m_sjoberg78 Postad 29 September , 2004 Rapport Postad 29 September , 2004 Jag vill slå ett slag för alla skithänder! För om man vinner en fin pot med t ex 93o får man hela bordet på fin ånga och kan därefter skärda frukten av deras raseri. Dessutom får man en hel del nöje av att läsa (och argumentera tillbaka mot) de verbala våldtäkter som ofta uttalas. I övrigt älskar jag AK, särskilt i sent skede i turneringar. Är man ute efter coinflips är den kanon, man är sällan långt bakom och ganska ofta har man fi dominerad. //M Citera
Papa Kubo Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Efter att ha skaffat Pokertracker har jag en ny favorit: KQ. Tillräckligt stark för att stå upp bra om man träffar floppen, tillräckligt enkel att slänga om man inte träffar (till skillnad från AK). Citera
Fysikern Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 KK - framför allt i turneringar eftersom handen är riktigt stark men ändå betydligt lättare att överge än AA om det floppar något riktigt otäckt. Som ett A till exempel. Fast kommer det ett A med AA så blir man ju inte ledsen heller Citera
Bloop Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Favoriten just nu är i mitt fall 4-4. FL 0.25/0.50 Euro (okej så det rör sig om fesiga summor pengar... så stäm mej ) Limpade in med 4-4 i sen position, ohöjd pot. Floppen kommer A-K-4. Turn en 2a och Rivern 2a. En väl dold kåk. Folk satt som vanligt med en kung eller ett ess med ravens sugkicker och höjde emot. Blev en bra pott. Var inte speciellt orolig för A-A eller K-K (eller 2-2) då ingen höjt preflop som det brukar göras i 99 % av fallen på den här nivån med de händerna . Det är möjligt, minns inte riktigt, att nån satt på A-2 t.o.m Bloop Hur gör man en Euro-symbol? Citera
Bloop Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Klart att den gången jag fick royal i klöver i vanlig femkortspoker mot polarna var en höjdare. Passande avatar kanske? Bloop Citera
Bjorn_ Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Gillar Jxs och Qxs, svårspelade men intressanta. /Bjorn Citera
Mr_Mitac Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Min favorithand är K 8 Har ingen riktig statistik på den men över 75% av gångerna jag fått den och gått allin så kommer det något trevligt på floppen. Har räddat mig i många turneringar.. Citera
earthling Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 det är ju den gammla hederliga 88 jag får fanemej triss 4gånger av fem och så blir någon annan stackare pank.... sen förlorar jag allting med AK off suit när jag synar en allin från AA Citera
Snazk Postad 2 Oktober , 2004 Rapport Postad 2 Oktober , 2004 Min favorit hand har ingen tagit ser jag. Helt klart J8 s eller o, det spelar ingen roll.... Allt börja med att jag spela lite NL och varje gång jag fick denna hand så hade jag vunnit. Testa den sedan en gång och så klart vann man... Men nu för tiden så håller den inte upp lika bra som förr... JT är alltid trevlig med. Citera
Bloop Postad 3 Oktober , 2004 Rapport Postad 3 Oktober , 2004 5 6 är den nya favoriten. Spelade potlimit Hold' em 0.05/0.10 på expekt av någon anledning. Floppade två hjärter. Synade ett minbet och fick straighflush på turnen. Heads up i det läget och fick motstånd. $$$ Två händer senare samma hand. Check på floppen , hjärter på turnen, check och färg på river. Vann inte så mycket på det eftersom jag inget begriper men i alla fall... bäbyflush å allt. Bloop Citera
magzter Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Jag spelar alltid Q9 Har inbillat mig att Q och 9 ofta kommer upp på bordet tillsammans, antagligen kommer alla andra kombinationer upp exakt lika mycket men jag ser alltid Q9.. Bla annat har jag floppat kåk med handen två ggr. En annan gång hade jag T9 på hand, floppade TTQ, bara att gå all in, för jag VISSTE ju att 9an skulle komma oxå, mycket riktigt gjorde den det på rivern En kompis tog hem en pott på $1,3 k med Q9 Var på cosmo och spelade lite.. Första 6 vi såg hade Q9 vunnit.. stegar o trissar o två par.. Jag vet ju att det inte skulle komma upp lika mycket när man har det på hand, men tycker det är lite kul idiot fakta ändå Citera
häfstiftet Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Alla som någon gång har lirat på Ladbrokes vet att J9 är nöten 8 gånger av 10. Den ska med andra ord spelas aggressivt på alla gator. Citera
joggystyle Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Träffade set två ggr med TT igår när jag vann min första turnering så förtillfället är det favourit handen! Citera
Gialloblu Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 Varierar. Förtillfälligt är det 99 som jag träffat set med en rad ggr nu på slutet. Blev faktiskt även ett fyrtal på flop med denna hand för inte allt för längesen. Citera
Nidson Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 66. Fast just nu sviker den handen mig lika mycket som alla andra handkombinationer. Citera
summlan Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 T8 verkar vara monsterhanden för mej denhär veckan Citera
Queridan Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 JJ - Har nog dragit ut fyra AA med den ikväll Citera
Valium Postad 2 Mars , 2005 Rapport Postad 2 Mars , 2005 6,6 tog jag hem en fin freeroll med. fick 11 66:or under turneringens gång, varav 3 inom loppet av fyra händer. dubblade upp på ungefär hälften, torskade nästan allt på en, och räddades sen tillbaka av den näst sista. Annars är jag förtjust i 6,2s, det är en skön slaskhand. K,K har jag ett rent matematiskt förhållande med nu, den håller aldrig men jag tänker inte överge den bara för det. Citera
Queridan Postad 3 Mars , 2005 Rapport Postad 3 Mars , 2005 Träffade precis set med JJ, återigen mot AA Citera
Recommended Posts