Gå till innehåll

Posta din 21/8-LIVE turneringsrapport här!


parre

Recommended Posts

Dags för en liten turneringsrapport:

 

Fick inga som helst kort i början, men lyckades ändå hålla mig kring 4000 efter 2-3 perioder genom lite bluffar och blindsteals. Efter den första korta pausen så flöt dock allt på väldigt bra, låg kring 12k i marker nån gång kring period 4-5.

 

Men, det vänder ju snabbt i poker. Sitter i BB eller SB, får JJ. Någon i sen position tripplar mörken, kanske 1200 totalt, jag slår om allin (han är relativt shortstacked). Han synar för sina sista 2-3000, vänder upp AJ. Perfekt, tänker jag. Inget ess på floppen, ser bra ut... inget ess på turn, ser bra ut... ess på river och jag betalar av.

 

Handen efter, eller två händer efter, höjer samma kille till 3xBB och jag går allin igen - denna gång med KK. Tyvärr så foldade han dock.

 

En spelare, en gammal man, har satt sig vid vårat bord. Typ första handen fick han AA och slog ut en annan och har nu en hel del marker. Han raisar till 3xBB (1200) UTG. Jag har AK, och gör nu mitt första stora misstag i turneringen - slår om. Retrospektivt borde jag ha lagt mig direkt, gammal spelare som verkade spela tight som raisar UTG.

 

Spelaren några positioner efter mig tänker länge och väl för att sedan folda, varpå en person till synar och gamle mannen synar. Han har naturligtvis KK och jag åker ner till ca 2300. Spelaren som tänkte och foldade hade visst AK i hjärter, han hade fått färgen, men det betydde alltså att jag drog till 2 outs. Klantigt, klantigt, klantigt.

 

Några händer senare trycker jag allin med QJs, får syn av JJ. Ser mycket mörkt ut, till en mirakelriver räddar mig. Har ca 6k nu. Jobbar upp det till ca 10k när mitt nästa stora, och sista, misstag kommer.

 

Får 94o och ska stjäla mörkarna, får dock en syn. Floppen kommer A4x, två spader. Check - bet från mig - call. På turn kommer en tredje spader. Check-Check. På rivern, som även sätter en möjlig stege på bordet, checkar min motståndare. Istället för att checka bakom och ta mina chanser i en annan pott så går jag allin för 7000 till (ungefär potten). Efter en tids betänketid synar min motståndare med A5 (jävligt snygg syn!) och jag åker ut.

 

Kan vara värt att nämna att motståndaren bara satt vid mitt bord i 4-5 händer när detta hände, hade aldrig spelat mot honom tidigare, och hade inte spelat spec. aggressivt sedan han satt vid bordet. Men men, fick dra och spela cashgame istället, det var riktigt jävla skoj... men dyrt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer en kort beskrivning av handen jag åkte på, lite för att få nån kommentar som kan motivera en syn av min moståndare och mycket för att tycka synd om mig själv.

 

Blindsen är uppe i 400 om jag inte finns fel och jag kommer till ett nytt bord där jag hunnit med att kvickt folda en eller två händer då jag får BB. Ingen action alls fram till knappen som dubblar blindsen varpå SB lägger sig. Ganska märkligt drag där, funderar en kort sekund på om han kanske har nåt monster och bestämt vill ha en syn eller reraise. Hursomhelst så tycker jag inte det verkar så och ställer in min deg eftersom det inte kändes som en stark hand utan bara ett mindre bra försök att sno blinds på ett billigt sett från en ny spelare vid bordet. Handen jag ställer in på är ju klart diskutabel (AJos) men dock en hyfsad hand och han bör ju ha en bra hand för att göra en syn då jag ändå hade lite över 3000 i marker. Det bör ju också nämnas vad han hade och jag är inte helt hundra men det såg ut att röra sig om cirka 4000-4500 vilket alltså i princip är hela hans stack för en call.

 

Efter ganska lång betänketid synar han och jag är nästan säker på att jag är slagen. Blir minst sagt förvånad när han vänder upp A4os och plötsligt ser det ju rätt bra ut, floppen kommer AKQ men sen ramlar 4:an förstås in och jag är ute ur pokerforums turnering.

 

Det som jag verkligen inte förstår, utan att göra mig ovän med någon är vad man funderar länge på och sedan framförallt hur man sedan kan göra en call med A4. Vad skule jag ha haft? A2?A3? Hur jag än tänker på detta kan jag inte hitta någon som helst förklaring till en call...

 

Schappade fort därifrån i besvikelse efter utflykten men mellanlandade tack och lov på soldaten svejk på söder som är ett trevligt tillhåll efter hemska förluster... Det var det från en dålig förlorare men annars rätt bra människa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...