Gå till innehåll

P_kungen, färdig med klockan. Dagbok nerlagd.


P_kungen

Recommended Posts

Tog synen. Tycker det känns som bluff/missat drag mer än 33% av gångerna..

 

Både ja och nej.

 

Skillnaden i den här handen mot tillexempel: om du hade bettat turn och fått syn, för att sedan checka river och fi då går all-in. Är ju att man undrar lite vad fi kan tänkas betta på turn, som du sen synar?

 

Eftersom du var iniativstagaren (är grymt bakfull, hur fan stavs de?) i handen både pre-flop och på flop (dessa två gator behöver inte betyda så mycket), men när du väl check-synar turn så måste fi ändå sätta dig på en hand.

Jag personligen hade nog inte checkat t.ex. färgdraget om jag var du. Det måste därför betyda ungefär följande (om vi utesluter dom fallen där du är helt tom)

 

1. Du sandbagar ett monster.

2. Du är rädd för A eftersom du har en hand så som QQ,JJ,KK

3. Du sitter på den typ av hand du har och vill ha bluffvärde.

 

Sedan kan man också fråga sig lite om fi hade bettat draget här när du checkade? Vidare hade inte fi ofta slagit om med draget på floppen, då brädan är så pass raggig? Vad kan fi ha synat på floppen med förutom dragen? AT, A8, A2, TT, AA, 88,22... Alla dom händerna har dig.

 

Tycker inte synen är helt självklar, om du synar så är ju de ihop om att slå en bluff. För det är i princip de du slår, J9, 97, Alla färgrags kombinationer. Att du sen har As gör också att man blir mindre benägen att tro att fi hade färgdraget.

Jag tror inte att fi hade ett missat drag i den här handen, utan i min värld känns de mer som två pars jokke är ute och åker. Men jag har haft fel många gånger förut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 870
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Game # 260707080 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Viseu"

Game ended 2006-02-26 18:32:46 GMT+01:00

 

Players:

rionov (EUR 455,40 in seat 2)

Member1 (EUR 1 156,35 in seat 4)

allesinnes (EUR 331,00 in seat 5)

Lilltroll (EUR 45,18 in seat 6)

 

Dealer: Lilltroll

Small Blind: rionov (2,00)

Big Blind: Member1 (4,00)

 

rionov was dealt: Jh - Th

 

allesinnes Fold

Lilltroll Fold

rionov Raise (10,00)

Member1 Call (8,00)

 

Flop 5h - Kd - 6h

 

rionov Bet (14,00)

Member1 Raise (38,00)

rionov Call (24,00)

 

Turn 5h - Kd - 6h - 6d

 

rionov Check

Member1 Bet (70,00)

rionov Raise (170,00)

Member1 Call (100,00)

 

River 5h - Kd - 6h - 6d - Ad

 

rionov All-In (235,40)

Member1 Call (235,40)

 

rionov shows: Jh - Th (a pair of sixes)

Member1 shows: Td - Ks (two pairs, kings and sixes)

 

Member1 wins: EUR 908,80 (with two pairs, kings and sixes)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra analyserat gekko. Du har helt rätt!

 

The fish struck gold eller nått?!

 

Dock alltid lättare att säga smarta (eller åtminstone, genomtänkta) saker när man analyserar en hand. Man vet vad som har hänt fram till river samt inte är under tids press.

Men de va ju kul att hjärnan funkade någorlunda, trots extremt intensivt krökande.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 3634171295 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, February 27, 13:39:53 ET 2006

Table Taurus (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: danic74 ( $3186.83 )

Seat 4: BigTic09 ( $1009.50 )

Seat 5: McNallyville ( $132 )

Seat 3: tykepo ( $1016.75 )

Seat 6: matkov ( $1009 )

Seat 1: Fingon ( $500 )

matkov posts small blind [$5].

Fingon posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to tykepo [ 9d 9c ]

danic74 raises [$35].

tykepo calls [$35].

BigTic09 folds.

McNallyville folds.

matkov folds.

Fingon folds.

** Dealing Flop ** [ 2s, 3c, 3d ]

danic74 bets [$42].

Vilken storstacksfjant bettar halvpott här i syfte att köpa efter utgraise?

Luktar. Ids inte lägga överparet här utan lite info.. ---> Fjantraise (skulle tatt i hårdare men det luktar ju så jävulskt)

 

tykepo raises [$94].

danic74 calls [$52].

** Dealing Turn ** [ Qd ]

danic74 checks.

tykepo checks.

** Dealing River ** [ 2c ]

danic74 bets [$140].

Valuebet helt klart. Highcard ess checkar denna iom att det är 2parat. Kanske klonkat in damen men tror på de större vapnena här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players:

JeffDahmer (EUR 946,65 in seat 1)

Contractor (EUR 369,56 in seat 2)

rionov (EUR 569,00 in seat 5)

 

Dealer: Contractor

Small Blind: rionov (2,00)

Big Blind: JeffDahmer (4,00)

 

rionov was dealt: As - Jd

 

Contractor Raise (12,00)

rionov Call (10,00)

JeffDahmer Call (8,00)

 

Flop Td - 8h - Qd

 

rionov Check

JeffDahmer Check

Contractor Check

 

Turn Td - 8h - Qd - 2c

 

rionov Bet (22,00)

JeffDahmer Fold

Contractor Call (22,00)

 

River Td - 8h - Qd - 2c - Js

 

rionov Check

Contractor Bet (80,00)

rionov Call (80,00)

 

Komentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heypoker 20 feb:

€9951

Vip kvar till klockan: 13553

 

Heypoker 28 feb:

€11129

Vip kvar till klockan: 11801

 

1754 Vip på 8 dagar. Starkt jobbat PG!

Iofs har det ju varit OS men endå..

 

1754Vip kan man få ihop på en dag om man ligger i. Spelat lite 5/10 på party, men är inte många timmar. Verkar ha fått smak på slölivet :evil:

 

Ska summera februari imorgon. Misslyckats både med resultat och framförallt med mängden poker som skulle spelas. Meningen med grindet (livet) försvann i och med att Djens och alla andra tomtar gick och blev miljonärer, så tävlingen avgjordes ;)

 

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Appropå meningen med livet, känner mig riktigt filosofisk såhär på kvällskvisten.

 

Hela livet har varit ganska utstakat fram till nu när jag tar studenten. Har fått någon slags existentiell ångest som ligger och gnager nu. Vafan ska man göra med livet?

Vad vill jag uppnå? Skulle ha varit skönt att va religiös och tro på liv efter döden och ett högre syfte. Riktigt chill med evigt liv i himmelen, där allt nu ska vara så perfekt.

 

Synd bara att det inte är så. Läst lite om människans utveckling och är ju rätt självklart att vi människor utvecklades genom evolution från de första levande encelliga organismerna till var vi är idag.

Att vi är guds avbild, att en snubbe som fick för sig att skapa oss och livet en dag är nog en av de sämsta förklaringarna jag hört, till varför vi finns.

 

Ganska sjukt att i princip hela världen är religiösa på något sätt. Aldrig funderat tidigare men kom på nu i skrivande stund att jag är ateist.

 

Rätt meningslöst att leva egentligen. Tror inte på nått högre syfte ligger bakom universum och livet. Vi bara finns utan anledning.

 

Jäkla tur att det är så skoj att leva, annars hade jag fan varit riktigt deprimerad nu. Hade det inte vart skoj hade det fan inte varit någon idé.

Tror det finns två vägar den ur existentiella ångesten och känslan av meningslöshet. Antingen accepterar man meningslösheten och förlikar sig med den, eller också finner man meningen med livet.

 

Aja, nu får det va nog filosoferat för idag. Hoppas hitta på nån vettig mening med livet nån annan dag.

 

Nu ska jag fara och köpa en chokladkaka. Jag tror seriöst jag är den största marabou mjölkchoklad konsumenten i hela Sverige. Måste vara fel på min ämnesomsättning då jag har mindre underhudsfett nu än när jag sprang lidingöloppet i höstas, trots att jag rört mig mycket mycket sparsamt.

 

Egentligen vill jag inte fara och köpa choklad, men tror inte längre på den fria viljan efter att jag råkade surfa in på denna sida under min filosofiska afton :)

 

Deap shit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..förutom att gud visst spelar tärning enligt den moderna fysiken.

Jepp, inom kvantfysiken spelas det tärning. Vore trist om det inte fanns nån slump :)

 

Mötte förresten ditt alter ego på multi idag, han var inte riktigt nöjd med mitt spel.. någon du stejkar?

 

mvh

 

nekaren

Nja. Är en kille som spelar på mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för sumering av februari.

Februaristart: €18214 Uttag: €12500

Februarislut: €11129

 

Resultat: €5415 och ca $5000

 

 

Mål för februari:

Plussa över €10k

Spela över 20k vip.

Plussa en fin slant på turneringar. Klonka hem första vinsten omgående!

Träna minst 3* per vecka. Helt sanslöst vad dåligt jag tränat i januari =/

 

Den totala rullen är på knappt $40k. Har egentligen rulle för att spela lite högre och tänker skotta en del på 5/10 under februari. Hoppas kunna etablera mig stabilt där snart..

:club: Resultatet ligger något under €10k men är nöjd då jag inte spelat speciellt mycket.

 

:club: Spelade in 11727 vip under februari. Målet var att ligga över 20k så är ju helt klart missnöjd. Även om jag spelat en del på party så tycker jag det svänger för mkt där för mitt psyke. Ska fortsätta att grinda på b2b då jag plussar stabilast där.

 

:club: Ligger plus på turneringar för månaden. Var nära storklonken på partys 500k guaranteed men slutade med ca $1,6k plus där.

 

:club: Tränat kanske 5-6 gånger under februari. Alldeles för dåligt. Får väl kanske mer motivation när beachen närmar sig ;)

 

:club: Spelat en del 5/10 under månaden och känner mig mycket mer stabil på nivån. Hoppas kunna etablera mig ordentligt senare.

 

 

Mål för mars

:club: Har en del skola så siktar på att landa på 17-18k vip.

:club: Plussa €10-12k

:club: Börja och göra klart mitt projektarbete. Mycket jobb där!

:club: Inte göra några idiot-dum-spel på hela månaden. Alltså spel där man uppenbart bara donerar bort.

:club: Spela en hel del turneringar och spela några gånger live på pokerklubben i Luleå.

:club: Träna ordentligt.

:club: Fixa en lägenhet under månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...