Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad

Den funkade fint, tack :) Lägger upp händerna från igår då.

Hand 1.

Är inte just den specifika handen jag vill ha feedback på här utan situationen. Du höjer med ett stort ess i position och får en syn av en hyffsat aggro, men ganska dålig, spelare som bettar in i dig på en flopp som inte ser farlig ut. Jag höjer nästan alltid dessa flopparna och bet/foldar turn oftast om jag inte träffar. Fi hade statsen 34/2.8/25 över så lite som 70 händer i denna handen.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is Button with [Ad], [Ks].

3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

Flop: (4.33 SB) [7s], [3c], [Jh] (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

Turn: (4.16 BB) [9s] (2 players)

BB bets, Hero folds.

Final Pot: 5.16 BB

Hand 2.

Samma Fi som i hand 1. Känner på floppen att det inte är många gånger jag har han slagen här om han inte överspelar ett svagt ess. Sätter han redan här på tvåpar, eller ett sett i åttor. Men jag kan väl knappast lägga ner min hand på turn efter att ha stoppar så mycket pengar i potten (folk kan märka det och spela upp mot en oftare) med en hand som iaf har några outs om han sitter med tvåpar?

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) internettexasholdem.com

Preflop: Hero is BB with [Ks], [As].

1 fold, MP calls, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, MP calls, Button calls.

Flop: (9.33 SB) [Ah], [Qc], [8c] (3 players)

Hero bets, MP raises, Button folds, Hero 3-bets, MP caps, Hero calls.

Turn: (8.66 BB) [3c] (2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls.

River: (10.66 BB) [9d] (2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls.

Final Pot: 12.66 BB

Hand 3.

Fi är ganska aggro postflopp med statsen 30/6.4/1.96 efter 170 händer och jag tror han autobettar ganska många händer efter att SB och BB har checkat till honom. Bestämmer mig för att betta ut på turn om inget farligt kort kommer, sista pengarna jag hade lagt in i potten om jag inte förbättrat. Vettigt spel?

Preflop: Hero is BB with [3c], [Ac].

1 fold, MP calls, 2 folds, SB completes, Hero checks.

Flop: (3 SB) [3h], [Ts], [6s] (3 players)

SB checks, Hero checks, MP bets, SB folds, Hero calls.

Turn: (2.50 BB) [6d] (2 players)

Hero bets

Final Pot: 3.50 BB

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Du höjer med ett stort ess i position och får en syn av en hyffsat aggro, men ganska dålig, spelare som bettar in i dig på en flopp som inte ser farlig ut. Jag höjer nästan alltid dessa flopparna och bet/foldar turn oftast om jag inte träffar.

Låter som en väldigt vettig strategi. Jag resonerar precis likadant så det måste ju vara rätt. :) Tyvärr har jag en otrevlig förmåga att alldeles för ofta föreställa mig att fi försöker bluffa bort mig med ett sämre ess eller ett drag när han i själva verket värdebettar sina pockettreor eller vad man nu ska kalla det.

Samma Fi som i hand 1. Känner på floppen att det inte är många gånger jag har han slagen här om han inte överspelar ett svagt ess. Sätter han redan här på tvåpar, eller ett sett i åttor. Men jag kan väl knappast lägga ner min hand på turn efter att ha stoppar så mycket pengar i potten (folk kan märka det och spela upp mot en oftare) med en hand som iaf har några outs om han sitter med tvåpar?

Slänga TPTK hu mot en skapligt aggro spelare? Not on my watch!

Fi är ganska aggro postflopp med statsen 30/6.4/1.96 efter 170 händer och jag tror han autobettar ganska många händer efter att SB och BB har checkat till honom. Bestämmer mig för att betta ut på turn om inget farligt kort kommer, sista pengarna jag hade lagt in i potten om jag inte förbättrat. Vettigt spel?

Att betta ut på turnen låter vettigt, att lägga sig om han då höjer låter också vettigt. Check-fold på rivern om han synar kan inte vara så speciellt långt ifrån check-syn i ev väl? I alla fall inte om du vet att han är kapabel att försöka ta potten med t.ex A-hög på rivern. Dessutom inbillar jag mig att det i 6-max är bättre att ta en showdown än att folda om man är osäker. Mardrömmen är ju att hela bordet börjar försöka köra över en.

Postad

jag skulle inte spela så... snarare check-raise på flop och sen beta turn om du vill nita honom... Att någon betar ut från BB på ett blankt kort andas desperation. Om jag vore fi skulle jag höjt då. Är du beredd att bluffbeta turn måste du också bluffbeta river.

Postad

jag skulle inte spela så... snarare check-raise på flop och sen beta turn om du vill nita honom... Att någon betar ut från BB på ett blankt kort andas desperation. Om jag vore fi skulle jag höjt då. Är du beredd att bluffbeta turn måste du också bluffbeta river.

Jag fick för mig att floppen checkades runt när jag skrev mitt svar. Håller med Sactodian helt och hållet.

Postad

Angående hand 3. Varför inte bara betta ut på floppen och försöka ta hem den där såvida inte nån av dina motståndare har hög WTSD. Tycker det känns onödigt att bygga pott med en cra.

Postad
jag skulle inte spela så... snarare check-raise på flop och sen beta turn om du vill nita honom.

Håller med.

Att någon betar ut från BB på ett blankt kort andas desperation. Om jag vore fi skulle jag höjt då. Är du beredd att bluffbeta turn måste du också bluffbeta river.

Bluffbet och bluffbet, vi har ju bottenpar med TK. På en regnbågsflopp med T63 har fi sannolikt inte träffat något och det är inte omöjligt att vi leder. Men CR+turnbet är min melodi.

I övrigt: Hand 1: Inga konstigheter, känns standard (åtminstone är det min standard). Höjning på flop kan ge gratiskort och bluffmöjligheter senare i handen, men när BB betar ut på turn igen är det dags att ge upp.

Hand 2: fold finns inte. Cappen luktar tvåpar, men hur säker kan du vara på det? Måste syna ner.

Postad

Bluffbet och bluffbet, vi har ju bottenpar med TK. På en regnbågsflopp med T63 har fi sannolikt inte träffat något och det är inte omöjligt att vi leder. Men CR+turnbet är min melodi.

Förvisso leder han troligen i det här fallet, men Gyre tog upp det som en bluff och därför använde jag hans terminologi. Gyre hade ju bestämt sig för att beta oavsett vad som hände.

Ytterligare ett alternativ är raise på turn också och sen beta på river.

Postad

Spelade en snabbis innan sängen ikväll, hade verkligen oflyt :(

Kul hand att gå och lägga sig på:

Preflop: Hero is BB with Jd, Qs.

UTG calls, 1 fold, CO raises, 2 folds, Hero calls, UTG calls.

Flop: (6.33 SB) 8d, Ts, 9d (3 players)

Hero checks, UTG checks, CO bets, Hero calls, UTG calls.

Turn: (4.66 BB) Js (3 players)

Hero bets, UTG calls, CO folds.

River: (6.66 BB) Qh (2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

Final Pot: 10.66 BB

Vad är förresten besta spelat på floppen? Hans som höjde är TAG så vi kan förvänta oss et bet från honom väldigt ofta när han är checkade till, men en check-raise vill jag inte smälla på med då jag möjligtvis knuffar bort UTG som var en synstation (vilket var väldigt sant då han satt på K5 spader).

Jag vet att jag inte borde betta river, jag var lite tiltad :)

Postad

Tycker du spelar handen helt snett.. lätt checkraise på flopp. Även fast han e weak så ska han pröjsa för eventuellt färgdrag.

Med din weak call flopp hade jag satsat på checkraise turn om han inte bettar fine, men du släppte ju kommandot i handen redan på flopp.

Gillar dock bettet på river check/syn e weak. Om du vet att du kommer calla så lika bra o betta och får du raise vet du ju exakt vad han sitter på och lätt fold. han raisar inte dig med en sämre hand om han inte e bluff farbror maximum. Då e check syn ok.

Men du kan absolut inte betala han de extra bettet då han raisar dig när du bettar river. Ungefär min tilt syn me A9 på den sick handen du kommenterade.

Postad

Två händer att lägga upp från en lunchsession idag.

Hand 1.

Preflop: Hero is SB with 8h, Kd.

2 folds, CO calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, CO calls.

Enbart preflopp som är intressant i denna handen, värt att försöka iso-raise med en så pass svag hand som K8o mot openlimp i CO från en spelare med 60/0/0.87 i stats? Det lilla jag har sett av honom postflopp har varit dåligt. BB i den aktuella handen var tight/passiv så jag var ganska säker på att få ut honom

Kändes OK då, men nu är jag osäker. Enligt PokerStove har jag runt 50% equtiy mot hans HD vilket med BB's döda pengar i potten samt CO's dåliga postflopp-spel borde göra detta till ett +EV spel? Eller är jag för optimistisk här?

Hand 2.

Fi är 20/13/2.8.

Preflop: Hero is BB with 3c, 3s.

3 folds, Button raises, 1 fold, Hero calls.

Flop: (4.33 SB) Ts, 2c, Kc (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero folds.

Final Pot: 4.66 BB

Att försvara med 33 här är inget konstigt va? Floppen är ju ganska otrevlig men det känns väldigt vekt att check/folda för hans autobet. Bettar jag ut blir jag antagligen höjd av många händer jag har slagna vilket inte är kul.

En check-raise + bett på turn om han bara synar känns vettigt tycker jag, håller ni med?

Är det ok att folda mot hans 3-bett? Även om han så sitter på ett färgdrag har han mer equtiy än jag.

Postad
Eller är jag för optimistisk här?

Jag skulle tro att du är för optimistisk: du sitter ur position har taskig hand och riskerar att BB trots allt kan ha en hand och höja. Glöm sen inte bort att raken säkert också spelar in.

Postad

Hand 1.

Tycker den e lös. E de en syn station vill jag nog ha en tightare hand. Men kan donken släppa en hand så do it.

Hand 2 .

helt rätt tycker jag.. såg först inte att du satt off pos. men jag hade spelat så. Weak annars. lätt check fold turn i ditt läge.

Om han synat flop bara måste du ju skjuta hela vägen om han synar bara.

mina 2 små mynt

Postad
Hand 1.

Tycker den e lös. E de en syn station vill jag nog ha en tightare hand. Men kan donken släppa en hand så do it.

Han var ingen synstation, hade han varit det hade jag inte spelat så. För övrigt la han sig på floppen K82 :(

Hand 2 .

helt rätt tycker jag.. såg först inte att du satt off pos. men jag hade spelat så. Weak annars. lätt check fold turn i ditt läge.

Om han synat flop bara måste du ju skjuta hela vägen om han synar bara.

mina 2 små mynt

Fattar jag dig rätt att du hade synat hans 3-bet på floppen för att check-folda turn?

EDIT: morberg, fått igång internet igen? Tycker du svara på en hel del trådar nu men det är tyst i din.

Postad
EDIT: morberg, fått igång internet igen? Tycker du svara på en hel del trådar nu men det är tyst i din.

Nej, det är inte igång än men borde komma närsomhelst.

Enligt besked från Telia skulle det kopplas in "inom åtta arbetsdagar från dateringen av detta brevet" och det var precis 8 dagar i fredags.

Postad

aha, Telia.

Hoppas du har det innan jul :)

Mina erfarenhet med Telia är att deras brandband är stabilt och bra NÄR det är uppsatt. Ska man ändra något eller få igång det första gånger kan ta väldigt lång tid :(

Postad
Mina erfarenhet med Telia är att deras brandband är stabilt och bra NÄR det är uppsatt. Ska man ändra något eller få igång det första gånger kan ta väldigt lång tid :(

Asch, det ordnar sig säkert. Jag är optimist.

• 2 weeks later...
Postad

Dagboken är inte nerlagt, bara det att det inte har blivit mycket spel på senaste tiden. Har bara fått ihop 1200 händer under november.

Har tappat suget lite sista tiden men känner att det är på väg tillbaks. Kommer nog antagligen hålla mig till Bad Beat borden tills den löses ut eftersom den börjar bli ganska stor nu och det vore trevligt att få en del av den en gång till :)

Är inte många händer kvar tills resultatredovisningen vid 5k händer. Måste försöka få in mer händer än vad jag har gjort sista månaderna.

Det konstiga är att jag vill spela mer men ändå inte gör det när jag får chansen.

Postad
Har tappat suget lite sista tiden men känner att det är på väg tillbaks. Kommer nog antagligen hålla mig till Bad Beat borden tills den löses ut eftersom den börjar bli ganska stor nu och det vore trevligt att få en del av den en gång till :)

Once you pop, you can´t stop! ;)

EDIT:pop

Postad

Once you stop, you can´t stop! ;)

Något sånt, kännslan av att veta att man precis vunnit 115k SEK gav en liten rush :) Blev helt kall i benen och armar och vankade mest fram och tillbaka genom huset och pladdrade på om hur osannorlikt det är att vinna.

Jag har inget emot att göra samma sak igen.

Dagens 333 händer på 2/4 bad beat-borden (finns bara fullbord tyvärr) slutade på fina 170$+, skönt efter att ha förlorat 120$ igår. Inga direkta svåra händer att lägga upp, dock var floppen en ganska juv syn i denna handen:

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with K:heart:, K:diamond:.

UTG calls, 1 fold, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 raises, MP3 3-bets, 1 fold, Hero caps, 2 folds, UTG calls, UTG+2 calls, MP2 folds, MP3 calls.

Flop: (19.50 SB) K:spade:, 8:diamond:, 2:heart: (4 players)

UTG checks, UTG+2 checks, MP3 checks, Hero bets, UTG calls, UTG+2 folds, MP3 calls.

Turn: (11.25 BB) 9:club: (3 players)

UTG checks, MP3 checks, Hero bets, UTG calls, MP3 calls.

River: (14.25 BB) 7:spade: (3 players)

UTG checks, MP3 checks, Hero bets, UTG calls, MP3 calls.

Final Pot: 17.25 BB

Postad

Hur mycket hatar man inte detta?

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG+1 with K:club:, K:heart:.

UTG raises, Hero 3-bets, 1 fold, MP1 calls, 6 folds, UTG calls.

Flop: (10.50 SB) 6:diamond:, 5:heart:, 8:spade: (3 players)

UTG bets, Hero raises, MP1 3-bets, Hero caps, MP1 calls.

Turn: (9.75 BB) 4:spade: (3 players)

Hero bets, MP1 calls.

River: (11.75 BB) 7:spade: (3 players)

Hero bets, MP1 calls.

Final Pot: 13.75 BB

Results in white below:

UTG has 3d 3c (straight, eight high).

Hero has Kc Kh (straight, eight high).

MP1 has Jd Jc (straight, eight high).

Outcome: MP1 wins 4.58 BB. UTG wins 4.58 BB. Hero wins 4.58 BB.