Djens Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2005 Idag kör jag TAG, så en relativt tight image, bordet är mkt synstationer och rätt mkt dåligt folk som inte gör mkt väsen av sig. ***** Hand History for Game 2523583706 ***** $400 NL Texas Hold'em - Friday, August 12, 17:55:55 EDT 2005 Table Table 55204 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Jenog142 ( $380.90 ) Seat 4: PokerNicki ( $402.20 ) Seat 6: jps23 ( $331.30 ) Seat 2: PEPELU ( $865.90 ) Seat 3: AddisonDude ( $68 ) Seat 5: gamblor300 ( $496 ) PokerNicki posts small blind [$2]. gamblor300 posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jenog142 [ 7d 7s ] jps23 calls [$4]. Jenog142 calls [$4]. PEPELU calls [$4]. AddisonDude calls [$4]. PokerNicki calls [$2]. gamblor300 raises [$4]. jps23 calls [$4]. Jenog142 calls [$4]. PEPELU calls [$4]. AddisonDude calls [$4]. PokerNicki calls [$4]. Minbet samt hyggligt bra mellanpar på hand, solklar syn. ** Dealing Flop ** [ Th, 6c, 7h ] Mellanset fast steg o färgdrag. Jag väljer att raisa rejält.lite mer än pott. PokerNicki checks. gamblor300 bets [$50]. jps23 calls [$50]. Jenog142 raises [$150]. PEPELU folds. AddisonDude folds. PokerNicki calls [$150]. <-- Vadå coldcall av monsterbet?gamblor300 folds. jps23 calls [$100]. ** Dealing Turn ** [ 9d ] Åh 17 oxå , öppet stegdrag, och alla checkar, här tror jag att nån ska checkraisa mig all in, och väljer att plocka mitt gratiskort av två anledningar: Kommer det ett hjärter som parar brädan plockar jag nån. Har nån stegen så har den klantat bort sin chans. Dåliga med detta är: Jag får ju inte betalt av hjärterdragen! Frågan är: ska jag allina på flop? Känns som jag bäst nu i efterhand. Checka turn? / all in och hoppas nån inte har stegen och skydda mig mot färgdrag? ska jag valuebetta river om det checkas till mig utan hjärter? PokerNicki checks. jps23 checks. Jenog142 checks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 12 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2005 Tycker du ska gå all in på turn, 88 känns lite långsökt (vem jagar hålstege eller tror att 88 räcker där) likaså 89 då ingen slog om på en sån farlig bräda på floppen, det enda som slår dig här är TT vad jag tror och är rädd att du har prickat stegen på floppen. Så all in på turn är vad jag skulle göra, behöver inte betyda att jag har rätt dock. edit: en till möjlig hand som skulle kunna spela på det här sättet är A8 med färgdrag dock, men likaväl så skulle jag trycka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 13 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2005 Jag hade spelat den exakt som dig. Pre-flop är väl oklanderligt. Du måste raisa floppen för att definiera din hand och ge iaf lite sämre odds. Och turn är ideellt för gratiskort med tanke på coldcall och bet/syn. 9an har antagligen inte förbättrat någons hand, men risken för att du var slagen redan på floppen är rätt stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 15 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Handen slutade faktiskt väl, det checkades till mig på river, och jag valuebettade $100 och var uppe mot det lägre setet i 6or. Nu i efterhand: Kan det inte vara rätt dumt att gå all in på turn? Om jag skulle suttit med set i 6or här och fått en all in mot mig, frågan e om jag skulle synat, däremot synade han ju mitt rivervaluebet. Fast då får man ju inte betalt av hjärterdraget vilket den andre till 99% satt på. En Liten value/infobet här kanske skulle vara optimalt. Liten menar jag kanske runt $80...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts