Gå till innehåll

Dan Glimne tävlar i postkodmiljonären


Folke Rosvall

Recommended Posts

7 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Programledaren för Pokermiljonen, pokerprofilen Dan Glimne, tävlar i kväll i Postkodmiljonären klockan 19:30 i TV4.

Tycker han fick ovanligt svåra frågor på de nivåerna. Det var även märkligt att hans dotter inte kunde googla fram svaret när han använde livlinan för att ringa henne.

Han verkade bedöma det spelteoretisk rätt att välja fyra livlinor istället för tre, det vore intressant att få höra en motivering till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det var väldigt svåra frågor. Vilken som är den längsta grävda kanalen hör man väl aldrig talas om. Den frågan borde väl ha varit på betydligt högre nivå. Inte heller musikfrågan var särskilt enkel. Däremot Stenhammar tyckte jag inte var så svår.

Dom flesta väljer tre livlinor och jag har alltid tänkt att det är ängsliga människor som resonerar så. Jag föreställer mej att pokerspelare och gamblers skulle föredra fyra. Jag hade absolut valt fyra, vilket Glimne också gjorde.

Jag har tittat ganska mycket på den engelska Who wants to be a millionaire (det finns hundratals avsnitt på YouTube) och en sak som jag alltid förvånas över är att så många först väljer 50-50 och därefter nästan alltid måste gå vidare med ring en vän. Varför inte först ringa vännen? Glimne gjorde samma sak och där försvann 50-50. Glimne borde först ha ringt sin dotter. Om hon hade vetat svaret hade han ju haft kvar 50-50.

Nåja, Glimne får fortsätta och jag önskar honom lycka till. Han är en utmärkt representant för vår hobby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...