Gyre Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Jag orkade inte lägga "bäst" hand på rivern där. Var upprörd över att jag inte vann den. Blev ju knappast roligare när jag såg att de hade en gemensam out för att slå mig och hade betalat av hela vägen. Typiskt att man ska få in flytet och vinna 50BB på 600 händer när man inte spelar på 5/10. Citera
Gyre Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Har ni haft dagar då ni känner att allt ni tar er för går skit? Jag hade en sådan dag igår och den har fortsatt idag. När man spelar poker innebär det ungeför följande: * Du missar floppen för det mesta, ingen foldar för dina uppföjlningsbet även på de torraste av torra brödor. Om de foldar har du floppat nöten. * Floppar du ett drag blir det fett med action på floppen och turn, givetvis missar du alltid. Det enda du vinner är Sklansky-dollar... för er som inte vet funkar dem INTE att köpa mat eller betala hyra för. * När du sitter med AA i BB blir det rundfold. * När du höjer en stark hand får du noll action, höjer du en svag hand går halva bordet med och du missar. Detta tillstånd infinner sig även i vardagslivet: * Du hinner precis med bussen från skolan som tar dig till hållplatsen där du ska byta buss. Alla dagar utom denna kommer din buss fram i god tid och du får vänta ett par minuter på nästa buss, nu kommer du 30 sekunder för sent och ser bussen köra iväg och tvingas stå och frysa i 30 minuter. * Du sätter dig framför TVen för att kolla på din favoritserie, som visar sig vara inställd just denna dag. * Du har allmänt dålig timing och råkar ut för de mesta underliga saker när du sätter dig ner för att slappna av med 15 minuters datorspelande. Life is a bitch. Citera
morberg Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Har ni haft dagar då ni känner att allt ni tar er för går skit? Jag hade en sådan dag igår och den har fortsatt idag. Både igår och idag befann jag mig i samma uppförsbacke. I slutet av denna sessionen vände det dock lite grann för mig, så jag känner mig lite mer positiv. Håll ut, det ordnar sig! Det är jobbigt att det långa loppet ska vara så himla långt... Citera
Svinto Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Hela pokerveckan har varit som att simma i en blandning mellan bajs och sirap. Så fort man skymtar en liten strimma land får man en rejäl äcklig kallsup och tappar orienteringen igen. Siffermässigt har motståndet aldrig varit inkompetentare och siffermässigt har jag aldrig förlorat så mycket på så kort tid. Gnäll, gnäll. Du är inte ensam i alla fall. Citera
Gyre Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Ja, man får väl leva med att poker svänger. Trotts allt pga just det som man faktiskt kan vinna lite pengar då och då Tycker inte om swingsen i riktiga livet dock, även fast jag kanske ska vara tacksam över att inte ha större problem än missade bussar? Citera
rambler Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 * Du missar floppen för det mesta, ingen foldar för dina uppföjlningsbet även på de torraste av torra brödor. Om de foldar har du floppat nöten. * Floppar du ett drag blir det fett med action på floppen och turn, givetvis missar du alltid. Det enda du vinner är Sklansky-dollar... för er som inte vet funkar dem INTE att köpa mat eller betala hyra för. * När du sitter med AA i BB blir det rundfold. * När du höjer en stark hand får du noll action, höjer du en svag hand går halva bordet med och du missar. lol,been there done that, men i morgon går solen upp igen... Citera
Gyre Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 lol,been there done that, men i morgon går solen upp igen... Givetvis har vi alla varit där, jag har ett behov av att skriva av mig när saker och ting inte går min väg. Får hoppas inte solen har slocknat helt. Citera
rambler Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Mitt inlägg var inte sarkastiskt menat om du mot förmodan tog det så. Tyckte bara du sammanfattade det bra. Och vi känner ALLA igen oss. Brutalt iskall ena dan,stekhet nästa.... Citera
Waggho Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Hela pokerveckan har varit som att simma i en blandning mellan bajs och sirap. Så fort man skymtar en liten strimma land får man en rejäl äcklig kallsup och tappar orienteringen igen. Haha, det var en bra liknelse. Gud vad äckligt att få en kallsup i det havet. Citera
crillux Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Det är jobbigt att det långa loppet ska vara så himla långt... Det där skriver jag absolut under på. Och Gyre, som du ser i min dagbok så är du inte ensam, även om det säkert inte hjälper. Vi har alla våra uppförsbackar. Citera
Gyre Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Mitt inlägg var inte sarkastiskt menat om du mot förmodan tog det så.Tyckte bara du sammanfattade det bra. Och vi känner ALLA igen oss. Brutalt iskall ena dan,stekhet nästa.... Du har haft rätt tidigare, hoppas du har rätt igen... dvs att jag är stekhet idag! Det är jobbigt att det långa loppet ska vara så himla långt... Det där skriver jag absolut under på. Och Gyre, som du ser i min dagbok så är du inte ensam, även om det säkert inte hjälper. Vi har alla våra uppförsbackar. Hjälper väl lite på så vis att man inser att dessa dagar hör till och att det inte beror på att man suger på poker. Backade för övrigt 75BB igår, det var visserligen på 2/4 fullbord så det kunde varit värre. Anledningen till att jag spelade 2/4 var att jag vill få bort det fula röda resultatet på den nivån i PT samt att jag bara hade 1k$ på kontot och vill inte behöva sätta in mer pengar just nu då de är uppbundna i annat. Citera
Gyre Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2006 Blir galen, råkat ut för sånna sjuka set-ups så det är sannslöst. Citera
morberg Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Anledningen till att jag spelade 2/4 var att jag vill få bort det fula röda resultatet på den nivån i PT... Preferences->Game Levels och klicka bara i den nivå du spelar på. Klart! (Då går det dessutom mycket snabbare att öppna statistiken.) Citera
Gyre Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Anledningen till att jag spelade 2/4 var att jag vill få bort det fula röda resultatet på den nivån i PT... Preferences->Game Levels och klicka bara i den nivå du spelar på. Klart! (Då går det dessutom mycket snabbare att öppna statistiken.) Det är ju fusk Spelet vände en aning igår så nu hoppas jag att det inte ska ta så lång tid att få det på det gröna igen. EDIT: Fullring är ett tatterspel, jag orkar inte med det. Dags för de sista 800 händer på 3/6 innan resultatrapport och ytterligare försök på 5/10 väntar efter det. Citera
Gyre Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Ny på bordet, inga stats på SB. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with 7:diamond:, A:diamond:. UTG calls, 1 fold, CO calls, Hero raises, SB calls, 1 fold, UTG calls, CO calls. Flop: (9 SB) 5:heart:, A:spade:, 2:diamond: (4 players) SB checks, UTG checks, CO checks, Hero bets, SB calls, CO calls. Turn: (6 BB) Q:diamond: (4 players) SB checks, CO checks, Hero bets, SB raises, CO folds, Hero calls. River: (10 BB) 7:heart: (3 players) SB bets, höjer jag? Ny riversituation, Fi okänd. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is CO with J:club:, K:club:. 2 folds, Hero raises, 1 fold, SB calls, BB calls. Flop: (6 SB) 4:club:, J:diamond:, 4:spade: (3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds. Turn: (4 BB) 2:heart: (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. River: (6 BB) A:diamond: (2 players) SB checks, ska jag betta och vad gär jag om mitt bet blir höjt? Citera
Skanke Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Utan reads skulle jag nog höja första handen fast det luktar lite illa då man måste syna trebettet som kommer från setet och tom AQ... Andra handen skulle jag nog välja att checka bakom för det mest, förvisso borde du inte bli reraisad av annat en tvåpar eller högre där. Tvåparet känns ju inte så otroligt då många verkar ha förbannat svårt att släppa Ax, där de träffar x:et på flop...... EDIT: Brädan var visst parad så att få reraise av annat en minst tvåpar känns omöjligt Citera
rambler Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 hand 1 : lätt raise på rivern, syna en 3 bet hand 2 : Den här handen kommer jag att se showdown med,då du inte har några reads på sb och du ofta kommer att försöka sno hans blinds så kommer du att hamna i en del bataljer med han om han försvarar löst därför är det viktigt att få se några av hans händer snabbt för att försöka få sig en uppfattning om vilka krav han har på händer han försvarar med.Därför är en fold mot cr på rivern otänkbart även om det skulle innebära + EV, vilket jag inte är så säker på. Riverkortet värsta tänkbara jag hade ändå betat och synat en cr. Citera
Ayahuasca Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Backade för övrigt 75BB igår, det var visserligen på 2/4 fullbord så det kunde varit värre. Anledningen till att jag spelade 2/4 var att jag vill få bort det fula röda resultatet på den nivån i PT samt att jag bara hade 1k$ på kontot och vill inte behöva sätta in mer pengar just nu då de är uppbundna i annat. 2/4 är så sjuuuukt riggat! Har också gröna siffror på alla nivåer (upp till 5/10 och ytterst lite 100/200 ) utom 2/4, där jag ligger på -7BB/100 över 14k händer. Helt sinnessjukt! En rejäl tilt fick mig att ta ett litet hopp till 100/200 för att efter en 3 minuters rush hoppa tillbaka till 5/10 och stanna där. Citera
Gyre Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Backade för övrigt 75BB igår, det var visserligen på 2/4 fullbord så det kunde varit värre. Anledningen till att jag spelade 2/4 var att jag vill få bort det fula röda resultatet på den nivån i PT samt att jag bara hade 1k$ på kontot och vill inte behöva sätta in mer pengar just nu då de är uppbundna i annat. 2/4 är så sjuuuukt riggat! Har också gröna siffror på alla nivåer (upp till 5/10 och ytterst lite 100/200 ) utom 2/4, där jag ligger på -7BB/100 över 14k händer. Helt sinnessjukt! En rejäl tilt fick mig att ta ett litet hopp till 100/200 för att efter en 3 minuters rush hoppa tillbaka till 5/10 och stanna där. 2/4 fullborden på party är helt störda Fick QQ 3 gånger idag och vann inte en enda. Smäller upp 2-3 3/6 SH bord och drar in 50 BB istället! SH is the way to go. Bara ett par hundra händer till 10k rapporten för 3/6 nu. Citera
omduvoresomjag Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Du som spelat en del på PPs BBJ bord. Är det någon skillnad i rake på de borden, är för lat för att leta själv, plus att det var länge sedan något hände i denna dagbok Citera
Gyre Postad 22 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2006 Du som spelat en del på PPs BBJ bord. Är det någon skillnad i rake på de borden, är för lat för att leta själv, plus att det var länge sedan något hände i denna dagbok Ja, 50 cent extra i alla potter om det blir rakat. Rätt att 3-betta river? Fi är 47/9/2.5 efter 85 händer. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with A:spade:, 6:spade:. UTG calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks. Flop: (4 SB) Q:spade:, 6:heart:, 4:spade: (4 players) Hero calls, UTG calls, CO calls. Turn: (3.50 BB) 4:club: (4 players) Hero checks, UTG bets, CO calls, Hero calls. River: (6.50 BB) 2:spade: (4 players) Hero bets, UTG raises, CO folds, Hero 3-bets Citera
omduvoresomjag Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Jag hade bara synat där med den uppenbara anledningen som svar på varför. Visserligen kassa siffror på Fi. Men han höjer ju faktiskt rivern, vilket signalerar någon sorts styrka. Fegheten i mig gör att den försmädliga variansen som existerar i min mening bör hållas nere. Donken på river tycker jag dock är helt rätt då du inte vill ha en rundcheck. Bet+call är alltså min åsikt! Citera
Jessica Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Inte för att jag förstår siffrorna men det är ett tjänstemisstag att inte 3betta där. Hm han openlimpa. Han har säkert 66 bara för det. Citera
omduvoresomjag Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Inte för att jag förstår siffrorna men det är ett tjänstemisstag att inte 3betta där. Hm han openlimpa. Han har säkert 66 bara för det. Intressant att det till och med kan ses som ett "tjänstemisstag" att inte trebeta mot en raise på den brädan. Nu blev jag än mer nyfiken på vad alla andra (morberg, waggho, bzkt, rambler) tycker. Kul att höra en kommentar av dig för första gången på väldigt länge f.ö Jessica. Citera
Recommended Posts