dl_eb5d Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Eftersom nivån är låg spelar folk riktigt uselt. Har sett flera händer vunnit med A high. Inte ovanligt med att mellanpar vinner showdown... Seat 8 - REPOMAN1 $10.45 in chips Seat 9 - DONROAR $4.80 in chips Seat 1 - HOORSDRAWERS $3.30 in chips Seat 2 - GNOE $2.40 in chips Seat 3 - ATNOT $6.65 in chips Seat 4 - PINEROS $6 in chips Seat 5 - DL_EB5D $7.30 in chips Seat 6 - TANKMAN69 $5 in chips *** BLIND [dealer 8] *** DONROAR - Post small blind $0.10 HOORSDRAWERS - Post big blind $0.25 TANKMAN69 - Post $0.25 DL_EB5D - Pocket [Qc,As] GNOE - Folds ATNOT - Folds PINEROS - Calls $0.25 DL_EB5D - Raises $0.25 to $0.50 Höjer med hyfsade öppningskort. Brukar hellre höja än syna. TANKMAN69 - Calls $0.25 REPOMAN1 - Folds DONROAR - Folds HOORSDRAWERS - Folds PINEROS - Calls $0.25 *** FLOP [6d,10d,6s] *** PINEROS - Bets $0.25 Tror inte han träffar försöker att bluffa?, kanske pp 88 99 1010 JJ, tror mer på två höga kort. DL_EB5D - Raises $0.25 to $0.50 TANKMAN69 - Folds PINEROS - Raises $0.25 to $0.75 Nehej ingen bluff? DL_EB5D - Calls $0.25 *** TURN [6d,10d,6s,8c] *** Turnen hjälper inte mig PINEROS - Bets $0.50 DL_EB5D - Calls $0.50 Synar, tror fortfarande han bluffar *** RIVER [6d,10d,6s,8c,9c] *** PINEROS - Bets $0.50 DL_EB5D - Folds Han har nog sitt set. fold PINEROS - returned ($0.50) : not called Tycker själv kanske att jag borde lagt mig efter flop. Kommentarer? (Spelar normalt inte FL, därav mitt ev. fiskiga beteende. Dock var övriga så usla att jag plussade ändå ) * RP - QoS * Citera
Svinto Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Nu vet jag inte så mycket om spelaren, men det är inte jättemånga som bluffar sådär mot någon som höjt både preflop och på floppen. Och om du nu synar hela vägen till rivern för att du tror att han bluffar kan du ju omöjligen lägga A-hög där. Varför tror du plötsligt att han fortfarande inte bluffar? Har han bluffat hela vägen kommer han ju att fortsätta betta på rivern. Citera
Toan Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Nu vet jag inte så mycket om spelaren, men det är inte jättemånga som bluffar sådär mot någon som höjt både preflop och på floppen. Och om du nu synar hela vägen till rivern för att du tror att han bluffar kan du ju omöjligen lägga A-hög där. Varför tror du plötsligt att han fortfarande inte bluffar? Har han bluffat hela vägen kommer han ju att fortsätta betta på rivern. What he said. Citera
lumor_ Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Fiskigt av dig tycker jag. Bra att höja preflop förstås. Släng handen efter att ha blivit reraisad på floppen. Låt dom bluffa bort dig i den här typen av händer och höj/syna när du får en riktig hand eller starkt drag på floppen i stället. Citera
iller Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Lägg dig på trebeten på floppen eller... Lägg dig på turn eller... Syna rivern Alla dessa spela hade varit OK. Att syna turn för att sen vika sig på rivern är inte världsklass. Citera
dl_eb5d Postad 19 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Lägg dig på trebeten på floppen eller... Lägg dig på turn eller... Syna rivern Alla dessa spela hade varit OK. Att syna turn för att sen vika sig på rivern är inte världsklass. Ok. Inser att detta var tämligen fiskigt..... Citera
thorn Postad 19 Augusti , 2005 Rapport Postad 19 Augusti , 2005 Ganska dåligt spelat. Höjningen på floppen är väl ok, men på turn bör du slänga dig. Varför tror du att han bluffar? Om du nu är stensäker på det, så folda inte river. Citera
Recommended Posts