helst förstånd eller respekt för sina medmänniskor. Citera
Markus8000 Postad 2 December , 2023 Författare Rapport Postad 2 December , 2023 Den 2023-11-26 kl 14:55, säger Folke Rosvall : Jag brukar köpa avocado som inte är mogen. Alltså ganska grön. Sedan låter jag den ligga tills den blir lagom. Att köpa vilken avocado som helst är lite som ett lotteri. Ibland är den bra, men ofta är den mer eller mindre brun inuti och då går den ju inte att äta. Men inte nog med det. Även en lagom mogen avocado kan smaka ganska olika. Ibland är den tyvärr ganska tråkig och smaklös. Men jag tycker mej ha märkt att den bästa avocadon har liten kärna. Är kärnan stor är smaken sämre. Jag tycker själv man får bäst utfall genom att ta bort knoppen och titta på färgen i kombination med lite försiktig klämning. Du kan för övrigt ha rätt angående kärnan men den ser man ju tyvärr inte i affären. Den 2023-11-27 kl 02:17, säger AB Pzykmobbing : Störande är även det fucktum att stenfrukterna allt som oftast är sönderklämda och mosiga, ett illdåd sannolikt utfört av egoistiska drakar utan något som helst förstånd eller respekt för sina medmänniskor. A+ för ”fucktum” 1 Citera
Markus8000 Postad 7 Januari Författare Rapport Postad 7 Januari Fullständigt sinnessjukt. Jag vill ställa nån till svars för kvaliteten. Det är helt orimligt att sälja nåt som inte går att äta och gemene man rycker på axlarna. 1 Citera
Markus8000 Postad 7 Januari Författare Rapport Postad 7 Januari Man vill ju ha en ren och fin avokado på samma sätt som man tittar på en kvinna. Så äckliga avokados som finns i ett nät. Metaforen vs Tinder är klar. Man ska satsa på de lagom mjuka som är gröna när man tar bort knoppen. Citera
Markus8000 Postad 6 Juli Författare Rapport Postad 6 Juli Avakadoscanning introduceras nu i landet. Hoppas den fungerar. Citera
Folke Rosvall Postad 6 Juli Rapport Postad 6 Juli Det låter ju bra. Hoppas att det fungerar i praktiken också. Citera
Recommended Posts