Gå till innehåll

Vilka regler gäller för placeringar?


kidkurry

Recommended Posts

Har för mig att jag läst något om detta tidigare, men hittar ej

 

Spelade en (morgon-)multi på Ladbrokes, 4 spelare kvar, 3 platser betalades. Jag har minst stack, går all-in, får all-in-svar av näst minsta stacken, samt av chip-leadern. Alla har Kx, chipleadern har K9 och får träff på en nia. Tar hem potten, vi andra två blir utslagna. Trodde i min enfald då att vi skulle dela 3-priset eftersom vi åkt i samma hand. Inga stora pengar, tror det var $116, men ändå. Nix, :roll: jag kom 4:a, han tog 3:e-priset eftersom han hade större stack innan vi gick all-in. 6100 mot 5900. Är det så på alla siter? Tycker vi borde ha delat.

Hur är reglerna?

Kid

 

* Pillar på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så är reglerna. Så är det på alla siter (kan finnas någont konstigt undantag). Om två åker ut samtidigt så är det den med minst stack som kommer efter den med större stack som slutar högre upp i placeringen, precis som du skrev.

 

Nja, inte riktigt.

 

Om två åker ur samtidigt (i samma pott) på samma bord så räknas den som hade mest marker när potten startar som bättre placerad, precis som nu var.

 

Om två åker ur samtidigt men från olika bord så skall priset delas. Detta är orsaken till att man exempelvis kör hand by hand när man närmar sig pengarna i störer tävlingar, och på vissa sajter.

 

Online så har man ju lyxen att veta exakt när varje pott startades, så där gäller inte alltid denna regel. Live så skall den gälla, exempelvis i pokerforum live så åkte det ut två spelare i samma pott när det var 19 gubabr kvar (18 priser). De fick då dela på tröstpridet (en trjöa) och 18-de priset... vet inte hur QoS löste det där med halva t-shirts :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis så är reglerna. Så är det på alla siter (kan finnas någont konstigt undantag). Om två åker ut samtidigt så är det den med minst stack som kommer efter den med större stack som slutar högre upp i placeringen, precis som du skrev.

 

Vet om att de är riktiga regler men blev förvånad när jag spelade en SnG på prima. Vi var tre kvar vid bordet (två priser) och jag ligger två i chips med något mer än sista gubben och sen en överlägsen chipleader. Går all in mot den andra lillstacken, efter att chipleadern höjt, som mer eller mindre var tvungen att calla och tänkte att jag får väl allafall andrapriset så länge inte han med lilla stacken tar det. Vi båda småstackar blir utslagna men får dela på andrapriset trots att jag är helt säker på att jag hade mer marker, mycket märkligt. Nu var det inga pengar att bli upprörd över men tycker ändå det var konstigt.

 

Det enda jag kan tänka mig är att vi hade exakt samma in i handen och att skillnaden var exakt en halv big blind eftersom jag satt i SB och den andra i BB men det verkar nästan konstigt, dessutom är jag ganksa övertygad om att jag hade hyggligt med mer chips än honom, men det var ett tag sedan så....

 

Nån mer som råkat ut för det på prima?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket lustigt...

Efter att ha kommit 4:a i en multi på Ladbrokes, och fått noll i pengar pga att en annan kille hade mer chips när vi började den hand där vi båda åkte ut (se första inlägget) så spelade jag en $10 SNG på Ladbrokes. När vi är 3 kvar (dvs den här gången var jag redan ITM) uppstår samma situation, dvs alla går all-in i samma hand. En var överlägsen chipleader, typ 10 500, jag hade 3500, sista killen hade 1000 och BB var 1000, han var "all-in-blindad". Storstacken vinner, och vinner därmed turneringen.

"Congratulations, you finished 2nd and $25 will be added to your account".

Priserna är ju 50-30-20 dvs vi fick dela 2:a priset.... :shock:

Är det annorlunda när alla är in-the-money, eller är SNG annorlunda mot multi, eller har det att göra med att han blev "tvångs-blindad" all-in eller vad....??

 

the kid

PS

Hur får man tag på hand-history i Ladbrokes (då menar jag verkligen "history")? Ska man dra ett mail till supporten kan det ju vara bra att ha numret på dessa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...