Gyre Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2006 BB var tight och hade släppt sina mörkar i liknanade situationer tidiager. Trodde helt enkelt att han skulle lägga sig. Kanske är bättre att bara syna ändå? Citera
VikingSW Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Ursakta for att jag ar lite sen men hur man ska spela AK ar intressant. Om vi tar Gyres AK hand och sager att Gyre raisar och Fi endast synar. Personligen skulle jag auto betta flop och auto betta turn om jag inte blivit raisad pa flop och inget scarecard kommer pa turn. Jag har (for) hog AF pa turn och ovanstaende kanske ar en lacka. Hur skulle du spela? Citera
rambler Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Vilka härliga situationer du sätter dig i Gyre!!! Byggt upp en fet pott ur position mot 2 fiskar/mini lags som lär vara med till river. Jag hade limpat pre. Gått för cr på flop om det checkas till knappen och han betar,om utg betar och knappen foldar så cr,om utg betar och knappen synar så synar jag med och donkar ofarlig turn. Skulle du inte försöka hålla nere variansen... Citera
Gyre Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2006 Ursakta for att jag ar lite sen men hur man ska spela AK ar intressant. Om vi tar Gyres AK hand och sager att Gyre raisar och Fi endast synar. Personligen skulle jag auto betta flop och auto betta turn om jag inte blivit raisad pa flop och inget scarecard kommer pa turn. Jag har (for) hog AF pa turn och ovanstaende kanske ar en lacka. Hur skulle du spela? Jag skulle betta både flopp och turn också och värdebetta river om jag vet/tror han synar med sämre A eller foldar AK. Är det helt galet att höja turn här? Fi är 22/17/2.7 och känns som en hyffsad TAG. Borde kanske ge upp när han synar min CR och jag missar river. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 3:heart:, A:heart:. 1 fold, MP raises, 3 folds, Hero calls. Flop: (4.40 SB) K:spade:, K:club:, 5:heart: (2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. Turn: (3.20 BB) J:heart: (2 players) Hero checks, MP bets, Hero raises, MP calls. River: (7.20 BB) Q:spade: (2 players) Hero bets, MP raises, Hero folds. Final Pot: 10.20 BB Vilka härliga situationer du sätter dig i Gyre!!! Skulle du inte försöka hålla nere variansen... Hålla variansen nere är för kvinnor Citera
rambler Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 A,3s fold pre flop. Du är inte upp mot en fisk utan en solid spelare och dom kommer att suga ur max av dig varenda gång (ok lite överdrivet) du missar floppen =fold igen. om du floppar ett A så för du bara action av bättre A din kicker är ju skit. turn plockar upp färgdraget försöker dig på ett move (vilket inte behöver vara fel) river slösar en bet då mp synar din cr så har han en hand han gilllar/alt sätter upp dig för extra betar på river med stål.Han kommer att syna river då han får dryga 8/1. Spela lite mera försiktigt (ej passivt) nu verkar det som det går in massor med stålar med högst mediokra händer. Citera
Sactodian Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Call preflop rätt men jag tycker du spelade fel postflop... lägg på flop. Det skall vara autobet på river i det läget om du försöker bluffsteala på turn, men inte alltid, och det här är ett sånt tillfälle där Q inte är ett bra kort. Det hjälper fi för många gånger för att autobetet skall fylla sin funktion. Citera
Gyre Postad 25 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2006 Det var en annars bra session så jag fick lite hybris på slutet. Ska tänka på att ta det lite lungnare i fortsättningen. Citera
Gyre Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2006 Här kommer resultatet på A7o: Turn: (9 BB) J:diamond: (3 players) Hero bets, UTG calls, Button calls. River: (12 BB) 7:diamond: (3 players) Hero bets, UTG calls, Button folds. Final Pot: 14 BB Jag vann den och UTG visade A2 som han tydligen trodde var A5 för tvåpar Lägger upp två händer från lite spel tidigare idag. Hand 1 Ny på bordet och inte många händer på min motståndaren, det lilla jag har (30 händer) säger 42/12/1.6. Antagligen ganska lösaggro med andra ord. Är väl bara river som är något att orda om? Potten är ganska stor med jag var osäker på synen men med vetskap om att jag folar för mycket just på river tog jag synen. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, A:diamond:. UTG calls, MP calls, 2 folds, Hero checks. Flop: (3.40 SB) 7:club:, 5:club:, A:club: (3 players) Hero bets, UTG folds, MP raises, Hero 3-bets, MP caps, Hero calls. Turn: (5.70 BB) 8:heart: (2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. River: (7.70 BB) 2:club: (2 players) Hero checks, MP bets, Hero calls. Final Pot: 9.70 BB Hand 2 BB 22/18/3.1 200 händer MP 54/8/1.4 450 händer En semibulff med mitt hyffsade färgdrag, hade jag fått syn och missat turn hade jag gett upp. Foldar de ofta nog i kombination med att jag har iaf lite att falla tillbaks på om jag får syn? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with J:diamond:, T:heart:. 1 fold, MP calls, 1 fold, Hero completes, BB checks. Flop: (3 SB) K:diamond:, 8:diamond:, 5:diamond: (3 players) Hero bets Citera
Gyre Postad 29 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2006 Inga kommentarer på de två sista händern? Inte blivit något spel i helgen. I fredags fyllde en kompis 20 och igår så var det fest för flickvännens pappa fyllde 50 i onsdags. Hoppas kunna spela lite ikväll men det hänger på om flickan ska hänga med hem eller om jag är själv. Nån som har koll på hur många händer 5/10 man behöver spela för att komma upp i Silver-status på party? Hade inte varit fel med lite extra bonusar Citera
Svinto Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Nån som har koll på hur många händer 5/10 man behöver spela för att komma upp i Silver-status på party? Hade inte varit fel med lite extra bonusar Du måste spela ihop 15000 party points under perioden 1/1-31/3. På 3/6 och 5/10 får du 12 poäng per 20 rakade händer. 25000 rakade händer på tre månader alltså. Citera
omduvoresomjag Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Inga kommentarer på de två sista händern? Inte blivit något spel i helgen. I fredags fyllde en kompis 20 och igår så var det fest för flickvännens pappa fyllde 50 i onsdags. Hoppas kunna spela lite ikväll men det hänger på om flickan ska hänga med hem eller om jag är själv. Nån som har koll på hur många händer 5/10 man behöver spela för att komma upp i Silver-status på party? Hade inte varit fel med lite extra bonusar Du kan se hur många poäng du behöver/har kvar till nästa nivå på deras sida, logga in via cashiern Hand 1. Hade sparat en c/r till turn istället då du inte får bort någon med Ac, Kc etc. iaf. Gör det dyrt för eventuella drag att dra där. Svår hand. Precis kommenterat en liknande och det är inga självspelande händer. Syna river sen som du gör skulle jag också gjort, vet dock inte om det är "rätt" ur EV synpunkt. Hand 2. Helt ok spel mot en limper + BB. Kan dock bli onödigt dyrt om du blir raisad på flop, eftersom du vill se turn i det läget. Är osäker på att du får 2 randomspelare att lägga sig på den brädan tillräckligt ofta för att det ska vara vinnande i längden att donka flop sådär. Men tycker inte din linje är fel! Citera
morberg Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 En semibulff med mitt hyffsade färgdrag, hade jag fått syn och missat turn hade jag gett upp. Foldar de ofta nog i kombination med att jag har iaf lite att falla tillbaks på om jag får syn? BB lägger sig säkert tillräckligt ofta, men förmodligen inte MP. Citera
Gyre Postad 30 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2006 En semibulff med mitt hyffsade färgdrag, hade jag fått syn och missat turn hade jag gett upp. Foldar de ofta nog i kombination med att jag har iaf lite att falla tillbaks på om jag får syn? BB lägger sig säkert tillräckligt ofta, men förmodligen inte MP. Även fast MPs stats skriker megatomte tror jag att han lägger de flesta händer som inte innehåller att ruter, en femma, åtta eller kung vilket borde utgöra en ganska stor del av hans HD här. Och mot många av händerna han hittar syn med har jag massor av outs. Citera
Gyre Postad 1 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2006 Soft start på Februari. Fyra första händerna på bordet och i februari. Gyre wins $43.50 Gyre wins $62 from the main pot with a straight, six to ten. Gyre wins $95 Gyre wins $93 from the main pot with two pairs, queens and sevens. Januari blev förövrigt pengamässigt min bästa månad någonsin och jag ligger lite före i min planering att vinna 100.000 SEK under 2006. Får hoppas att februari inte erbjuder några hemska överraskningar som downswings och grejor. Citera
bzkt Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Ingen dålig start. Grattis till att du är rik Hoppas det fortsätter. Citera
Gyre Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Ingen dålig start. Grattis till att du är rik Hoppas det fortsätter. Tog ett skott på 300/600 av ren frustration när mitt bottenpar inte höll upp. Citera
Gyre Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hand 1 UTG 37/14/2.6 160 händer CO okänd tomte Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 4:heart:, 4:club:. CO posts a blind of $5. UTG raises, 1 fold, CO (poster) calls, 2 folds, Hero calls. Flop: (6.40 SB) 5:diamond:, 4:diamond:, 6:heart: (3 players) Hero bets, UTG folds, CO folds. Final Pot: 3.70 BB Hoppades UTG skulle höja för att inte ge CO odds att dra till färg/stege samt sätta upp mig för en check/raise på turn. Rätt tänk? Citera
morberg Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hoppades UTG skulle höja för att inte ge CO odds att dra till färg/stege samt sätta upp mig för en check/raise på turn. Rätt tänk? Jodå, fast det där med CR på turn ska man nog inte köra på autopilot för mycket. Läste precis detta inlägget på 2+2 (följ länken till den arkiverade posten om turn CR). Citera
Gyre Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Hoppades UTG skulle höja för att inte ge CO odds att dra till färg/stege samt sätta upp mig för en check/raise på turn. Rätt tänk? Jodå, fast det där med CR på turn ska man nog inte köra på autopilot för mycket. Läste precis detta inlägget på 2+2 (följ länken till den arkiverade posten om turn CR). De pratar inte om samma situation. De syftar väl på när man har kvar initiativet från floppen och inte när man synade på floppen vilket förändrar en hel del. Mot aggresiva spelare kan det kanske vara värt att donka turn för att kunna få in ett 3-bet mot överparen eller få killen att syna ner typ AK eftersom en spel är konstigt från vår sida. Mot passiva spelare som ofta ser showdown lockar en check/raise mer. Citera
morberg Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Mot passiva spelare som ofta ser showdown lockar en check/raise mer. Det luriga där är ju att få en passiv spelare att beta turn. Citera
Gyre Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Mot passiva spelare som ofta ser showdown lockar en check/raise mer. Det luriga där är ju att få en passiv spelare att beta turn. Sant, kan man inte få möta dynamiskt motstånd. Så det är aggresiva när man har stål och weak-passiva när man har luft? Citera
Gyre Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 23/18/2.8 efter 900 händer. Rätt, fel, knasigt eller heldumt? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with 2:spade:, K:heart:. 3 folds, Hero raises, BB calls. Flop: (4 SB) A:diamond:, A:spade:, 3:diamond: (2 players) Hero bets, BB calls. Turn: (3 BB) 4:heart: (2 players) Hero bets, BB calls. River: (5 BB) 4:club: (2 players) Hero checks, BB bets, Hero calls. Final Pot: 7 BB Citera
Gyre Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 36/20/4.4 efter 125 händer. Förklarar hur jag tänkte efter era åsikter. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with J:diamond:, 2:spade:. UTG calls, 1 fold, Button calls, 1 fold, Hero checks. Flop: (3.40 SB) 4:spade:, 4:heart:, T:club: (3 players) Hero checks, UTG checks, Button checks. Turn: (1.70 BB) 2:club: (3 players) Hero checks, UTG checks, Button bets, Hero calls, UTG folds. River: (3.70 BB) T:heart: (2 players) Hero bets, Button calls. Final Pot: 5.70 BB Citera
morberg Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 23/18/2.8 efter 900 händer. Rätt, fel, knasigt eller heldumt? Jobbigt läge. Varför check-callar du river? Borde inte bet-fold vara bättre? Citera
morberg Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Förklarar hur jag tänkte efter era åsikter. Ser rätt bra ut tycker jag. Antar att du trodde att knappen var på stöldförsök eller semibluff med färgdrag på turn när alla checkade till honom och att din hand är bäst. Tian på river suger då ditt tvåpar nu inte är värt någonting och det handlar om vem som har bäst kicker. J-hög känns inte sådär superhett. Citera
Recommended Posts