Gå till innehåll

Vinnande noob vill komma vidare


pidoryes

Recommended Posts

Hellu.

Har spelat 0.25/.050 på SVS i många år. Inget grindande för att bli pokerproffs, utan mer att jag behöver ett nytt tangentbord för 2k
eller sätter ett mål med några hundringar för nåt annat.

Sätter in några hundringar och spelar upp mig till mitt mål och sen cashar ut.

Pokern är riktigt bedrövlig, tänker inte på nåt ÖHT. Utan spelar mest på andra skärmen och tittar på serier.
Range, betsize osv tänker jag noll på. Tittar bara på min serie och inväntar en bra hand och trycker in pengarna.

För att ha pokerborden vid sidan om och lagt ner noll effort så har det gått bra. Jag har fått min mus, tangentbord, helgfylla. har nog aldrig gulat en insättning tror jag. Microborden sköter jag bra, trots att jag spelar som en idiot.

 Men tänker att det skulle vara kul att bygga rulle, lära sig mer. Gå upp i stakes osv.

Så söker tips/råd för en spelare av min kaliber. En som bara suttit och slöklickat in några hundringar på lägsta nivåerna. 
 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja preflop, googla upp några ranger och bygg din strategi utifrån det. Spela 3b/fold i SB och alla positioner utom BB, möjligen BTN. Cbetta flopp litet och ofta på de allra flesta borden, försök förstå varför genom att kanske köra några gratissims med gtowizard. Blir svårt att skriva nåt vettigt när du frågar en så bred fråga. Grunden ligger iaf i att förstå vilka bord som är bra för dig utifrån din (förhoppningsvis förstådda) range och hur du utnyttjar det med t ex frekventa och små bets eller mindre frekventa och större bets. Vilken size du använder beror oftast på vilken/hur stor del av din range du vill beta, större size betyder starkare värdehänder med högre equity. Finns enligt mig inga generella tips som man kan ge som gör en mkt bättre om man säger att man har i stort sätt noll koll utan då får jag bara rekommendera att hitta material som förklarar bla det jag skrev ovan på youtube, eller ranger på nån hemsida.

Redigerad av m01k
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger m01k :

 Spela 3b/fold i SB och alla positioner utom BB, möjligen BTN.

Jag tror inte 3bet eller fold är bästa strategin på microstakes.

Det 3bettas väldigt sällan på lägsta nivåerna, vilket betyder att fler händer har bra EV som syn, eftersom man allt som oftast får se flop.
T.ex så skulle jag aldrig vilja folda låga pockets i CO eller SB på microstakes vs öppning, vilket man tvingas göra om man kör 3bet eller fold.

Och dessutom, säg att att reg öppnar och det sitter en fisk i BB, varför skulle jag vilja 3betta en hand som JTs och isolera mig mot reggen, när jag kan syna och få med fisken?

Redigerad av SantaFish-_-
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt e såklart rimligt som du skriver men om det nu är så att @pidoryes är helt grön gällande att tänka i ranger osv blir det enligt mig lättare att börja så. Angående att man oxå kan flatta för att folk under3b bakom stämmer ofta beroende på nivå men finns ju oxå mkt explo-värde i att 3b då den absoluta majoriteten under4b grovt och dessutom spelar alldeles för passivt och överfoldar postflop. Sitter en rec bakom är det såklart också en annan femma, men återigen så tkr jag man lär sig att spela bättre poker långsiktigt om man spelar 3b/f istället för att sitta med en flattingrange i CO som består av bara låga PPs.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...