Gå till innehåll

Dags igen, vad ska jag lira med $150 BR?


emil_c

Recommended Posts

Hej hopp.. Dags att borja lira lite internet poker igen. Min startsumma ar blygsamma 150 dollar... skratta inte for jag vet hur lite det ar men jag har inte rad att undvara mer for en BR atm.. Fragan ar helt vad jag ska borja med att lira (partypoker.com)

 

FL - 0.5/1

NL25 - 0.25/0.5

SNG - 5+1

 

Vill forsoka bygga upp min rulle sakta men sakert.. FL 0.5 ar jag radd ar for fishy for att man ens ska kunna vinna en hand pa tusen. NL25 kan man kanske kanske betta ut folk iaf och SNG 5+1 ar ju tomtarnas huvudstad sa kanske kan casha lite dar :D

 

Kom garna med tips.

 

tack.

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Kul att du ska börja lira igen! Om du ska lira på party tycker jag NL25 är en bra ide. Då har du iaf 6 inköp, inte mkt, men är du hyfsat duktig samt har lite flyt i början, borde du kunna bygga upp den sakta men säkert.

Dock tycker ja du borde gå in på prima, och spela 0.10/0.20 istället. Det skulle nog va säkrare för din del.

Lycka till!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår NL0.10$ till den bankrullen. Möjligtvis NL0.25. FL å PL sux så det kan jag inte uttala mig om. 5+1SNG verkar väldigt dyrt spela 5+0.5 istället.

 

vad är skillnaden förutom raken?

 

Tror han endast syftade på raken.

 

//Myt4z

 

Jo, det förstår jag också =), men vad är skillnaden? Varför spela en SnG med 10% högre rake om man inte behöver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen o tack for alla snabba svar :D Jag glomde namna att jag har lirat mkt online poker forut men aldrig pa nagon seriost hog niva... hogsta va nl100. Kanske kollar in prima dar dom har annu lagre nivaer eller sa far jag ta en "chansning" pa att mina "skills" bar mig upp till ratt bankrulle for att igentligen spela nl25... ja sng 5+1 lat dyrt nu nar du sa det... lutar nog at nl25 som jag vet att jag klarat med ganska bra resultat forut :). Har inte heller haft uppehall utan har lirat 10/20 fished limit livepoker men nu nar skolan tar for mkt tid och har ranat mig pa alla pengar sa ska jag borja om sakta men sakert :D

 

tack igen for tipsen.. ska kolla in lite och lasa bankrulle traden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår NL0.10$ till den bankrullen. Möjligtvis NL0.25. FL å PL sux så det kan jag inte uttala mig om. 5+1SNG verkar väldigt dyrt spela 5+0.5 istället.

 

vad är skillnaden förutom raken?

 

Tror han endast syftade på raken.

 

//Myt4z

 

Jo, det förstår jag också =), men vad är skillnaden? Varför spela en SnG med 10% högre rake om man inte behöver?

 

Spelar han på party så har dom minst 1$ i rake. Därför tror jag han menade att han borde lira på en sida med lägre rake. Tror jag :D

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår NL0.10$ till den bankrullen. Möjligtvis NL0.25. FL å PL sux så det kan jag inte uttala mig om. 5+1SNG verkar väldigt dyrt spela 5+0.5 istället.

 

vad är skillnaden förutom raken?

 

Tror han endast syftade på raken.

 

//Myt4z

 

Jo, det förstår jag också =), men vad är skillnaden? Varför spela en SnG med 10% högre rake om man inte behöver?

 

Spelar han på party så har dom minst 1$ i rake. Därför tror jag han menade att han borde lira på en sida med lägre rake. Tror jag :D

 

//Myt4z

På Empire tar de ut $.50 i rake som minst och det är en del av Party nätverket väl?

 

Länk till Empire

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med den bankrullen skulle jag välja B2B(bestboker eller No1 Poker har bra bonusar) börjat att gnetta upp bakrullen lite med tråkig FL 025/0.50. för att sedan köra NL 0.25/0.50.

 

Jag har personligen svårt med motståndet på Party, medan B2B i mitt tycke lättare att få bra betalt för sina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår NL0.10$ till den bankrullen. Möjligtvis NL0.25. FL å PL sux så det kan jag inte uttala mig om. 5+1SNG verkar väldigt dyrt spela 5+0.5 istället.

 

vad är skillnaden förutom raken?

 

Tror han endast syftade på raken.

 

//Myt4z

 

Jo, det förstår jag också =), men vad är skillnaden? Varför spela en SnG med 10% högre rake om man inte behöver?

 

Spelar han på party så har dom minst 1$ i rake. Därför tror jag han menade att han borde lira på en sida med lägre rake. Tror jag :D

 

//Myt4z

På Empire tar de ut $.50 i rake som minst och det är en del av Party nätverket väl?

 

Länk till Empire

 

Talar då givetvis om sngs.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när ja började på 24h satte ja in €20 o efter 3 veckor ligger ja på ca €700 så man behöver inte alls ha en massa pengar för o spela upp sin rulle

 

Självfallet har du haft en grotesk tur och det hoppas jag du själv förstår.

 

Inte för att vara en party-pooper, men sådana här posts gör bara folk besvikna om de tror på det. Det har säkert hänt dig så jag påstår inte att du ljuger, men Lennart i Örebro vann också 1 miljon på en trisslott, men de flesta kommer inte ha sån tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag tycker det är överdrivet med vikten av bankrole. 300BB exempelvis skulle innebära att jag måste ha 3000 för att spela 5/10. Detta är ju ett antagande för att kunna spela och gardera sig mot fluktationer. Mitt tips skulle nog vara att prova att spela en nivå och sedan minska denna om du skulle förlora. Att spela FL 0.5/1 på party är enligt mig ganska enkelt. Under den nivån finns ingen anledning att gå. Om du, som du skriver, har ganska bra koll på det här då skulle jag börja med ett spel på FL 1/2. Själv använder jag ett uppsatt schema för vilka nivåer jag ska spela beroende på bankrole, men det är långt ifrån 300BB, det som jag ser som viktigt är att man inte får för sig att höja sin insats för att vinna igen utan snarare tvärt om.

 

Gäller frågan NL är det en helt annan sak. Här behöver man enligt mig mycket mer bankrole för att klara swingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag tycker det är överdrivet med vikten av bankrole. 300BB exempelvis skulle innebära att jag måste ha 3000 för att spela 5/10.

 

Jag hoppas att du syftar på FL. Du nämner iofs FL längre ner och det är det som får mig att tro det. För på NL är det 3000 BB (big blind) som gäller vilket ger 30 inköp om inköp är 100 big blind.

 

Bankrulle managment är viktigast för de som vill leva på poker. Gör man inte det så kan man spela på högre nivå än vad ens rulle klarar men man får då räkna med att bli av med hela rullen. Lever man på poker så vill man ju kunna ta ut tillräckligt mycket pengar varje månad och ändå ha pengar kvar att kunna spela på samma nivå.

 

Själv nöjer jag mig för tillfället med att spela $25 NL på party eftersom det generera tillräckligt med $Win/Hour för att jag ska kunna bygga upp min rulle för att senare gå upp på $50 NL. Men jag spelar poker för att det är kul och givetvis för att kuna ta ut lite pengar och köpa lite roliga skaker. Räkningarna betalar mitt vanliga kneg ;)

 

Som sagt spelar man över sin rulle så får man räkna med att gula.

 

That is just my $0.02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...